1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C5 110 PK HDI Break Difference, goede keus?
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 juli 2009 09:17 PM

Het lijkt erop dat we eindelijk van onze c4 af kunnen. We moeten dan wel kiezen voor een andere auto bij Amsterdam Zuid Oost of op Stationsplein. Nu hebben we ons oog laten vallen op een C5 Break HDI 110 pk.

Hij is van 2-2003 met 84.000 kilometers. Je hoort wel eens gekke verhalen over de C5. Weet iemand hier hoe dat zit met de kwaliteit van dit modeljaar? Hoe is de kwaliteit van de motor? Staan deze auto’s bekend als probleem bakken?

we kunnen misschien ook wel kiezen voor een Xsara Picasso HDI Exclusieve van 2005. Wat is de beste keus?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 juli 2009 09:31 PM
  [ # 1 ]

Re: C5 110 PK HDI Break Difference, goede keus?

lees maar op C5club, dan weet je dat de c5 goed is, Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 juli 2009 11:06 PM
  [ # 2 ]
jij schreef:

we kunnen misschien ook wel kiezen voor een Xsara Picasso HDI Exclusieve van 2005. Wat is de beste keus?

jouw onderschrift schreef:

Echte auto’s zijn groot, zitten lekker en zijn hydropneumatisch geveerd

 

 

I rest my case

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 01 juli 2009 11:07 PM
  [ # 3 ]

Bij de C5 uit die tijd, wil na een bepaalde tijd zon 7 jaar, het druklager nog wel eens bijgeluid geven ... dan dient de complete koppelingset vervangen te worden, bijde 110Pk versie zit er een soort trekdruk lager op. is speciaal gereedschap voor nodig, tja voor de rest. De 1 rijdt storingloos rond, en de andere is er om de haverklap weer… Vraag dus om het storings verleden!


offtopic: waren de spoorstang kogels vervangen ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 juli 2009 11:50 PM
  [ # 4 ]
citroënmonteurtje schreef:

offtopic: waren de spoorstang kogels vervangen ?

Nee nog niet we moeten dit eerst afwachten.  Crying or Very sad  Maar ja met een beetje mazzel ben ik straks wel weer van deze auto af.

Profiel  
 
Klaverblaadje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 30-11-2006

Gepost: 02 juli 2009 12:00 AM
  [ # 5 ]

C5 110ph HDI

Over het algemeen zijn er geen slechte C5’s, misschien met uitzondering van sommige 1.6 diesels
Die hebben nog wel eens last van kapotte en lekkende turbo’s en zijn erg gevoelig voor schone olie.

Zelf heb ik de olie van mijn 1.6 alle 10.000km ververst hoewel de termijn die er voor staat 20.000km is.

Toen ik deze weer wilde inruilen bestond er weinig enthousiasme bij de Citroen dealers, ze deden allemaal eerst de kap open en keken naar de turbo.

C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015  
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 juli 2009 02:02 AM
  [ # 6 ]

Re: C5 110ph HDI

het grootste probleem bij de 1.6 hdi is dat mensen het niet zo nauw nemen met de 20000 km beurt..
maken pas de afspraak bij 20k en rijden dan vervolgens nog een 2000 tot 5000 km door… en dat blijkt funest te zijn voor de turbo..

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 02 juli 2009 12:23 PM
  [ # 7 ]

Op het C5-Forum is genoeg te lezen, maar ook hier staan voldoende tips, zo onderhand. Ik heb zelf een C5 Break HDi 110 pk Difference van 2003.
Ik heb er wel eens ellende mee gehad, maar zodra dat opgelost is, vergeef je het de dame weer. Ik wil voorlopig nog geen andere auto.  Cool

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Jojoman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 02 juli 2009 02:14 PM
  [ # 8 ]

Als ie echt van 2003 is en nog maar 83.000 km gereden heeft zou ik hem heel goed na laten kijken voordat je hem koopt…

Lijkt me een erg lage km-stand voor die leeftijd. Die van mij is van 04 en had bij aanschaf 120 dkm gereden, dat was al weinig vond ik

Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)


Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 02 juli 2009 03:19 PM
  [ # 9 ]

Hmm, er staat wel Difference, maar dat is het toch niet. Alu-look inleg in de middenconsole i.p.v. blauw carbon-look, grijze bekleding, i.p.v. blauw/grijs, grijze gordels i.p.v. blauw.
Denk toch dat het om een Ligne Prestige gaat? Of zit ik er nu toch naast. Nou ja, is ook geen ramp, maar wel slordig voor een dealer, vind ik.
En idd, met deze km-stand na 6 jaar, toch maar goed alles nalopen, e.d.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 juli 2009 12:48 AM
  [ # 10 ]
Menno schreef:

Ik neem aan dat het deze betreft : klik   Smile
KM-stand is NAP gecheckt dus dat zit waarschijnlijk wel goed, ziet er uitstekend uit, maar ja ... dat mag ook wel, is nooit echt eens in gereden Laughing

Voor wat betreft de C5, ... 2003 is een uitstekend bouwjaar ( 01/02 zijn gevoeliger voor eventuele storingen ), maar vraag even naar de historie   Idea

Het gaat inderdaad om deze auto. Echter na lang denken hebben we besloten niet voor een C5 te kiezen maar voor een Picasso. Het imago van de C5 is me te dubieus. En ik heb niet meer de illusie dst ik nog geluk ga hebben met een Citroen voor dagelijks gebruik. Nu is het afwachten of we mogen ruilen.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 03 juli 2009 12:49 AM
  [ # 11 ]

Picasso is inderdaad een leuke keuze Cool .

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 juli 2009 02:28 AM
  [ # 12 ]

De picasso is een wagen die toch bekend staat voor zijn betrouwbaarheid, net als de HDI motoren. Dus een goede combinatie, al zal zo een C5 wel wat lekkerder rijden. Maar de iets hogere zit, en makkelijke instap zijn ook veel waard.  Wink

Welke motor zit er eigenlijk in die picasso?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 juli 2009 02:43 AM
  [ # 13 ]

Er zit een 2.0 HDI in en het gaat om een exclusive versie. Weet iemand wanneer de distibutieriem moet worden vervangen?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 03 juli 2009 04:05 PM
  [ # 14 ]

Even over die “dubieuze” reputatie. Dat steekt toch wel een beetje. Met elke auto kun je eens wat hebben. En de C5 is toch wel populair, getuige de regelmaat waarmee je ze op de weg tegen komt. En hoe meer auto’s er zijn, er meer problemen er geraporteerd worden, natuurlijk.

De C5 is een erg ruime, comfortabele auto, en ook gewoon betrouwbaar.
Ik heb in 2 jaar tijd ruim 50.000 km afgelegd, en wel eens een probleempje ondervonden, zoals een BSI (hoofd-computer) die geheel de draad kwijt was en het achter-ruitje die niet meer open wou. Maar ondanks deze typische Citroën-gevalletjes, nooit geen spijt gehad van deze auto.

Ik heb al heel wat auto’s gehad, waaronder Italiaanse meuk, maar ook Zweedse en Duitse degelijkheid. En er zijn wel auto’s geweest, waarvan ik spijt had, dat ik ze weg gedaan heb, maar deze C5 maakt het allemaal goed. Qua ruimte zal de Xsara Picasso vermoedelijk niet tegen de C5 op kunnen, en qua comfort heb ik ook ernstige twijfels, aangezien de C5 een echte Citroën is, dus met HP-vering.

En iemand heeft jouw eigen onderschrift al eens aan gehaald, en dan ben je toch haast verplicht om C5 te gaan rijden! Very Happy

Succes met je keuze!

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 juli 2009 05:16 PM
  [ # 15 ]

En de C5 laat je niet staan.

Hoe vaak je wel niet een Mondeo (met ford- of volvo-badge) langs de weg ziet staan die geen gas meer kan geven….

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook