Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat die koppeling echt zo licht?
Ik vond het bij die Prestige waar ik in heb gereden wel meevallen… Goed, ik weet niet wat de staat daar van was of dat zo’n koppeling er ook echt wel in zat want daar twijfel ik nog een beetje aan.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Gaat die koppeling echt zo licht?
Ik vond het bij die Prestige waar ik in heb gereden wel meevallen… Goed, ik weet niet wat de staat daar van was of dat zo’n koppeling er ook echt wel in zat want daar twijfel ik nog een beetje aan.
dat gaat met net zoveel weerstand als het gaspedaal heeft, best OK !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
garagestmarien schreef:Denk je niet, dat je ook nog even moet wennen aan nieuwe koppeling in combinatie met de bediening daarvan? Alles is nieuw en anders….
Als je weg rijdt, kan je de koppelling op een stand stilzetten waarbij de hele auto een beetje schudt. Dat is geen gewenningskwestie. Het is precies als een vette koppelling van een lekkende nokkenaskeerring ofzo. (En als dat het is, dan lekt de nieuwe keerring…. maar dat lijkt me niet.) Zal gewoon wel wat overgebleven vettigheid zijn, en misschien moet de nieuwe plaat zich nog een beetje zetten.
@rest
En ja, die koppelling gaat echt zo licht. Ik heb wel met zo’n hele grote injectiespuit eerst verse LHM door het hele ding heengeperst (dat was ook nodig om de lucht er uit te krijgen, want onluchten met alleen het pedaal wilde niet echt lukken), maar de mijne kan je zo’n beetje in blazen.
Kwa lichtheid zou het kunnen dat als je de originele veer op het koppellingspedaal hebt (dwz van de OEM citroen veer) dat hij dan wat zwaarder gaat. Bij mij was die veer stuk en heb ik zelf er een andere veer op geknutseld, die misschien wat minder sterk is. Maar als ie zwaarder gaat dan komt dat dus door de citroen kunstmatig toegevoegde veerdruk, niet zozeer omdat het systeem niet ultra-licht werkt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De laatste 24 uur nog wat nieuwe ontwikkelingen/ervaringen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb nog geen lange ritten gemaakt nee. In de 45km ofzo sinds installatie lijkt het allemaal goed te werken, maar ik moet toch wel een paar tankjes brandstof opstoken voordat ik een goeie indruk heb.
Dat de gehele bediening zo onwaarschijnlijk subtiel is geworden is wel even wennen, maar ‘t is wel heel fijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, ook de nieuwe velgjes zitten er onder. Ik heb nog steeds een beetje koppellingsvibratie bij langzaam wegrijden. Ik denk dat het een feature is en geen bug. Na nog wat gehannes met de schakelstangen hebben we die nu ook vederlicht.
Foto’s als ik ze gemaakt heb.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dat bonken van de nieuwe plaat had ik ook. Bleek dat het vliegwiel totaal niet meer vlak was.
Ander vliegwiel er op, en het was klaar.
sans-pareil schreef:gehannes met de schakelstangen
wat was nu het probleem?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet het eigenlijk niet precies. Richard zei dat het werkte, and dat was waar. Ik weet nog niet wat ie nu gedaan heeft. Het probleem trad overigens totaal niet op bij de set van Laurens. Het lag niet echt aan de gsm set. Er was geloof ik een afwijking die alleen een probleem vormde na montage.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Rene schreef:Dat bonken van de nieuwe plaat had ik ook. Bleek dat het vliegwiel totaal niet meer vlak was.
Ander vliegwiel er op, en het was klaar.
Vliegwiel was nog wel netjes vlak. Maar ja, ik verwacht ook niet van een dergelijke koppelling dat het allemaal super soepeltjes gaat hoor. Als je 900nm wilt verwerken moet je toch ergens een concessie doen. Ik vind eigenlijk al dat het allemaal veel soepeler en vriendelijker gaat dan ik had mogen verwachten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat plaatjes. Kwaliteit van de fotos is matig, had alleen foon bij me. Regels.
- Niet zeuren over wassen
- Opmerkingen over wat ik mijn CX allemaal wel niet aandoe (ivm wielen) zullen mij een zorg zijn
Wat fototjes van de hydraulische koppellingsbediening
Gebroederlijk naast elkaar
Wieltjes
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tering dat zijn lekkere wielen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Mooi zwart is niet lelijk?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
sans-pareil schreef:
- Niet zeuren over wassen
Een auto moet je rijden, niet wassen.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik vind ‘m geweldig zo ! Maar ik hou ook van vieze auto’s
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002