Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Het lijkt erop dat we eindelijk van onze c4 af kunnen. We moeten dan wel kiezen voor een andere auto bij Amsterdam Zuid Oost of op Stationsplein. Nu hebben we ons oog laten vallen op een C5 Break HDI 110 pk.
Hij is van 2-2003 met 84.000 kilometers. Je hoort wel eens gekke verhalen over de C5. Weet iemand hier hoe dat zit met de kwaliteit van dit modeljaar? Hoe is de kwaliteit van de motor? Staan deze auto’s bekend als probleem bakken?
we kunnen misschien ook wel kiezen voor een Xsara Picasso HDI Exclusieve van 2005. Wat is de beste keus?
Re: C5 110 PK HDI Break Difference, goede keus?
lees maar op C5club, dan weet je dat de c5 goed is,
jij schreef:
we kunnen misschien ook wel kiezen voor een Xsara Picasso HDI Exclusieve van 2005. Wat is de beste keus?
jouw onderschrift schreef:
Echte auto’s zijn groot, zitten lekker en zijn hydropneumatisch geveerd
I rest my case
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Bij de C5 uit die tijd, wil na een bepaalde tijd zon 7 jaar, het druklager nog wel eens bijgeluid geven ... dan dient de complete koppelingset vervangen te worden, bijde 110Pk versie zit er een soort trekdruk lager op. is speciaal gereedschap voor nodig, tja voor de rest. De 1 rijdt storingloos rond, en de andere is er om de haverklap weer… Vraag dus om het storings verleden!
offtopic: waren de spoorstang kogels vervangen ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
C5 110ph HDI
Over het algemeen zijn er geen slechte C5’s, misschien met uitzondering van sommige 1.6 diesels
Die hebben nog wel eens last van kapotte en lekkende turbo’s en zijn erg gevoelig voor schone olie.
Zelf heb ik de olie van mijn 1.6 alle 10.000km ververst hoewel de termijn die er voor staat 20.000km is.
Toen ik deze weer wilde inruilen bestond er weinig enthousiasme bij de Citroen dealers, ze deden allemaal eerst de kap open en keken naar de turbo.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Re: C5 110ph HDI
het grootste probleem bij de 1.6 hdi is dat mensen het niet zo nauw nemen met de 20000 km beurt..
maken pas de afspraak bij 20k en rijden dan vervolgens nog een 2000 tot 5000 km door… en dat blijkt funest te zijn voor de turbo..
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Op het C5-Forum is genoeg te lezen, maar ook hier staan voldoende tips, zo onderhand. Ik heb zelf een C5 Break HDi 110 pk Difference van 2003.
Ik heb er wel eens ellende mee gehad, maar zodra dat opgelost is, vergeef je het de dame weer. Ik wil voorlopig nog geen andere auto.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Als ie echt van 2003 is en nog maar 83.000 km gereden heeft zou ik hem heel goed na laten kijken voordat je hem koopt…
Lijkt me een erg lage km-stand voor die leeftijd. Die van mij is van 04 en had bij aanschaf 120 dkm gereden, dat was al weinig vond ik
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hmm, er staat wel Difference, maar dat is het toch niet. Alu-look inleg in de middenconsole i.p.v. blauw carbon-look, grijze bekleding, i.p.v. blauw/grijs, grijze gordels i.p.v. blauw.
Denk toch dat het om een Ligne Prestige gaat? Of zit ik er nu toch naast. Nou ja, is ook geen ramp, maar wel slordig voor een dealer, vind ik.
En idd, met deze km-stand na 6 jaar, toch maar goed alles nalopen, e.d.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Menno schreef:Ik neem aan dat het deze betreft : klik
KM-stand is NAP gecheckt dus dat zit waarschijnlijk wel goed, ziet er uitstekend uit, maar ja ... dat mag ook wel, is nooit echt eens in geredenVoor wat betreft de C5, ... 2003 is een uitstekend bouwjaar ( 01/02 zijn gevoeliger voor eventuele storingen ), maar vraag even naar de historie
Het gaat inderdaad om deze auto. Echter na lang denken hebben we besloten niet voor een C5 te kiezen maar voor een Picasso. Het imago van de C5 is me te dubieus. En ik heb niet meer de illusie dst ik nog geluk ga hebben met een Citroen voor dagelijks gebruik. Nu is het afwachten of we mogen ruilen.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Picasso is inderdaad een leuke keuze .
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De picasso is een wagen die toch bekend staat voor zijn betrouwbaarheid, net als de HDI motoren. Dus een goede combinatie, al zal zo een C5 wel wat lekkerder rijden. Maar de iets hogere zit, en makkelijke instap zijn ook veel waard.
Welke motor zit er eigenlijk in die picasso?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Even over die “dubieuze” reputatie. Dat steekt toch wel een beetje. Met elke auto kun je eens wat hebben. En de C5 is toch wel populair, getuige de regelmaat waarmee je ze op de weg tegen komt. En hoe meer auto’s er zijn, er meer problemen er geraporteerd worden, natuurlijk.
De C5 is een erg ruime, comfortabele auto, en ook gewoon betrouwbaar.
Ik heb in 2 jaar tijd ruim 50.000 km afgelegd, en wel eens een probleempje ondervonden, zoals een BSI (hoofd-computer) die geheel de draad kwijt was en het achter-ruitje die niet meer open wou. Maar ondanks deze typische Citroën-gevalletjes, nooit geen spijt gehad van deze auto.
Ik heb al heel wat auto’s gehad, waaronder Italiaanse meuk, maar ook Zweedse en Duitse degelijkheid. En er zijn wel auto’s geweest, waarvan ik spijt had, dat ik ze weg gedaan heb, maar deze C5 maakt het allemaal goed. Qua ruimte zal de Xsara Picasso vermoedelijk niet tegen de C5 op kunnen, en qua comfort heb ik ook ernstige twijfels, aangezien de C5 een echte Citroën is, dus met HP-vering.
En iemand heeft jouw eigen onderschrift al eens aan gehaald, en dan ben je toch haast verplicht om C5 te gaan rijden!
Succes met je keuze!
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
En de C5 laat je niet staan.
Hoe vaak je wel niet een Mondeo (met ford- of volvo-badge) langs de weg ziet staan die geen gas meer kan geven….