Ook bij mij kribbelt het om XM te gaan rijden.
Op marktplaats en autoweek staan er veel van rond de 1000 euro of zelfs nog goedkoper. Vaak ook nog met een jaar keuring!
Is zo een koop een goed idee?
Meer geld heb ik helaas niet, en het is ook maar voor een paar maanden.
Bob
Als je geluk hebt kun je voor dat bedrag een heel redelijke voiture te pakken krijgen (je zult de gebruiksschade aan zo`n wagen moeten accepteren).
Je kunt zo`n vehikel dan gaande weg opknappen of als er een grotere reparatie aan dreigt te komen, afschrijven, een andere kopen en al het goede van de een op de ander overzetten.
Auto`s in die categorie zijn meestal van die “daar-rij-ik-een-jaar-mee-en-dan-weg” vervoersmiddelen; maar zoals ik al zei, je kunt geluk hebben.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Tja..t’zal een kwestie van geluk zijn ja. Hoge km stand en gebruikerssporen horen er dan bij. Als het ding een beetje onderhoud heeft gehad hoeft die hoge km stand geen probleem te zijn. Toevallig heeft een maat van me vorige week voor 250 euro een XM gekocht. Er moeten wat nieuwe bollen op,maar verder is het ding okay. Heeft er wel tegen de 3 ton opzitten,maar de motor loopt nog goed.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
misschien kan je dan beter voor een simpele 2 liter kiezen.
daar zit veel minder in dat stuk kan gaan dan in de dikke V6’en.
verder kunnen sommige van zulke auto’s best nog soms een tijdje mee.
Ik heb er net één gekocht voor 250 euro. Een 2.0i comfort met 212 op de teller. De peutpomp was kapot maar met eentje van 30 euro op de sloop loopt ze weer perfect.
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Kan prima. Houd wel rekening met een beetje extra kosten in het begin voor de 1 of andere reparatie [zoals bij elke oudere occasion] en verder moet je de auto [zoals bij elke auto] goed nakijken voordat je tot de koop overgaat. Veel plezier!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet zeggen dat de V6’en bij mij een robuustere indruk maken dan de 2.0’s… je kan alleen wel overal veel slechter bij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Meer geld heb ik helaas niet,
Houd er wel rekening mee dat zowel Mot. Bel als verzekering aanzienlijk duurder zijn dan bij een BX
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Bij een XM is alles duurder dan een BX, maar daar krijg je dan wel 350kg meer auto voor
Animal triste post coitum
Re: XM KOPEN VOOR 500 a 1000 EURO, GOED IDEE ??
austria schreef:
Is zo een koop een goed idee?
Bob,
Ja! Mijn XM-break :coolrol kocht ik ook voor zo’n bedrag. Was altijd dealer onderhouden. Staat sinds een week 160k op de teller. Moest wel koppeling vervangen en er zit blikschade aan de deur. Zo zijn er nog wat kleine dingetjes. Maar ik heb wel veel auto voor relatief weinig geld.
Veel plezier ermee.
RD
Ik heb een xm gekocht voor 200 euro met een verlopen apk,km-stand 152000.
Ik heb er voor zo’n 300 euro aan verspijkert (doehetzelf),remblokken,remslangen,retourslang,fuseekogel, en een grote beurt.
Er zit nu weer nwe apk op,het is een nette auto,weinig gebruiksporen.
Bovendien zijn hier de massapunten al van aangepast ,kijk uit met xm’s van voor ‘92,i.v.m electronische storingen.
Als je een goedrijdende xm kunt kopen onder de 1000 euro met nwe apk,gewoon doen.
Waarschijnlijk krijg je hier ook wel iemand zo gek dat ze met je mee gaan om de auto te checken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik loop zelf ook wel een tijdje met dit idee. Ik ben eigenlijk een BX fan, maar zon XM van een paar honderd euro….. alleen de wb en verbruik zijn natuurlijk stukje hoger. Verzekering is via Citroënclub hetzelfde. Maar toch ben je bang dat zon auto wel mankementen moet hebben… toch jammer als ie na een maand de sloop op kan rijden
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi