Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Even een vraagje betreffend de aansluiting van de kachelradiator.
Volgens Haynes moet je het palletje naar de linkerzijde van de auto (is dus rechts voor de kijker) drukken en dan de slangkoppeling lostrekken van de schutbordaansluiting.
Helaas krijg ik er bij mij geen beweging in. Niet met rechts drukken en niet met links drukken. Hoe vast kan zo’n koppeling zitten of hoeveel kracht kun je zetten tot de boel afbreekt.
Iemand goede hints? Alvast bedankt.
Greetz, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ik heb zelf de slangkoppeling+slangen(gedeeltelijk) vervangen van mijn Xantia 1.6i ‘95
Het palletje moest bij mij naar beneden geduwd worden, waardoor hij bij het schutbord omhoog komt.
De slangkoppeling zit schuin geplaatst op het schutbord, dus ook schuin met korte rukjes(met beleid) en enigzins heen en weer bewegen moet hij er dan af te halen zijn.
Succes Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
En, is het gelukt?
Dit is misschien wel zo makkelijk/belangrijk voor andere Xantia rijders.
Joop.
Vreemd, bij mij moest ie naar links als je er voor staat… en dan ZONDER GEWELD. een beetje wrikken.
Pas op, het spul breekt echt snel.
Als dat gebeurt moet je dashboard er “even"uit
Ik heb een truuk gebruikt welke ik op XC had gelezen, een touwtje eraan, een ander duwt het palletje in en trekken maar aan het touw, werkt erg goed.