Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Regino schreef:XMTurboCT schreef:Volgens mij bestaat er ook een test of analyse over ongelukken waarbij XM’s betrokken zijn. De XM is relatief veilig. Meen dat het een Zweeds of Noors onderzoek is.
En dit is sinds vandaag zijn/haar opvolgster:XM turbo CT break.orga:7752
Mooi gelukt zo met die foto’s, Reg!
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
PBO schreef:Verzekeringstechnisch ligt het als volgt:
TS voert keermanoeuvre uit en moet dus voorrang verlenen aan het overige verkeer. Betekent dat het schuldvermoeden bij TS ligt. Hij kan een stuk eigen schuld bij de tegenpartij neerleggen, waarvoor hij middels bijv. een getuigenverklaring tijdig richting aangeven van hemzelf en de hoge snelheid van de motorfiets moet aantonen.
Na proces Verbaal bij de politie van mij en getuigenverhoor van 3 personen,moest de motormuis de dag erop zijn verklaring afleggen,want de politie wilde erg graag weten waarom de motor op de trambaan reed en waarom met zo’n hoge snelheid?Deze zijn naar de desbetreffende verzekeringen gestuurd en inmiddels heeft een expert de XM van mij bekeken en heeft mij gebeld omtrend de dagwaarde.Dreze staat op nul euro gezien de leeftijd (bj.1991)maar:aangezien het een prima onderhouden auto is cq was ,is de dagwaarde wat de verzekering uitkeert nu:€1250.=!Al met al niet slecht dacht ik zo?Dus toch een beetje mazzel!
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Regino schreef:PBO schreef:Verzekeringstechnisch ligt het als volgt:
TS voert keermanoeuvre uit en moet dus voorrang verlenen aan het overige verkeer. Betekent dat het schuldvermoeden bij TS ligt. Hij kan een stuk eigen schuld bij de tegenpartij neerleggen, waarvoor hij middels bijv. een getuigenverklaring tijdig richting aangeven van hemzelf en de hoge snelheid van de motorfiets moet aantonen.Na proces Verbaal bij de politie van mij en getuigenverhoor van 3 personen,moest de motormuis de dag erop zijn verklaring afleggen,want de politie wilde erg graag weten waarom de motor op de trambaan reed en waarom met zo’n hoge snelheid?Deze zijn naar de desbetreffende verzekeringen gestuurd en inmiddels heeft een expert de XM van mij bekeken en heeft mij gebeld omtrend de dagwaarde.Dreze staat op nul euro gezien de leeftijd (bj.1991)maar:aangezien het een prima onderhouden auto is cq was ,is de dagwaarde wat de verzekering uitkeert nu:€1250.=!Al met al niet slecht dacht ik zo?Dus toch een beetje mazzel!
Wat
Voor mijn ‘90 er met 95k is een dagwaarde van 7.500 vastgesteld!
Ik noem dat dus op het eerste gezicht geen mazzel.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
@Regino: Hier moet je m.i. geen genoegen mee nemen. Ik snap dat je dit graag wilt afronden en €1250 is beter dan niets, maar jij moet schadeloos gesteld worden (de tegenpartij heeft volgens mij al schuld erkend) en ik weet zeker dat jij meer schade hebt geleden dan die €1250.
Als ik jou was zou ik tegen de verzekering zeggen dat je een contraexpertise laat uitvoeren voor wat betreft de waarde van je XM. Geef even €120 uit voor een goede taxatie - een expert is nog prima in staat om de waarde voor het ongeluk te bepalen - en claim het bedrag dat jouw expert bepaalt. Ik weet zeker dat je minimaal het dubbele krijgt - en dat je daar ook recht op hebt.
Let wel: de expert van de tegenpartij is niet objectief. Hij wordt betaald door de tegenpartij
Groet en succes,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik sluit me hier volledig bij aan! Laat een taxatie uitvoeren, dat geld ga je uiteindelijk nit meer missen…
Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C15 GV (Grand Volume)
ps, even ter indicatie, mijn CX turbodiesel van 1989 in een redelijke/goede staat met wat butsjes, krasjes en minimale roest her en der is laatst nog wel getaxeerd op 2250 euro!!
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C3 1.4 VTi Exclusive
Taxaties zijn andere dingen dan dagwaardes, heren.
Taxaties zijn natuurlijk zo hoog mogelijk zodat je een hogere verzekeringspremie mag gaan betalen.
Mark, probeer jij die auto maar eens te verkopen voor 7500 euries, knappe vent als jou dat lukt.
Denk niet dat die 1250 eurie voor Regino zo heel raar is.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als ik een taxatierapport heb en mijn auto wordt toto gereden heb ik recht op de taxatiewaarde.
De taxatiewaarde is wat anders dan de marktprijs omdat je direct het object aan moet schaffen en niet een paar maanden kan zoeken totdat het juiste object op de markt komt.
En als ik deze week een XM automaat, leer, goede aantoonbare onderhoud etc etc etc aan moet schaffen met minder dan een ton op de teller dan zit het er dik in dat ik die 7500 neer moet leggen. Dat de kans heel klein is dat Mark zelf die auto voor een dergelijk bedrag verkoopt is een ander verhaal.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- C15 GV (Grand Volume)
Het gaat er toch om dat je een gelijkwaardige auto weer kan kopen? Dat lukt je in 99% van de gevallen niet voor de dagwaarde.
Misschien mis ik iets? :
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Zo is hierboven in de laatste 2 antwoorden alles gezegt.
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo sprak de meester.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ries schreef:Zo sprak de meester.
Ik noem het liever ervaringsdeskundige…... helaas
Hey Regino,
Groet,Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- C3 1.4 VTi Exclusive
Verhip, ook toevallig zeg…
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1