Warme lucht uit roosters
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 03 juli 2009 01:35 PM

Hallo forum,

Zoals jullie kunnen lezen is dit mijn eerste zomer met mijn Xsara phase I.

Als ik nu mijn blower aanzet en de keuzeschakelaar voor de luchtuitlaat(Hoe heet zo’n ding eigenlijk Shocked ) op boven, dus niet op de ruit zet.
Dan voel ik warme|hete lucht uit de roosters komen.

Mijn vragen zijn dus als volgt:

1. Is dit normaal?
2. Als het niet normaal is, wat dan te doen?
3. Waar haalt de blower zijn lucht vandaan? Het filter ruimte ligt   afgesloten van de motorruimte.

Mijn filter is trouwens met schroeven en een hele lading zwarte kit\lijm afgesloten, is dit normaal?

Ik krijg nu de filterbak niet open, om te kijken of mijn filter vervuild is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het is nu wel erg warm in de auto. Laughing

Bvd.

Harry

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 03 juli 2009 02:13 PM
  [ # 1 ]

nou de filterbak(ik neem aan dat je het pollenfilter bedoelt onder het dashboard kastje) hoort niet met een zooi kit vast te zitten, maar met 2 schroefjes, en dan schuiven om lost te komen. En warme lucht, dat heb je nu eenmaal met dit weer, echt koele lucht krijg je dan alleen maar met airco…

En als je hem op de voorruit zet, zal er altijd wel wat lucht uit je middenconsole rooster komen…

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  

hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 03 juli 2009 03:25 PM
  [ # 2 ]
pixels66 schreef:

nou de filterbak(ik neem aan dat je het pollenfilter bedoelt onder het dashboard kastje) hoort niet met een zooi kit vast te zitten, maar met 2 schroefjes, en dan schuiven om lost te komen. En warme lucht, dat heb je nu eenmaal met dit weer, echt koele lucht krijg je dan alleen maar met airco…

En als je hem op de voorruit zet, zal er altijd wel wat lucht uit je middenconsole rooster komen…

Bedankt voor je reactie.

De “filterbak” die ik bedoel, zit rechtsvoor onder de voorruit buiten.
Hij zit tussen het motorschot en het scherm onder de voorruit.

Dat het pollenfilter onder het dashboard kastje zit wist ik niet. Crying or Very sad

Profiel  

Gepost: 03 juli 2009 04:01 PM
  [ # 3 ]

Daar zit geen filter in. Als je geen airco op je xsara hebt is het heel normaal dat je met dit weer ‘warme’ lucht uit je blazers krijgt. Dit is de lucht van buiten, dus warm, in het slechtste geval nog een beetje opgewarmd door de straling van de motorkap waar ze eerst overheen is gegaan alvorens het systeem ingezogen te worden. Gewoon uitzweten vrees ik Very Happy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27940

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2009 10:51 PM
  [ # 4 ]

Tja wat is heet? Wink

Zet de verwarming bij een warme motor eens op max? Wordt het dan nog warmer? Misschien gaat je kachel wel niet meer uit?

Vergeet natuurlijk niet dat je zonder airco natuurlijk minimaal de temp van de buitenlucht naar binnen blaast, wat met deze temperaturen gewoon warm aan voelt.
Als je de auto net start heeft een auto zonder airco denk ik ook wel 5 a 10 min nodig om de hitte die in het systeem zit eruit te blazen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook