Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Leo Ruygrok? Daar hebben we toch ook een keer een techn. meeting gehad van het forum? Is de buurman van gar. Van der Laan, mijn min of meer vaste adres als er aan mijn BX door een pro gesleuteld moet worden.
Maarre, zomaar ff op een parkeerterrein een koppeling wisselen zonder dit eerder gedaan te hebben? Wat een lef zeg. Respect!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Soow ja zeg jij mag jezelf met recht bikkel noemen!
En dat in die teringkoude!
Goeie zaak man!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Geweldig! En inderdaad met deze koude laat ik het gereedschap ook al te graag in de schuur liggen, respect!
Dapper. Heel dapper. Maar wel een lekker klein bakje onder zo’n 1400 zeg!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ja koud was het zeker! nog net geen ijspegel onder de neus gekkenwerk eigenlijk maargoed, het zit erin!
de eerste 500 km zitten erop en alles zit nog waar het hoort te zitten. Hij pakt trouwens wel met een kloenk als ik uit stilstand weg wil rijden. Dat moet je echt met enig beleid laten opkomen. Ik las ook ergens dat LUK koppelingen prutsdingen zijn, dus misschien ligt het daar aan.
Nu wordt het dan toch tijd voor de versnellingsbakwissel voor de CX. Ik zal eens informeren bij die doe-het-zelf tent op de Binckhorst. Ze hebben alleen geen website. Dit weekend maar eens langs rijden. Zou dat met wat goede wil in 1 dag kunnen? Moet wel het hele blok eruit begreep ik.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, lekkage van LHM, altijd fijn. Was al een tijdje aan het ontkennen en af en toe LHM bijvullen, maar nu moest het er toch maar even van komen.
De lekkage zat midden achter, ter hoogte van de hoogteregelaar. Eerst even gekeken, maar de middendemper zit dan lelijk in de weg. Dan maar de hele zaak eronder uit! Toen was het snel duidelijk. Het retourslangetje was van ellende op twee plaatsen gecsheurd.
Gelukkig heb ik de rare gewoonte om van alles te bewaren. Daarom toverde ik dus snel een stuk lhm-slang te voorschijn, afkomstig van de veerpoot retour. Precies de goede diameter! In 5 minuten gefixt dus en toen de hele zaak weer onder de bx geschroefd. Tip: spuit de uitlaatrubbers en de stangetjes in met Silicone spray, dat scheelt heel wat gewurm.
Volgende week APK dus ben benieuwd wat we nog tegen gaan komen!
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Soms is alles ook zo simpel he
Mensen die een BX niet kennen gillen altijd dat je “aan de beurt bent als je iets met de vering krijgt”...
Hoelang ben je bezig geweest, een half uurtje?
Goed gedaan, weer!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ja heerlijk. Ik vreesde al voor revisie oid. En als dat ding eraf had gemoeten waren alle wartels waarschijnlijk afgebroken, ben je nog verder van huis. Half uurtje inderdaad. Het grote gemartel was met de onderhandelbare uitlaat.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het ene probleem is opgeslots, en het volgende dient zich aan.
Er ligt nu ineens een plas LHM ter hoogte van de linkerdorpel, en dan een beetje in de buurt het achter wiel. Onder de C-stijl zeg maar.
Met draaiende motor druppelde hier wat lhm op de grond. Dit kan volgens mij geen hd leiding zijn, want dan krijg je wel wat meer spectakel.
Wat zit hier nog meer in de buurt? Lopen hier retourleidingen van de achtervering? Zit volgens mij geen rubber leiding. Zag in de vluggigheid alleen 4 stalen leidingen lopen, zo net achter de dorpelrand.
Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Misschien de lekzak van je veerpoot?
Daar zitten twee retourslangetjes ingestoken, misschien is er een losgeraakt of is de zak stuk. Zo duur zijn ze niet en vervangen is een eitje.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ok. ik zal eens kijken.
Hoop alleen wel dat ik die wagen nog een stukje kan verrijden want in het centrum op straat liggen lijkt me ook geen optie.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Heb er nog even naar gekeken. Het lek zit wel in 1 van de 4 stalen leidingen die zo net achter de dorpelrand lopen linksachter.
Het komt er echt druppelgewijs uit. In de haynes staat dat hier remleidingen lopen, aanvoerleiding en een retour.
Als het aanvoer is, dan zou het er echt uit spuiten. Zou dit dan een rerour kunnen zijn? Kun je zoiets fixen met een rubber slang ertussen? Het lek zit net op de plek waar de leidingen even omhoog lopen. Je kan er met de hand nauwelijks bij ivm dorpel en benzinetank. Zou ik er een stuk uit kunnen knippen, ter plaatse van waar ik er wél bij kan, en dan een tussenstukje van rubberslang ertussen? Of is dat een no-go.?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Oh oh. Nog maar even gekeken, en dan met de rem ingetrapt. Mooie nevelwolk onder de auto vandaan!
Remleiding dus. balen. Even afwegen wat ik ga doen hiermee…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Er zijn wat posts verdwenen, maar ik heb besloten die leidingen maar eens te gaan vervangen.
Inmiddels zijn de lange leidingen van de achterbrug naar voren vervangen. Ze waren alle 4 precies op hetzelfde plekje verrot, bij de bocht tussen de dorpel en de benzinetank.
Laatste leiding die ik nog wilde vervangen was voor de veerpoot LA. Het moest toch nog even gebeuren: nippel afgebroken in de veerpoot. Gloeiende…
Heb inmiddels een nieuwe veercilinder liggen dus als die erin zit kan de bx weer in de benen.
De grootste moeilijkheid zit toch wel in die wartels op de verdeelstukken op de achterbrug. Sommige zijn gewoon nauwelijks te bereiken met een steeksteuteltjes, of met een dopje 8.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, dat zit er op. Vrijdagmiddag de laatste hand gelegd aan deze klus. Wat een werk zeg, niet te zuinig.
Eerst nog even die achterveerpoot vervangen. Gelukkig zat de bol er handvast op, want die had ik er zelf een jaar terug nog op gezet. Nieuwe leiding erin gedraaid en gemonteerd. Daarna het hele zaakje nog even nagelopen en vervolgens de remmen ontlucht. De wielen er weer onder en hij kwam weer in de benen!
Achteraf toch wel weer een voldaan gevoel, maar oi oi, wat een werk was dit. Maargoed, dit kunnen we ook weer afvinken van het lijstje van mooie klussen
Nu alleen nog wat plastic beplating etc. weer op z’n plek zetten en dan breng ik hem maar weer eens naar de keuring. Het zal me benieuwen of ze nog iets gaan vinden. Heb er wel vertrouwen in.
Hier nog een fotootje van de afgebroken nippel.