12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Thiezz zijn bx 1.4 (reinard)
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 497

Gepost: 28 mei 2009 07:38 PM
  [ # 166 ]

vandaag de hoogteregelaar binnen gehad.
Kan ik het beste vanuit boven of vanuit onder de leidingen losmaken en vastzetten? Bovenaf kan ik namelijk de leidingen aan de rechterkant (vanuit voorkant gezien) helemaal niet zien.

Ik ben van plan hem gewoon keer op de blokken te zetten en te kijken of ik er fatsoenlijk bij kan om het los te maken en te vervangen. Als ik er niet bij kan ga ik er niet zelf aan beginnen.

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 492

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 29 mei 2009 12:57 AM
  [ # 167 ]
Thiezz schreef:

vandaag de hoogteregelaar binnen gehad.
Kan ik het beste vanuit boven of vanuit onder de leidingen losmaken en vastzetten? Bovenaf kan ik namelijk de leidingen aan de rechterkant (vanuit voorkant gezien) helemaal niet zien.

Ik ben van plan hem gewoon keer op de blokken te zetten en te kijken of ik er fatsoenlijk bij kan om het los te maken en te vervangen. Als ik er niet bij kan ga ik er niet zelf aan beginnen.

bij mij—hele andere motor—kon ik ‘m zien door de rechtelwielkas heen. Met band en aandrijfas eraf dan Wink

Ik ben benieuwd naar je vorderingen! Smile Ik ga ‘t ook zelf doen Smile

2CV 1985

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2009 05:10 PM
  [ # 168 ]

Ik heb vandaag eens goed gekeken waar de LHM lekt. en ik heb gewoon 3 plaatsen gevonden waar het uitdruppeld na wat hoog-laag gymnastiek.

1. De hoogteregelaar zoals ik al had gezien
2. Ik vermoed dat dit de kleine octopus is?

3. De leiding die naar de hydrauliek pomp gaat

Hoogteregelaar heb ik nieuwe liggen en ga ik binnenkort proberen in te bouwen.
Wat doe ik met de rest?
Ik neem aan dat leiding naar hydrauliekpomp gewoon nieuw rubbertje ertussen doen is.
Maar dan blijven die verdomde slangetjes nog over. wat allemaal mooi 1 geheel is. Wat kan ik hier het beste mee doen?

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 05 juni 2009 06:18 PM
  [ # 169 ]

Je zou eens kunnen proberen om de leiding nog een paar slagen vaster te draaien.

Misschien dat ie dan ook wel ophoudt met lekken.  Rolling Eyes
En anders idd. even een nieuw rubbertje.  Wink

Die octopus zou je ook zou aan kunnen pakken:
(met universele T-stukjes en verloopstukjes)

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2009 07:33 PM
  [ # 170 ]

waar heb je al dat slangenwerk en die T stukjes gehaald?

En weet jij toevallig de binnendiameter?

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2009 09:41 PM
  [ # 171 ]
Thiezz schreef:

waar heb je al dat slangenwerk en die T stukjes gehaald?

Bij de automaterialenzaak.
Al die koppelstukjes en verloopstukjes zijn gewoon van Gates (bekende naam binnnen de automaterialen)

Thiezz schreef:

En weet jij toevallig de binnendiameter?

Van welke precies?

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 08 juni 2009 10:11 PM
  [ # 172 ]

Vandaag even bij wildkamp gaan shoppen voor een oplossing.
wat nylon gewapende slang en koppelstukjes.

Morgen alleen nog even terug voor wat slangenklemmetjes en dan moet het hopelijk genoeg zijn.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten

Gepost: 08 juni 2009 10:13 PM
  [ # 173 ]

Ik hoop dat die slang LHM bestendig is.  Wink

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 08 juni 2009 10:38 PM
  [ # 174 ]

ja dat hoop ik ook. maar LHM is niet zo gek zuur volgens mij als gewoon motorolie toch?

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2009 11:01 PM
  [ # 175 ]

zow weer even een tijdje geleden. De slangen doen het nog prima, Zijn nog steeds flexibel en het losse stukje slang vertoont nog geen slijtage. Ook onder de kap gaat nog alles goed met de slangen.

wel zit ik met het volgende probleem. Wanneer ik een beetje stevig optrek wil de ?koppeling? welleens een klap geven (*kloeng*). Hij haperd dan even en rijd gewoon verder. Ik merk er verder helemaal niets aan.

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 03 juli 2009 11:33 PM
  [ # 176 ]
Thiezz schreef:

zow weer even een tijdje geleden. De slangen doen het nog prima, Zijn nog steeds flexibel en het losse stukje slang vertoont nog geen slijtage. Ook onder de kap gaat nog alles goed met de slangen.

wel zit ik met het volgende probleem. Wanneer ik een beetje stevig optrek wil de ?koppeling? welleens een klap geven (*kloeng*). Hij haperd dan even en rijd gewoon verder. Ik merk er verder helemaal niets aan.

over de slangetjes: gaaf Smile

die kloeng, is dat met koppelingspedaal helemaal omhoog, of “tijdens het loslaten”  ?

2CV 1985

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten

Gepost: 04 juli 2009 12:29 AM
  [ # 177 ]

En je denkt dat het in de koppeling of ergens anders in “de aandrijving” zit?

Niet toevallig een carb. met een hikje?  Wink

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 04 juli 2009 06:23 PM
  [ # 178 ]
raoel schreef:
Thiezz schreef:

over de slangetjes: gaaf Smile

die kloeng, is dat met koppelingspedaal helemaal omhoog, of “tijdens het loslaten”  ?

Het is net na het aangrijpen van de koppeling zeg maar.

BasisBIX schreef:

En je denkt dat het in de koppeling of ergens anders in “de aandrijving” zit?

Niet toevallig een carb. met een hikje?  Wink

Ik denk dat het koppeling is vanwege de kloeng. Wanneer ik met draaiende motor koppeling op laat komen zonder gas te geven (stil laten vallen) krijg ik hetzelfde geluid.

Profiel  

raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 04 juli 2009 11:54 PM
  [ # 179 ]

Thiezz, heb je toevallig de diameter van de slang die je gebruikt hebt? Het is bij mij nog niet nodig, maar ik ben erg nieuwsgierig Smile

En is het “Tricofuel® olie-/benzineslang”? Misschien koop ik wat en ga ik het in LHM laten sudderen Smile

2CV 1985

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 juli 2009 12:23 AM
  [ # 180 ]

Het is 10 mm en 6mm en dan een tstukje van 10 10 8 en een stukje 8 naar 6 als ik het goed heb. Bij mij zijn perslucht slangen dus het is raar dat het zich zo goed houd eigenlijk. je kan idd beter benzineslang of chemicaliën slang halen. hebben ze ook bij wildkamp

Maar nu het volgende:
Ik weet nu 1 ding zeker en dat is dat het niet de koppeling is. Vandaag klapte hij weer en toen had ik alleen nog maar 3e en 4e versnelling. Kan me versnellingspook zo van links naar rechts bewegen zonder enige weerstand. en krijg hem met geen mogelijkheid in 1, 2 of achteruit.
Kent iemand dit probleem? Koppeling doet het nog wel goed en grijpt nog gewoon aan. alleen versnellingsbak is weg.

Profiel  

12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook