2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ’s "Grijs Prul 2" - Wat klein geprul
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 juni 2009 12:06 AM
  [ # 16 ]

Goed, die kilometerteller word een steeds vreemder verhaal. De tellerbak is denk ik een keer gewisseld, want er zit er 1 in van een 95’er. Die mist dus bijvoorbeeld het diagnoselampje voor de airbag. Volgens de NAP klopt de kmstand wel. Ik ga iig dus op zoek naar de goede tellerbak

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 26 juni 2009 09:30 AM
  [ # 17 ]

Die heb ik wel liggen. Wat geef je er voor? Laughing

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 juni 2009 02:31 AM
  [ # 18 ]

Vandaag de tellerbak bij bovenstaande forummer opgehaald en gelijk ingebouwd. De kilometerstand klopte niet, dus die heb ik vanmiddag bijna 30k opgekrikt. Ik stond er echt van te kijken hoe makkelijk dat dus gaat. Anyway, ik heb nu weer een werkende dagteller, kilometerstand en controlelampjes.

Voor:

Na:

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2009 02:40 AM
  [ # 19 ]

Het is weer eens wat anders dan de km stand terug draaien Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 juni 2009 10:42 PM
  [ # 20 ]

Zojuist het ding eens grondig gewassen. 1 dezer dagen de pot commandant maar weer eens uit de mottenballen halen, want een grondige poetsbeurt kan het ding wel gebruiken.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 juli 2009 07:56 PM
  [ # 21 ]

Vandaag een distributiesetje van mijn werk meegenomen. Onder de motorkap van het prul zit namelijk een sticker dat deze bij 116k vervangen is. De teller staat inmiddels op bijna 220k dus het word hoog tijd. Aangezien ik over een paar weken met dit prul naar Italië ga, niet onverstandig. Ik heb een riem en 2 rollen in de doos zitten. De staat van de waterpomp beoordeel ik wel als de oude riem + rollen er af zijn. Is deze nog acceptabel dan blijft hij zitten, zo niet dan haal ik ook nog een waterpomp. Ik heb volgende week lekker 4 dagen vrij, dus ik ga dit lekker op mijn gemakkie doen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 juli 2009 12:19 AM
  [ # 22 ]

En de traditionele koppelingswissel dan?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 juli 2009 02:15 AM
  [ # 23 ]

Die trend is doorbroken met de aanschaf van het vorige prul. Hoewel deze binnen de komende 80k wel een keer aan vervanging toe zal zijn. Vooralsnog werkt het ding perfect.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juli 2009 03:18 AM
  [ # 24 ]

Die trend is inderdaad doorbroken, in mijn “nieuwe” Xantia zit ook al een goede koppeling, is pas vervangen door de vorige eigenaar Razz.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 juli 2009 01:40 AM
  [ # 25 ]

Nou, morgen gaat het dan eindelijk gebeuren. Ik ga dan de DB-riem vervangen. Heb me net even uitgebreid ingelezen, en het lijkt me niet echt een moeilijke klus (*klop*klop*).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 juli 2009 01:41 AM
  [ # 26 ]

Succes met de klus!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 juli 2009 11:58 PM
  [ # 27 ]

En de riem is vervangen! Waterpomp was nog ok, dus die heb ik dan ook lekker laten zitten. Spanrollen wel vervangen. Nadat ik de riem had vervangen en ging tornen ging de motor echter niet rond. Hierbij verdacht ik gelijk al de krukaspoulie, nader onderzoek wees ook uit dat dat klopte. Na wat dealers rond gebeld te hebben is mijn pa met de motor een nieuwe poulie gaan halen in Hoogeveen, aangezien dat de enigste dealer in de wijde omgeving was die zo’n poulie op voorraad had liggen. De verschillen lijken me duidelijk:

Goed, na de nieuwe poulie gemonteerd te hebben het zaakje weer op tijd gezet en nu klopte het zowaar. Overigens viel het me niks tegen, zeker bij dit motortype is het echt een eitje om de DB-riem te vervangen. Mits je dus geen verlopen krukaspoulie hebt

Plaatjes .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 15 juli 2009 06:46 PM
  [ # 28 ]

Uhm,  volgens mij hebben we hier met een kenner te maken, hulde, want ik ben dat zeker niet! Mocht je nog eens een keer gaan touren met het ding, rij dan ook eens langs Heerde, da’s aardig in de buurt en vanaf Elburg ook nog eens prachtig rijden door de bossen!

Mooi werk overigens met die teller… Very Happy

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1243
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 juli 2009 12:49 AM
  [ # 29 ]

Mooi gedaan L.J.  Heb je de krukas nog geblokkeerd of hoefde dat niet? En hoe heb je de spanrol op spanning gezet?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 juli 2009 01:21 AM
  [ # 30 ]

De krukas blokkeer je dus met de poulie. Echter zit het gat om hem te blokkeren in de buitenste ring. Als het gevulkaniseerde rubber dat tussen de binnenste en buitenste ring zit dus gaat verteren, kan de poulie gaan slippen zoals bij mij is gebeurd. Dan staat de krukas in geblokkeerde positie dus niet meer op tijd. Na montage van de nieuwe poulie dus wel. De spanrol is overigens op gevoel op spanning gezet. Als stelregel heb ik aangehouden dat de riem tussen de 2 nokkenaspoulie’s tussen duim en wijsvinger zo’n 45 graden gedraaid moet kunnen worden. Zo staat het ook in de haynes beschreven.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook