Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Alcyone schreef:CitZX1.8iFurio schreef:Weten jullie wat het kan zijn als het knipperlicht het onregelmatig doet. Dat wil zeggen, mijn linker knipperlicht doet het de helft van de tijd wel gewoon en dan weer opeens niet (heel snel getik hoor je dan). Ik heb de zekering al vervangen maar dat maakte geen verschil.
Wat kan dit zijn?
Een trap geven tegen je zekeringenbord wil ook wel eens helpen.
Gracias. Dit is inmiddels opgelost.. Ik heb de contacten schoongemaakt en de zekering vervangen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
CitZX1.8iFurio schreef:Alcyone schreef:CitZX1.8iFurio schreef:Weten jullie wat het kan zijn als het knipperlicht het onregelmatig doet. Dat wil zeggen, mijn linker knipperlicht doet het de helft van de tijd wel gewoon en dan weer opeens niet (heel snel getik hoor je dan). Ik heb de zekering al vervangen maar dat maakte geen verschil.
Wat kan dit zijn?
Een trap geven tegen je zekeringenbord wil ook wel eens helpen.
Gracias. Dit is inmiddels opgelost.. Ik heb de contacten schoongemaakt en de zekering vervangen.
Hopelijk voorgoed, maar mocht het ooit terugkeren tijdens het rijden…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CitZX1.8iFurio schreef:het is een beetje het bekende pruttelgeluid en het lijkt recht onder de auto vandaan te komen (middendemper? voorpijp?).
Oh, dan zou ik mij geen zorgen maken. Eventueel plamuur je het even dicht met wat gungum.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Zo. Beurtje gehad,
Nieuwe olie +filter
uitlijnen, balanceren, etc.—> JEEE! De auto trilt niet meer zo erg bij 120
Ook heb ik de uitlaat laten nakijken en nu blijkt de pakking van het spruitstuk naar de voorpijp gaar te zijn. Daar komt het lawaai dus vandaan. Dat regel ik in NL wel.
Ook beweerde de garagemeneer dat de motor een beetje olie lekte. Nog niet eerder gemerkt en ik check elke week het oliepijl wel even.
Dan iets raars. Toen ik weg reed bij de Garage leek het wel of de voorste veerbollen helemaal plat waren. Totaal geen vering zat er in. Even later gestopt en de auto naar beneden en omhoog laten komen en dat bleek allemaal goed te werken. Dus moesten het de bollen zijn denk ik. Na een half uur rijden leek het euvel zich opeens vanzelf te hebben opgelost. Wat is dit? Hoe kan dit?
Grappig detail. De garagist bleek een paar maanden in Groningen te hebben gewoond. Daar heb ik zeven jaar gestudeerd. Kon dus een mooi Spaans babbeltje met deze meneer hebben, dat geeft altijd wel wat vertrouwen als je je auto aan en vreemde garage geeft. De Citroen dealer mensen in Cuenca (toen de Bix incontinent was geworden) waren een stuk minder vriendelijk.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CitZX1.8iFurio schreef:Ook beweerde de garagemeneer dat de motor een beetje olie lekte. Nog niet eerder gemerkt en ik check elke week het oliepijl wel even.
Vertelde hij ook waar hij lekte? Het is helemaal niet raar dat ze een beetje zweet, en meer dan een beetje zweten deed ze niet. Ik verwacht dat de carterpakking wat is gaan lekken, geen ramp en ook vrij makkelijk en goedkoop op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Klopt. Hij zij dat het de carterpakking was. (een ‘junta’ = pakking)
Het is wel opletten hoor, zo in het spaans. Gelukkig had ie een andere auto op de brug en en kon ie aanwijzen wat ie bedoelde:)
en..
@Patje: hoeveel had ie ook alweer gereden toen ik m van je overnam?
Nu staat ie op 117.200
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dan heb je goed je best gedaan! Ik kocht haar met iets minder dan 92.000km op de klok.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ben ik weer!!
Net terug van een enorme reis en het bixje heeft het op een lekke band na perfect gehouden. Binnenkort zal ik eens een mooi reisverslag maken met foto’s. De reis was namlijk geweldig. We gingen van Bilbao naar Toulouse, van daar naar Saint Tropez. Vervolgens naar Genoa en toen van daar naar Ljubliana (slovenie), stukje Alpen, en toen via Oostenrijk naar Bratislava. Na een nachtje Bratislava reden we naar Olomouc (Tsjechie) en daar had ik een 10 daagse conferentie van mijn studie. Na die conferentie nog even naar Praag gegaan en toen van Praag in een keer naar huis.
En het mooiste van allemaal: na nieuwe (merk)achterbanden erop te hebben gezet was plotseling al het getril over. Het bixje kan nu dus zonder getril 140 karren! Als je 4000 kilometer rijdt dan is dat wel fijner dan 110 km/u met getril….
Verslag volgt!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welkom thuis! Ik ben erg benieuwd naar je reisverhaal, en meer nog naar de foto’s!
En complimenten aan je Bixje. Het blijven geweldige karren.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom terug! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto’s! En je weet het hé, je bent van harte welkom om eens even te komen leuteren.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
patje74 schreef:Welkom terug! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto’s! En je weet het hé, je bent van harte welkom om eens even te komen leuteren.
Ik zal snel eens langs komen. Wanneer zijn jullie aan het klussen de komende weken? Kleine (voor mij grote) bijkomstigheid: zou je me dan kunnen helpen die relais dingen in te bouwen voor het licht? Is dat een snelle operatie?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kijk! Oerdegelijke auto’s die Bx-en..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik moet nog steeds komen met mijn beloofde fotoreportage van de reis… komt eraan!!!
Iets anders. Nu heeft mijn BX al wat deuken, dus één meer erbij is irritant, maar niet onoverkomelijk. Toch raak ik steeds weer iets teleurgestelder in mijn medemens. Wat was er nu aan de hand. Ik reed woensdag weg omdat ik naar Amsterdam ging. Hoor ik meteen al een heel raar geluid (grrrrrrrrrr). Ik meteen stoppen. Blijk dus een deel van de achterdeur en de wielkast helemaal ingedeukt te zijn. De laatste liep dus tegen de band, daar kwam het geluid vandaan. Duidelijk weer een debiel die z’n parkeerplaats niet goed uit kan draaien. Maar waarom dan geen briefje???? Ok, het is een oude auto, maar al was het alleen ‘sorry’, dan was ik er al tevreden mee. Het is al de vierde keer in 1,5 jaar dat mijn auto gedeukt raakt terwijl hij geparkeerd staat!! En nooit een briefje… Ik vind het triest. Zo!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Dit is werkelijk ongelooflijk triest om te lezen.
Ik parkeer mijn BX ook nooit meer voor de deur omdat fietsers er vaak te dicht langs reden. Dan maar een stukje verder van huis, maar dan staat de BX in ieder geval veilig.. Heel jammer dat het zo moet in Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Update:
Ik heb nu nog steeds geenm foto’s van mn reis gemaakt (komt later)
Lars (wat een super kerel) heeft me geholpen (dat wil zeggen, hij doet het meest en ik help waar ik helpen kan) om een nieuwe carterpanpakking te plaatsen en de pakking van de uitlaat tussen het spruitstuk en de voorpijp te vervangen. Erg fijn. Geen olie lekkage meer, en geen lawaai meer.
MAARrrrrr…. bij het klussen kwamen we er ook achter dat een ashoes nog vervangen moet worden en de twee stuurashoezen… tjsa. Binnenkort.
Dan iets anders. Het GT interieur uit de sloop GT van Hilko komt in de mijne. Dat gaat morgen gebeuren. Ik heb vandaag het interieur opgehaald. Helaas had ik plotseling ernstig lijkende problemen met het Bixie. Hij liep voor geen meter meer namelijk. Gelukkig was Hilko daar en zodoende gaan wij aanstaande maandag maar meteen de bougies, bougieslangen, verdeelkap en rotor vervangen. Hopelijk is dat afdoende. Dankje Hilko!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)