2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Nieuwe hobby. CX 2000 Super 1977
Gepost: 05 juli 2009 01:26 PM
  [ # 16 ]

Wow, wat een buitenkansje!!
Echt super hoor, van harte gefeliciteerd met je aanwinst!  En alvast veel zweefplezier gewenst.

Dat je er zó al APK op kunt gooien is al heel mooi meegenomen. Heeft ze lang stilgestaan bij de vorige eigenaar? In dat geval zou ik sowieso even de carburateur goed schoonmaken/doorblazen en verse benzine in de tank doen. Eventueel ook benzineslangen vervangen.
Zijn de banden niet (al te) verdroogd?

En ach… verder gewoon rijden en dan dienen zich vanzelf dingen aan…of misschien wel niet!  Cool  Het blijft een karakterbak hè, zo’n XC.  Wink

P.S. Mooi leder is erg gaaf in een CX. Behandel het eerst met een middel dat het weer soepel maakt (zie elders op dit forum), anders zou het verder kunnen beschadigen als je er weer intensief gebruik van gaat maken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 juli 2009 04:33 PM
  [ # 17 ]

Wel kalf ruilt nu in de vrede zo’n karakterbak in op een Peus, en nog wel met vol leer!! Shocked  Shocked  Shocked
Jij natuurlijk dikke mazzelaar (“Da’s nou jammer..”) en pik-in die handel!
Groot gelijk.
Kijk even je stekkerverbindingen na en zoals Leontien al aangeeft: rijden met die handel, eventuele manco dienen zich vanzelf wel aan.
Veel zweefplezier!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2009 11:25 PM
  [ # 18 ]

Mooi man, wat een mazzeltje!

Weet je ook wat de vorige eigenaar kreeg voor inruil van deze CX? Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij de slooppremie zou pakken met een extra “kooppremie” (zoals bij Citroën). Maar dat heeft ie gelukkig voor jou niet gedaan. Laughing

Ik neem tenminste aan dat als er een slooppremie wordt betaald voor een auto, dat ie dan ook echt gesloopt moet worden… Confused

Profiel  

eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 05 juli 2009 11:55 PM
  [ # 19 ]
par eXeMple! schreef:

Mooi man, wat een mazzeltje!

Weet je ook wat de vorige eigenaar kreeg voor inruil van deze CX? Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij de slooppremie zou pakken met een extra “kooppremie” (zoals bij Citroën). Maar dat heeft ie gelukkig voor jou niet gedaan. Laughing

Ik neem tenminste aan dat als er een slooppremie wordt betaald voor een auto, dat ie dan ook echt gesloopt moet worden… Confused

Ik weet niet precies wat de inruilwaarde is geweest maar de betreffende verkoper vertelde mij dat hij de auto te mooi/goed vond om aan te melden voor de slooppremie. Volgens mij hebben ze de beste man gewoon €1500,- inruil gegeven maar de auto dus niet aangemeld voor de premie, dat is dus een mazzeltje voor mij!
Overigens heeft de vrouw des huizes 2 jaar geleden haar 2CV ingeruild voor een nieuwe 107. Deze 107 bleek zo goedkoop te rijden dat manlief nu besloot zijn CX in te ruilen voor een 107. Het zullen dus niet echt Citrofielen geweest zijn denk ik…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  

eendmans
> 300 berichten
RankRankRank

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
Gepost: 06 juli 2009 12:15 AM
  [ # 20 ]

Vandaag even bezig geweest met mijn nieuwe aanwinst:
-Uur aan het stofzuigen geweest en daarna met cockpitspray aan de slag. Kwam ook nog van alles onder de stoelen tegen, wat een zwijnenstal…
-De stadslichten werken inmiddels weer, gewoon 2 lampjes stuk.
-De kentekenplaatverlichting werkt weer normaal, achterklep had geen goede massa.
-Claxon gerepareerd, relais van de luchthoorns was defect.
-Radio goed aangesloten maar wel wat draadjes tegen gekomen/over gehouden waarvan ik niet weet waar ze voor zijn…Op zoek naar een schema dus!
-Deurvangers rondom goed gangbaar gemaakt zodat ze niet meer zo knakken met openen en sluiten.

Wat me wel opvalt is dat de koelvin erg vaak draait. Koelvloeistof zit er genoeg in en er brandt ook (nog) geen lampje dat hij te heet wordt maar helemaal gelukkig word ik er niet van… Weet iemand hoe je de controlelampjes op het dashboard kunt controleren? Er zit wel een klein knopje in een temperatuurlampje maar als ik die indruk dan gebeurt er niets en bij contact aanzetten heb ik alleen een Stoplamp,LHM en oliedruk.
Ik heb trouwens ook een controlelampje voor een mistachterlicht maar zie nergens een schakelaar. Iemand ideeën?

En een paar nieuwe (duidelijkere) foto’s:

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 juli 2009 12:20 AM
  [ # 21 ]

Gewoon op het stoplampje duwen.

BTW mooie CX mooie kleur.

Als er een schakelaar zou zitten zit hij rechts onder de sateliet
Althans bij mij is dat zo, dat weet je bij Citroen eigenlijk nooit

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

eendmans
> 300 berichten
RankRankRank

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
Gepost: 06 juli 2009 12:27 AM
  [ # 22 ]

Ik heb hem nog niet ondenkt maar zal morgen even goed kijken. Ik zie in ieder geval op de foto al meer lampjes branden dan bij mij. En dat lampje bij de chokeknop is neem ik aan het controlelampje van de choke? Ook die doet niets namelijk….

Ik heb in dat meest rechtse brandende lampje een heel klein ielig knopje zitten, waar dat voor is is me een raadsel. Instructieboekje zit er niet meer bij namelijk.

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 juli 2009 12:31 AM
  [ # 23 ]
eendmans schreef:

Ik heb hem nog niet ondenkt maar zal morgen even goed kijken. Ik zie in ieder geval op de foto al meer lampjes branden dan bij mij. En dat lampje bij de chokeknop is neem ik aan het controlelampje van de choke? Ook die doet niets namelijk….

Ik heb in dat meest rechtse brandende lampje een heel klein ielig knopje zitten, waar dat voor is is me een raadsel. Instructieboekje zit er niet meer bij namelijk.

Moet ik even denken

Ik geloof namelijk dat er geen lampje brand bij uitgetrokken chokeknop
Er zit bij een oliedrukmeter in links naast de de choke

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 juli 2009 01:07 AM
  [ # 24 ]

Dus jouw 2L houdt ook van hoge temperaturen..?
Ik dacht dat dát fenomeen een typisch Douvrin-kwaaltje was….grappig.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 juli 2009 01:11 AM
  [ # 25 ]
geoarthc35 schreef:

Mistachterlicht schakelaar zit bij onder de linker satelliet.

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten

- C35 Hilton XLS
Gepost: 06 juli 2009 01:14 AM
  [ # 26 ]
par eXeMple! schreef:
geoarthc35 schreef:

Mistachterlicht schakelaar zit bij onder de linker satelliet.

Die van jouw is toch uit 1985
De mijne uit 1976 zou daar het verschil in zitten qua positie’s?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 06 juli 2009 01:25 AM
  [ # 27 ]

Lampje onder de choke hoort inderdaad aan te gaan bij uitgetrokken choke. Zo is het bij mij in ieder geval in de Prestige. Verder kan ik ook niet op de stop-lamp drukken om te testen of het werkt. En ik heb ook op het meest rechtse rode lampje een klein ielig knopje zitten, maar aangezien ik ook de handleiding bij de auto kwijt ben kan ik je helaas niet vertellen wat dit knopje zou moeten doen. Bij mij gebeurt er in ieder geval niks. Verder is het overigens een erg mooie wagen, complimenten!

Groetjes, Rik.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 juli 2009 02:00 AM
  [ # 28 ]

Dat kleine knopje in in die lampjes, als je dat indrukt is dat om te zien of je waarschuwingslampjes allemaal werken. Dat wil zeggen, die vier in het midden. Gewoon een testknopje voor de lampjes.

Profiel  

eendmans
> 300 berichten
RankRankRank

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
Gepost: 06 juli 2009 02:18 AM
  [ # 29 ]

Hmmm, zo te lezen is er geen peil op te trekken…

Onder de linker satelliet heb ik in ieder geval de alarmlichtschakelaar zitten en niet die van het mistachterlicht maar ik zal morgen evn onder de rechter kijken, misschien heb ik nog niet goed genoeg gekeken.
Ik heb inmiddels ook een schema opgeduikeld, als ik me daar in verdiept heb kan ik er misschien wijs uit worden wanneer welk lampje moet branden enz.

Bedankt voor de info en de complimenten in ieder geval! very good

Profiel  

baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 753

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 06 juli 2009 11:37 AM
  [ # 30 ]
eendmans schreef:

Onder de linker satelliet heb ik in ieder geval de alarmlichtschakelaar zitten en niet die van het mistachterlicht maar ik zal morgen evn onder de rechter kijken, misschien heb ik nog niet goed genoeg gekeken.

Verder naar achteren dan de alarmknop zal die schakelaar misschien zitten?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook