8 van de 40
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 juli 2009 09:00 PM
  [ # 106 ]
r.kerstens schreef:

Zeer goed bezig Daan,............ ze kan er weer even tegen Cool

De linker voorveer van mijn Xsara is zeer onlangs vervangen, deze was ook afgebroken, helemaal boven in de laatste spoed.

Ron, ik dach dat alleen bouwjaar 02\03. Last van veerproblemen had. Maar dat is dus niet zo?

Gelukkig heb ik andere veren eronder. Maar de orginele die heb ik nog.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 05 juli 2009 03:56 AM
  [ # 107 ]

Fijn dat hij helemaal in orde is verder… Ik begin al een lijstje op te bouwen…. Laughing  Laughing

Profiel  
 
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 05 juli 2009 03:24 PM
  [ # 108 ]
Technoloog schreef:

Airco reinigen is een goeie, dat moet ik ook maar eens doen. Bij het aanslaan is het (kort) een zeer muffe boel in de auto, evenals bij het uitzetten van de airco.

Dat had ik ook, maar nadat ik de pollenfilter heb vervangen heb ik nergens meer last van..

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2009 03:30 PM
  [ # 109 ]

Ik heb toen de airco een keer voluit 10 a 15 min laten blazen, toen was het weg. Als ik de airco inschakel dan ruik ik niks. Daarna even laten blazen met airco uit.
Zet ik hem nu uit dan ruik ik hem wel, dat was daarvoor weer niet Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juli 2009 03:37 PM
  [ # 110 ]

Alleen het interieurfilter vervangen is niet afdoende om echt van de stank af te komen, omdat het vuil en de schimmel op de verdamper daarmee niet verdwijnt. Daar moet je echt zo’n schoonmaakproduct voor gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 juli 2009 04:31 PM
  [ # 111 ]
DigiDaan schreef:

Alleen het interieurfilter vervangen is niet afdoende om echt van de stank af te komen, omdat het vuil en de schimmel op de verdamper daarmee niet verdwijnt. Daar moet je echt zo’n schoonmaakproduct voor gebruiken.

Dat blijkt inderdaad ja, want bij de 80k beurt, eerder dit jaar nog, is de interieurfilter vervangen.

Maar wat is dan precies de procedure? Interieurfilter weghalen, verdamper inspuiten, ding laten blazen, en dan… Stofzuigen oid? Hoe wordt die troep precies verwijderd?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 05 juli 2009 06:01 PM
  [ # 112 ]
DigiDaan schreef:

Alleen het interieurfilter vervangen is niet afdoende om echt van de stank af te komen

Pixels66 schreef:

Dat had ik ook, maar nadat ik de pollenfilter heb vervangen heb ik nergens meer last van..

Rolling Eyes

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juli 2009 06:43 PM
  [ # 113 ]
Technoloog schreef:

Maar wat is dan precies de procedure? Interieurfilter weghalen, verdamper inspuiten, ding laten blazen, en dan… Stofzuigen oid? Hoe wordt die troep precies verwijderd?

Het vuil op de verdamper lost op in de cleaner en het condenswater op de verdamper. Dit loopt dan gewoon via de waterafvoer naar buiten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juli 2009 11:49 AM
  [ # 114 ]

Verrek, ben ik gister vergeten te melden hier dat ik de auto precies twee jaar geleden kocht.

Inmiddels bijna 42k kilometer verder en 2441 liter diesel verstookt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 juli 2009 12:26 PM
  [ # 115 ]

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juli 2009 12:29 PM
  [ # 116 ]

Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juli 2009 04:39 PM
  [ # 117 ]

Ik rijd nu alweer een paar dagen met het originele papieren luchtfilter en ik moet zeggen dat ik niet echt veel verschil merk. Ik zou zelfs willen denken dat onderin het toerenbereik het wat soepeler loopt en dit is juist het tegenovergestelde van wat je zou verwachten.

Nou was het inlegfilter aardig zwart vettig vervuild en hard aan een schoonmaakbeurt toe, het originele papieren filter brandschoon daarentegen. Ben dus benieuwd hoe anders het weer rijdt als het K&N filter schoon en met verse olie weer terug ligt. Gaan we vanavond maar even doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 08 juli 2009 05:16 PM
  [ # 118 ]

Misschien proberen blind te testen? Je moet dan wel iemand hebben die het filter voor je vervangt. OF niet. Jij 10 minuten naar binnen (en niet spieken natuurlijk) je assistent gooit een muntje op om te bepalen of welke filter het wordt, en dan testrijden Very Happy

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 08 juli 2009 08:05 PM
  [ # 119 ]
Technoloog schreef:

Misschien proberen blind te testen? Je moet dan wel iemand hebben die het filter voor je vervangt. OF niet. Jij 10 minuten naar binnen (en niet spieken natuurlijk) je assistent gooit een muntje op om te bepalen of welke filter het wordt, en dan testrijden Very Happy

Mag ik het muntje opgooien dan ?  Laughing

(wel oppassen dat ie niet in je luchtfilter valt…)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2009 10:48 PM
  [ # 120 ]

Dat is ook exact de reden dat ik niet direct mijn inlegfilter in de nieuwe Xsara heb gelegd.
Eerst maar eens paar maandjes rijden en verbruik bijhouden.

Ik denk dat ik hem er binnenkort in ga leggen, dan eens kijken of verschil is. Ik hoop iets meer power onderin, want dat is nu wat te kort…

Profiel  
 
 
8 van de 40
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook