Ik kreeg van de dealer al te horen dat c5 v6 handbakken niet bepaalt de sterkste bakken van PSA zijn…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Tja, er zit een ML bak achter, die is sterker dan een ME bak die bij veel XM’s is toegepast en met die bakken heb ik geen slechte ervaringen. Ze gaan kapot door olie-gebrek.
En als hij spontaan uit z’n versnelling vliegt, dan gebeurt het vaker.
Kabels zijn gewoon wat flexibeler dan de stangen en ik schakel te voorzichtig
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die verlichting die meteen aangaat als je start, is dat de “zweedse” instelling die je met een Lexia kan activeren of de-activeren?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
exroosje schreef:
In de ph1 kun je in de 3 maar tot zo’n 130-140 komen.
Rij eens met mij mee,ik haal de 170 in z´n 3
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mijn automaat gaat idd naar 4 bij 170.
Leuk stukkie doortrekken is het zeker
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
in 3e?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Zo, binnenkort komt er een fatsoenlijke carkit in de C5, een Parrot MKi9200. Kan ik eindelijk m’n Ipod aansluiten
De oude carkit zit er nog, effe eruit slopen en de nieuwe erin.
Geschakelde 12 volt haal ik bij de aansteker weg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
saxoxsara schreef:exroosje schreef:
In de ph1 kun je in de 3 maar tot zo’n 130-140 komen.
Rij eens met mij mee,ik haal de 170 in z´n 3
Mogelijk als je manueeel schakelt . In de automaat stand vertikt is het bij 140 om terug te schakelen als je vol gas geeft. En ook ergens rond die snelheid schakelt ie zelf op. Kan zijn dat je dan manueel nog zo’n 500-1000 toeren over.
Maar ja , je hebt een automaat niet om met de hand te schakelen.
Feit is dat de 6 bak bij 170 nog terugschakelt in D! Iets wat je met de 4 bak kan vergeten.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gaat dit over mijn C5? Die schakeld niet vanzelf hoor…..
De MKi9200 zit erin, de auto siemens carkit hebben ze gewoon laten zitten. De houder zat gewoon onder het dashboardkastje met de blackbox. Alleen de microfoon hadden ze weggeknipt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Echt een geweldig ding, die MKi9200 van Parrot. Streaming audio vanaf m’n HTC t$ringding, MP3 vanaf USB-stick, alle muziek vanaf m’n Ipod en bediening van de Ipod.
En de geluidskwaliteit is nog goed ook! En de RD3 kan blijven zitten !
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik vind de prestaties van m’n C5 V6 nou niet bepaald indrukwekkend. Hij loopt mooi rustig bij stationair toerental, gemiddeld verbruik is 1 op 10. Maar vanmiddag kon ik een laguna 2 met 1.8-16v op de zijkant niet los rijden vanaf 100km/uur in 4.
Met 1455kg met 210pk moet dat toch moeiteloos kunnen? Of was die Laguna een incognito V6?
Hij heeft nu 119.500km op de teller, volgens mij zijn de bougies nooit vervangen en is hij hard aan een kleine beurt toe.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dat zou toch wel moeten kunnen. Hij hoort te schakelen naar de 3e versnelling trouwens als je gas geeft. Pas bij 140-150 gaat ie dan weer naar de 4. Mijn ervaring is dat ie dan behoorlijk vlot is. Op de autobahn trok ik de meeste andere auto’s eruit, juist ook als het wat heuvelde rij je alle golfjes zoek (OK , niet de R36 of GTI)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
is t geen handbak?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:is t geen handbak?
Ja, het staat er toch al een paar keer?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:ieksEmmu schreef:is t geen handbak?
Ja, het staat er toch al een paar keer?
volgens exroosje is jouw schakeltechniek niet goed…