Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Met alleen een stukje dun 2-lingsnoer de rode LED van de startblokkering verplaatsen naar een “loos"knopje.
Simpel,de stekker losmaken achterop de unit v/d startblokkering,de unit verwijderen dmv zwarte klemmentjes en uitelkaar halen zodat de beide leds (rood+groen) zichtbaar zijn.Nu kan men kiezen de rode led te verwijderen en verplaatsen of een andere sterkere led kopen in div.kleuren.Kijk naar de positie v/d rode led(platte kant) en + -,trek het zwarte klemmetje los en de led valt eruit.soldeer nu een dun 2-lingsnoertje vast aan de klemmen v/d led en breng deze draad naar boven zodat deze uitkomt achter de EEC en bij 1 v/d zwarte plaatjes zonder schakelaar.Boor 1 gaatje van +/- 5 mm in dit plaatje zodat de led hierin kan zitten en eventueel geborgd met 2-3 druppels secondenlijm.Soldeer nu de uiteinden van het 2-lingsnoertje aan de (ingekorte)pootjes v/d led en gebruik een stukje krimpkous of tape voor de afwerking tegen sluiting.Voor het inpakken van de startblokkeringsuint eerst de stekker eraan koppelen en test of de nu verplaatste led werkt,hij begint met even aan en gaat dan knipperen.Nu kan de startblokkeringsunit weer in elkaar gezet worden,zie dat alles weer goed klemt en sluit en :voila een duidelijke “anti diefstal"signalering in het dashboord,die nog autm werkt via de AB!NU=de rode led beter zichtbaar dan achter het plastic doorzichtig raampje tussen de voorstoelen.
PS.mocht de led NIET branden,check ff of de polen/aders niet omgewisseld zijn,soldeer deze opnieuw vast en probeer nogmaals of de dasboord led nu WEL werkt/knipperd?Ja=OK!
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Je kan ook een knipper LED kopen die aangaat als contact uitgaat
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Het zou zo een verhaal van een kapot ruimteschip kunnen zijn wat wordt gerepareerd
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Wie jat er nou een XM????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Wie jat er nou een XM????
Eens… het grote voordeel van liefhebber zijn van auto’s die verder niemand leuk vindt (BX, XM) is nou juist dat ze niet gestolen worden. De BMW 320D die ik nu heb, is mijn eerste auto waarbij ik daar wel op let. Die heeft dan ook een werkend alarm (standaard op Executive), terwijl ik bij een XM het alarm er het liefste meteen uit sloop als ‘t aftermarket is.
De BMW heb ik ook WA+ verzekerd, zodat diefstal meeverzekerd is. Wel zo fijn bij een auto die gewild is bij dubieus volk…
De startblokkering van mijn XM had ik ook maar uitgeschakeld om dezelfde reden.
Het zal je verbazen hoevaak er nog zogenaamd incourante onteressante auto’s toch worden gestolen. Ook oudere citroens. Om maar niet te spreken over inbraken. Het aantal keren dat mijn citroens werden opengebroken zijn niet meer op 1 hand te tellen.
Mijn huidige auto (toevallig ook een bmw ) heeft ook een alarm, maar als ik nog een xm had, bouwde ik gelijk een aftermarket alarm in. Gewoon om er alles aan gedaan te hebben.
Echt, vertrouw er niet op dat je er geen last van hebt, alleen omdat je een xm hebt. Ook die auto’s worden open gebroken en helaas ook zo nu en dan nog door het dievengilde gebruikt om een pakje peuken te halen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Leuke tip maarreh, in het donker is dat knipperlampje in de startblokkering toch goed te zien? Heb geen verstand van auto’s jatten/openbreken maar dat lichtje zit toch prima waar die zit?
Groetjes Erik!