Hallo,
We gaan a.s. vrijdag naar Chyparse om de bollen van onze CX te laten checken en evt te laten bijvullen en/of vervangen. Maar wilde alvast aan jullie vragen wat jullie ervaringen zijn met het volgende:
De zgn “comfort ” bollen zijn dat opgeboorde bollen of bollen met een hogere spanning dan origineel? (Ik liet vroeger door Menno van Chyparse de bollen van zowel onze ds als bx wat hoger afvullen voor meer souplesse)
Hoor graag jullie ervaringen.(vooral met de cx)
gr
eng bo
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als ik het goed begrepen heb zijn het opgeboorde bollen. Wat ik om 2 redenen niet zou doen. 1 wie garandeert dat er geen ijzerspanen in het veersysteem terechtkomen. En idd ja je kunt met magneetjes e.d. werken om dat te voorkomen maar het blijft in mijn ogen een risico. 2 de veerkarakteristiek is door de fabrikant vastgelegd, wat zich vertaald in o.a. remweg en wegligging. Ik weet dat er vele voorstanders zijn, maar als je toch een zachter verende auto wil kies dan een ander type/model.
Volgens mij is er niks mis met het comfort van een CX Athena uit 1981. Als je dus bollen met de originele specificaties laat plaatsen, zul je heerlijk rijden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije