probleem met 12V aansluiting in C4
hlaauwen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-05-2009

- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
Gepost: 04 juli 2009 05:12 PM

Op mijn kampeervakanties wil ik mijn mobieltje etc via de 12 volt aansluiting opladen. In mijn vorige Citroën had die aansluiting altijd spanning. In mijn huidige auto C4 berline gaat de spanning eraf als je het contact afzet. Het contact aanlaten kan ook niet ivm de “ecomode” Weet iemand hoe je die aansluiting kan wijzigen om constant spanning te houden?

Hen Laauwen

HenL

Profiel  
 
TR6fan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 06 juli 2009 02:27 AM
  [ # 1 ]

Re: probleem met 12V aansluiting in C4

hlaauwen schreef:

Weet iemand hoe je die aansluiting kan wijzigen om constant spanning te houden?

Geen idee!
In onze C4GP heb ik een verlengsnoer gebruikt om de constante spanning vanuit de kofferbak naar een extra aansluiting bij de middenconsole te brengen. Misschien is dat een optie?

Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG

Profiel  
 
hlaauwen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-05-2009

- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
Gepost: 06 juli 2009 01:12 PM
  [ # 2 ]

12v aansluiting C4

Lijk me een goed idee maar ik vraag me af of die aansluiting blijft werken als de “ecomode” ingeschakeld wordt.

HenL

Profiel  
 
blb4citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-11-2007

- (Grand) C4 Picasso C4 GP EB6V 2.0
Gepost: 06 juli 2009 06:41 PM
  [ # 3 ]

in mijn C4GP wel

Profiel  
 
TR6fan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 10 juli 2009 03:19 AM
  [ # 4 ]

Re: 12v aansluiting C4

hlaauwen schreef:

Lijk me een goed idee maar ik vraag me af of die aansluiting blijft werken als de “ecomode” ingeschakeld wordt.

Bij ons ook idd constant 12V aanwezig. Dat is tenslotte ook het doel van eea . . . Wink

Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 10 juli 2009 11:54 AM
  [ # 5 ]

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Profiel  
 
hlaauwen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-05-2009

- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
Gepost: 11 juli 2009 12:17 AM
  [ # 6 ]
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

HenL

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 11 juli 2009 01:10 AM
  [ # 7 ]
hlaauwen schreef:
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

das niet waar , je radio heeft een constante een geschakelde en een massa ,

dus je kunt de constante wel van de radio pakken aangezien die nooit wegvalt tenzij je de zekering eruit trekt!

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 11 juli 2009 01:01 PM
  [ # 8 ]
saxodriver85 schreef:
hlaauwen schreef:
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

das niet waar , je radio heeft een constante een geschakelde en een massa ,

dus je kunt de constante wel van de radio pakken aangezien die nooit wegvalt tenzij je de zekering eruit trekt!

KIJK uit met het aftakken achter de radio. Voordat je het weet doen dingen raar. Bijvoorbeeld ramen die open gaan als ze dicht moeten of nog andere dingen. De voeding naar de radio is niet direct er zitten nog dingen tussen die het niet kunnen hebben dat er te veel vermogen wordt gevraagd.

Het is niet voor niets dat als je een after market radio erin zet dat je er een speciale koppeling tussen moet zetten.

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 11 juli 2009 02:23 PM
  [ # 9 ]
wijnand 16v schreef:
saxodriver85 schreef:
hlaauwen schreef:
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

das niet waar , je radio heeft een constante een geschakelde en een massa ,

dus je kunt de constante wel van de radio pakken aangezien die nooit wegvalt tenzij je de zekering eruit trekt!

KIJK uit met het aftakken achter de radio. Voordat je het weet doen dingen raar. Bijvoorbeeld ramen die open gaan als ze dicht moeten of nog andere dingen. De voeding naar de radio is niet direct er zitten nog dingen tussen die het niet kunnen hebben dat er te veel vermogen wordt gevraagd.

Het is niet voor niets dat als je een after market radio erin zet dat je er een speciale koppeling tussen moet zetten.

dr kan echt niets gebeuren bij een citroen als je de + achter de radio vandaan pakt , ik doe dat voor mn werk dagelijks en nog nooit een klacht gehad , als je maar niet aan de canbus gaat zitten is er niets aan de hand !

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 11 juli 2009 02:23 PM
  [ # 10 ]
wijnand 16v schreef:
saxodriver85 schreef:
hlaauwen schreef:
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

das niet waar , je radio heeft een constante een geschakelde en een massa ,

dus je kunt de constante wel van de radio pakken aangezien die nooit wegvalt tenzij je de zekering eruit trekt!

KIJK uit met het aftakken achter de radio. Voordat je het weet doen dingen raar. Bijvoorbeeld ramen die open gaan als ze dicht moeten of nog andere dingen. De voeding naar de radio is niet direct er zitten nog dingen tussen die het niet kunnen hebben dat er te veel vermogen wordt gevraagd.

Het is niet voor niets dat als je een after market radio erin zet dat je er een speciale koppeling tussen moet zetten.

dr kan echt niets gebeuren bij een citroen als je de + achter de radio vandaan pakt , ik doe dat voor mn werk dagelijks en nog nooit een klacht gehad , als je maar niet aan de canbus gaat zitten is er niets aan de hand !

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 11 juli 2009 02:23 PM
  [ # 11 ]
wijnand 16v schreef:
saxodriver85 schreef:
hlaauwen schreef:
saxodriver85 schreef:

ik heb een extra 12v aansluiting in mijn dash board kastje gemaakt , mede omdat ie in het midden gewoon op een hele vage plek zit en dat ie geschakeld is ,

die in mijn dbk is constand en gewoon van de radio afgetakt ,

Mijn radio valt ook uit bij inschakelen van de “ecomode” dus dat helpt niet.
Alleen een aftakking direct van de accu zal dus de oplossing zijn.

das niet waar , je radio heeft een constante een geschakelde en een massa ,

dus je kunt de constante wel van de radio pakken aangezien die nooit wegvalt tenzij je de zekering eruit trekt!

KIJK uit met het aftakken achter de radio. Voordat je het weet doen dingen raar. Bijvoorbeeld ramen die open gaan als ze dicht moeten of nog andere dingen. De voeding naar de radio is niet direct er zitten nog dingen tussen die het niet kunnen hebben dat er te veel vermogen wordt gevraagd.

Het is niet voor niets dat als je een after market radio erin zet dat je er een speciale koppeling tussen moet zetten.

dr kan echt niets gebeuren bij een citroen als je de + achter de radio vandaan pakt , ik doe dat voor mn werk dagelijks en nog nooit een klacht gehad , als je maar niet aan de canbus gaat zitten is er niets aan de hand !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook