Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn gereedschap en wat klein grut gaan ook wel mee hoor, maar niet een extra blok of bak
Gisteren ook nog “even” geprobeert de handrem te stellen. Wat een onmogelijk systeem zeg. Het is wel gelukt maar ben er een uur druk mee geweest…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Moet je dat eens bij een GS proberen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ja ik hoorde al van Arnold dat die nóg erger zijn… Heeft natuurlijk wel z’n charmes.
My other car is a broomstick.
Ik ben nu net terug van 2 weken rondtoeren met mn gsa in de highlands van scotland met 3 volwassenen inc. tent en bagage met de gsa en geen centje pech of pijn onderweg gehad. ruim 4000 km afgelegd in de afgelopen 2 weken. moet kunnen naar frankrijk met je gsa! Als ie een beetje goed onderhouden is….
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vonden die Eiland-apen zo’n GSA wel leuk?
Citroen!
Haha, ja ik heb er een hoop positieve reactie,s op gehad
Hij (of zij) trok ook wel veel bekijks. Ook van mensen uit andere europese landen die ik tegen kwam.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo, we zijn weer terug! Vandaag de rit terug in 14 uur gereden 1300 kilometer. En inderdaad geen centje pijn gehad onderweg, zowel heen als terug en tijdens de vakantie. Leuk detail is dat we als zuinigst 1:16 hebben gereden en in goed 4000 kilometer maar 1 keer olie heb bij gevuld en dat was nog geen kwart liter wat er bij ging. Ik ben gewoon serieus echt onder de indruk van deze prestaties. Ik ben niet erg lief geweest voor de auto. Snelweg 120/140 gereden na de tolhuisjes of tankbeurten even goed doortrekken tot 5000+ toeren en veel slingerweggetjes met veel klimwerk in z’n 1 en 2. Het minst zuinig was met berg ritten 1:12.
De vorige vakantie was het zuinigst 1:15nogiets (ook heel netjes) en heel hoog olie verbruik. Zeker 2 liter op 5000 kilometer. Maar toen had ik de auto net een paar maand en was nog niet veel gewend.
Ik heb een paar foto’s gemaakt maar die zet ik later wel op de site. Nu eerst even luieren op de bank
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klinkt goed en 1:16 is echt prima!
Wat een fijne auto’s zijn het hè?!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ja, het is echt een heerlijke auto om in te rijden. Vooral met warm weer. Dan snort de motor er lekker op los. In frankrijk was het 35 graden, de perfecte temperatuur. Er is alleen wel een maar… En dat staat me al heel lang niet aan en gaat me steeds meer tegen staan. Ik ben te lang voor achter het stuur. De stoel gaat niet ver genoeg naar achteren waardoor ik met mijn rechter been tussen het stuur en de versnellingspook klem zit. Met mijn linkerbeen knipper ik steeds met het groot licht Is daar ook wat aan te doen? Langere slede heb ik wel eens gehoord, maar welke en waar te krijgen.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf te maken.
Ook heb ik wel eens iemand gezien die de hele dwarstraverse onder zijn GSA-stoel verwijderd had. Dan krijg je echt veel ruimte!
Citroen!
Super dat het allemaal top is gegaan!
mathijs schreef:Snelweg 120/140 gereden
Dan zullen velen je zo langs hebben zien rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
DriverD schreef:Zelf te maken.
Ook heb ik wel eens iemand gezien die de hele dwarstraverse onder zijn GSA-stoel verwijderd had. Dan krijg je echt veel ruimte!
Je bedoelt de chassisbalk?
Als dat zo is: goh.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben onder de indruk van je verbruikscijfers, Mathijs. Toen ik GS en GSA reed kreeg ik altijd te horen/lezen dat een verbruik minder dan 1:10 bijna niet mogelijk was.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik ben net zo onder de indruk hoor ik hoorde ook altijd dat ze benzieneslurpende oliestokers zijn. En zoals ik al aangaf heb ik toch echt heel erg regelmatig het gas op de plank gehad. Lekker roffelen met die boxer!
Die traverse weghalen? Dan zit je inderdaad een heel stuk lager. Maar ik wil eigenlijk meer naar achteren, ben bang dat ik anders tegen het stuur aan kijk. Dus ik moet aan de gang met metalen balkjes om de bevestigingspunten naar achteren te verplaatsen. Hoe gaat dat met apk enzo?
@ wouter (xbxg) gave foto blijft dat he? Altijd mooi om je eigen auto in actie te zien
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een GSA met een goed motorblok is best zuinig en verbruikt weinig olie. Het valt mij ontzettend mee in elk geval.
Met Geeskje (1299) rijd ik veel korte ritjes van 15 km of minder en dan kom ik gemiddeld ik op een verbruik van 1:12 met gewone euro 95 waar ik dan wat van die preventieve zooi bij heb gemikt. En ik rijd ook niet extreem voorzichtig. Lekker toeren maken (klinkt zo mooi) maar aan de andere kant wel ver vooruit kijken en uitrollen naar stoplichten e.d. in z’n vrij…
En olie heb ik sinds de laatste 2000 km nog niet bij hoeven te vullen. En er zit nota bene 10W40 in, dus eigenlijk te dun. (Heeft Stoebo er vorig jaar in gemikt na het lekvrij maken) Binnenkort maar eens even verversen want ze ratelt nu soms een beetje bij koude start… maar dat terzijde.
Kortom: GSA!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30