1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
stop immediately engine fluids
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 06 juli 2009 02:14 PM

heb een probleempje met mn xm v6 type 1, krijg nl regelmatig de melding binnen op mn boordcomputer “stop immediately engine fluid low” oid !!!

als ik dan vervolgens ga checken is mn koelvloeistof goed op peil en mn motor niet oververhit…...de xm blijft ook gewoon normaal rijden.

herkend iemand dit euvel….zou dit gewoon de KV sensor zijn die het KV peil checkt ??

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 juli 2009 02:43 PM
  [ # 1 ]

Zit de flotter op de lhm bak misschien vast?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 juli 2009 02:52 PM
  [ # 2 ]

Oliepeil al gecontroleerd?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 06 juli 2009 02:52 PM
  [ # 3 ]

valt het lhm systeem ook onder “engine fluids” ???

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 juli 2009 03:02 PM
  [ # 4 ]
ronaldeponald schreef:

valt het lhm systeem ook onder “engine fluids” ???

Sorry, u heeft gelijk. Surprisedops:

Idd, oliepeil oké? Of vervuilde sensoren.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 06 juli 2009 03:47 PM
  [ # 5 ]

Bij mij stond er eens “oliedruk - onmiddelijk stoppen”. Oliedruksensor eraf gehaald, manometer erop gezet, oliedruk bleek goed dus nieuwe sensor eringezet. Weg melding. Melding kwam trouwens ook pas na 5 minuten.

Alleen wordt oliedruk in het engels aangegeven als “engine oil pressure” bedenk ik me net. Dat wordt sensoren nameten…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2009 04:20 PM
  [ # 6 ]

zou eerst mn olie maar eens peilen met koude motor. Als dat op niveau is heb je alweer 1 zorg minder.
Heb je het vaak bij bochten of remmen ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 06 juli 2009 04:56 PM
  [ # 7 ]

oliedruk en oliepeil zijn oke, anders had toch ook allang mn olielampje gaan branden ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2009 05:08 PM
  [ # 8 ]

Nee, je oliedruk lampje gaat pas aan als je echt ver onder je min niveau staat. Doe nou maar niet zo lui en trek die stok eruit Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 juli 2009 05:11 PM
  [ # 9 ]

Dat is de sensor van het koelwaterniveau die niet lekker meer werkt. Had m’n tct ook, nieuwe sensor probleem weg

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 06 juli 2009 06:15 PM
  [ # 10 ]

is dat de sensor die bovenop het koelwaterreservoir zit ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 07 juli 2009 11:21 AM
  [ # 11 ]

zou het ook een draadbreuk kunnen zijn van de stekker, die melding is namelijk ook een paar keer verdwenen toen ik daar bezig was met opendraaien van het KV vat enzo !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 07 juli 2009 01:43 PM
  [ # 12 ]
ronaldeponald schreef:

zou het ook een draadbreuk kunnen zijn van de stekker, die melding is namelijk ook een paar keer verdwenen toen ik daar bezig was met opendraaien van het KV vat enzo !

Zou kunnen, maar het is waarschijnlijker dat die sensor gewoon kapot is

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 07 juli 2009 03:30 PM
  [ # 13 ]

oke thx….kga hem vervangen dan !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 10 juli 2009 04:15 PM
  [ # 14 ]

Heb hem besteld bij citroen garage, vandaag binnengekomen….....maar ik zag in 1 oogopslag al dat het niet de goeie was.

Hij ziet er hetzelfde uit maar de twee “voelsprieten” zijn de helft korter, de magazijnmeester haalde zijn schouders op en zei….hier houd het voor ons op Rolling Eyes

Weet iemand een specialist die dat nog op de plank heeft liggen, en hebben alle auto’s met dat v6 blok dit KV systeem, anders kan ik hem nog bij peugeot bestellen ofzo !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 juli 2009 04:45 PM
  [ # 15 ]

waarom haal je er niet een bij de sloop? En is je eigen niet schoon te maken? Ik kan me voorstellen dat als er aanslag op de “voelsprieten” zit je gekke metingen krijgt. Schoonmaakazijn?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook