Lees ik net op een site:
Auto over de kop op Australiëweg
Een 20-jarige Rotterdammer is zaterdagnacht op de Australiëweg met zijn auto over de kop geslagen. Zowel de man als zijn passagiers (20 en 21 jaar) raakten hierbij gewond.
Het drietal was omstreeks half drie op weg naar Rotterdam. Omdat de A12 was afgesloten, reed de bestuurder via de tunnelbak op de Europaweg in de richting van de havenstad. Met waarschijnlijk een hoge snelheid scheurde de Rotterdammer door de tunnelbak. Vermoedelijk, omdat hij de situatie rond de kruising met de Aziëweg niet kende, had de bestuurder te laat door dat hij naar rechts moest invoegen. De man moest hierdoor alsnog flink naar rechts sturen. Waarschijnlijk door de hoge snelheid sloeg de auto op drift. Het voertuig raakte hierbij met het linker voor- en achterwiel de trottoirband van de middenberm van de Australiëweg. De auto, een zwarte Citroën, werd hierdoor gelanceerd waarna hij over de kop sloeg en op de linkerzijkant in de berm terechtkwam. Zowel de bestuurder als de passagier naast hem werden door de klap uit het voertuig geslingerd. De man achterin kon op eigen kracht door de kapotte achterruit kruipen. Hij werd met een gebroken knieschijf in ‘t Lange Land Ziekenhuis opgenomen. De andere twee mannen werden met hoofdletsel overgebracht naar het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag.
Bron: Haagsche Courant; editie Zoetermeer
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik hoop dat de gewonden snel beter worden en er niets aan overhouden. En ik hoop dat die zwarte Citroën (nog) geen klassieker is.
Schijt aan originaliteit.
Enig idee welk type Citroen?
Hoe kan iemand uit zijn auto geslingerd worden? geen gordel om? ramen open?
khoop geen bx gti
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ramen open, geen gordel… dan vlieg je er zo uit… of de ramen breken bij de eerste klap op het dak, maar gezien het weer zullen ze wel open geweest zijn. Het was iig niet mijn zwarte citroen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Soms is het zo maar beter ook.
Ik moet er niet aan denken dat zulke figuren ook andere meetrekken in een ongeval. Dan ben ik al lang blij dat het niet overdag in bewoond gebied is gebeurd.
Sommige jongeren hebben een harde leerschool nodig.
Niets tegen jongeren, want ik ben zelf ook pas 21 jaren jong. Ik hou ook wel van scheuren, maar dan wel verantwoord.
WYD schreef:Sommige jongeren hebben een harde leerschool nodig.
Niets tegen jongeren, want ik ben zelf ook pas 21 jaren jong. Ik hou ook wel van scheuren, maar dan wel verantwoord.
Inderdaad, door de bebouwde kom scheuren is gewoon vragen om problemen.
Overigens scheur ik niet meer, kost teveel brandstof
WYD schreef:Soms is het zo maar beter ook.
Ik moet er niet aan denken dat zulke figuren ook andere meetrekken in een ongeval. Dan ben ik al lang blij dat het niet overdag in bewoond gebied is gebeurd.Sommige jongeren hebben een harde leerschool nodig.
Niets tegen jongeren, want ik ben zelf ook pas 21 jaren jong. Ik hou ook wel van scheuren, maar dan wel verantwoord. :D
Ben ik het mee eens gozer
Wie raakt er dan ook een stoep , j**** zo ga je toch niet met je auto om. Eigen schuld dikke bult.
O sorry haalde ik je in. Of schrok je van me geluid