Uit ervaring met mijn BX weet ik dat je nóóit voorlopig alles hebt gehad. Het is altijd weer een verassing wat er dan weer gaat lekken,rammelen, piepen of in het ergste geval helemaal niet meer doet.
De CX rijdt inmiddels een dik jaar probleemloos maar die rijdt dan ook heel weinig.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Asteblèf…doe effe gezellig…
zonder gekheid: ik dacht dat ik alles intussen wel had gehad, maar vond het waterverbruik altijd ‘vervelend’.
Voor een motor die een hogere dan normale bedrijfstemperatuur heeft niet ongewoon, maar toch…
De koppakking was goed (4-gasmeter in expansievat gaf uitsluitsel), door afpersing van het systeem kwam de kachel aan het licht.
die bleek door een vorige eigenaar al eens “aangepakt” (lees: profisorisch gemaakt).
Nu ik erover nadenk: ja, ik heb inderdaad bij tijd en wijle een zoetige lucht in de auto gehad, de laatste keer duidelijk waarneembaar op de terugtocht van CitroMobile (dat weet ik toen aan de nieuwe koppeling).
Als deze reparatie is gedaan is zo’n beetje alles onder de kap bewezen goed.
Wat niet wil zeggen dat ze me morgen niet laat staan omdat de starter ineens niet meer werken wil….of een dynamo die de geest geeft..
‘Spirit of avant-garde’
De dynamo van de BX gaf de geest tijdens een vakantie in Zeeland. De startmotor op vakantìe op Texel.
De auto wordt nochtans goed onderhouden.
Wat ik wil zeggen: we leven een beetje spannend.