Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
boukewerff schreef:Ik vervang elke 10.000km de bakolie, dat heeft de vorige eigenaar ook altijd gedaan. Verder rijd ik de auto altijd netjes warm en dan met het verkeer mee. Af en toe heb ik haast, en dan is het regelmatig plank gas. Of met de vouwwagen er achter door de Ardennen, gewoon het gas erop. Je mag daar 120 en de berg op moet die dan best zijn best doen!
De vorige eigenaar had meerdere xm’s in de familie, allemaal automaat. Zijn broer had er een met 5 ton op de teller, een v6. Hij reed wekelijks met aanhangers van 1500kg rond. Ook gewoon de eerste bak. Ik weet alleen niet of dit een 4hp18 of een 4hp20 was.
Je moet dus geluk hebben denk ik, en olie verversen!
Dank je wel. Het vervangen van de bakolie is dan enkel de niveau plug eruit, of vervang je de volle 7 liter?
Excuus maar op dit gebied ben ik een debutant.
Hoi
Winus 4HP18
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
citrohanxm schreef:boukewerff schreef:Ik vervang elke 10.000km de bakolie, dat heeft de vorige eigenaar ook altijd gedaan. Verder rijd ik de auto altijd netjes warm en dan met het verkeer mee. Af en toe heb ik haast, en dan is het regelmatig plank gas. Of met de vouwwagen er achter door de Ardennen, gewoon het gas erop. Je mag daar 120 en de berg op moet die dan best zijn best doen!
De vorige eigenaar had meerdere xm’s in de familie, allemaal automaat. Zijn broer had er een met 5 ton op de teller, een v6. Hij reed wekelijks met aanhangers van 1500kg rond. Ook gewoon de eerste bak. Ik weet alleen niet of dit een 4hp18 of een 4hp20 was.
Je moet dus geluk hebben denk ik, en olie verversen!Dank je wel. Het vervangen van de bakolie is dan enkel de niveau plug eruit, of vervang je de volle 7 liter?
Excuus maar op dit gebied ben ik een debutant.
Hoi
Winus 4HP18
Bakolie verversen is iets gecompliceerder. Bak moet goed warm zijn, auto helemaal horizontaal, olie er uit en dan precies de goede hoeveelheid er weer in. Je vervangt dan nog niet de helft, ik meen 3 1/2 liter van de 8. In de Haynes staat het allemaal beschreven.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Wat Brian zegt klopt helemaal. Ik krijg er alleen nooit meer dan 3 liter uit.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
net terug van vakantie: 409k met mn 2.1TD. op naar de 5 ton
Ouwe mopperkont
xm v6 exclusive 1993 299678 km
binnenkort de 3 ton voorbij, best wel mooi moment….....betekent dat dan ook dat ik mn ketting moet vervangen ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Die ketting hoeft in principe niet vervangen te worden…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens mij wel hoor, die dingen verslijten ook wel een keer, en anders die kettingspanner wel
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:Volgens mij wel hoor, die dingen verslijten ook wel een keer, en anders die kettingspanner wel
Vast wel een keer, maar wanneer? is de vraag. Na 3 ton al?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Als je ‘m hoort rammelen heb ik mij laten vertellen. De officiële interval is 3 1/2 ton. Maar als het zover is, is het waarschijnlijk ook tijd voor een algehele revisie.
Groetjes Erik!