metro2005 schreef:Wat denken jullie? Leren interieur of niet?
Wat zijn de voor en nadelen ervan?
Is het standaard geleverd in een GTI (hij moet wel een beetje origineel blijven )
Leer in een BX is redelijk zeldzaam! Het is mooi, maar ik vind de originele GTI bekleding ook heel erg mooi! En hoe ga je er aan komen? Het is echt zeldzaam!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:Wat denken jullie? Leren interieur of niet?
Wat zijn de voor en nadelen ervan?
Is het standaard geleverd in een GTI (hij moet wel een beetje origineel blijven )Leer in een BX is redelijk zeldzaam! Het is mooi, maar ik vind de originele GTI bekleding ook heel erg mooi! En hoe ga je er aan komen? Het is echt zeldzaam!
als het zeldzaam is wil ik het
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat ga je trouwens met de Xantia doen? Zie nog niets bij “te koop”.
Vind het wel een mooie kleur blauw. Niet zo alledaags.
Jeroen
toniclight schreef:Wat ga je trouwens met de Xantia doen? Zie nog niets bij “te koop”.
Vind het wel een mooie kleur blauw. Niet zo alledaags.Jeroen
Hoezo, interesse ?
In principe blijft de Xantia erbij voor als de bx even tijdelijk niet kan rijden als ik ermee bezig ben.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
metro2005 schreef:Wat denken jullie? Leren interieur of niet?
Wat zijn de voor en nadelen ervan?
Is het standaard geleverd in een GTI (hij moet wel een beetje origineel blijven )
Wordt ‘ie wel weer een stukje unieker van.
Leer was optioneel verkrijgbaar voor de TZD Turbo en de GTi. Wordt dus wel goed zoeken naar een goed interieurtje.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
metro2005 schreef:Wat denken jullie? Leren interieur of niet?
Wat zijn de voor en nadelen ervan?
Is het standaard geleverd in een GTI (hij moet wel een beetje origineel blijven )
Voordeel van leer is dat het de BX een exclusiever uiterlijk geeft en het ziet er luxe uit.
Nadeel is dat de leren stoelen minder zitten dan het BX16V-interieur. Voor de achterpassagiers geldt dat ze lekker in iedere bocht glijden over het leer op de achterbank.
Ook een nadeel is dat als het heet is buiten (maar wanneer is het dat nu in Nederland? ) het leer erg heet is als je in je auto instapt. Het leer koelt ook weer vrij snel af tijdens het rijden.
Eric Vertogen schreef:Voordeel van leer is dat het de BX een exclusiever uiterlijk geeft en het ziet er luxe uit.
Nadeel is dat de leren stoelen minder zitten dan het BX16V-interieur. Voor de achterpassagiers geldt dat ze lekker in iedere bocht glijden over het leer op de achterbank.Ook een nadeel is dat als het heet is buiten (maar wanneer is het dat nu in Nederland? ) het leer erg heet is als je in je auto instapt. Het leer koelt ook weer vrij snel af tijdens het rijden.
Maar deze GTI heeft wel Airco !
Daar had ik een *MOORD* voor gedaan….een Tzd-turbo MET (werkende) airco en zwart leren interieur !
Maar helaas….zeldzaam is nog te enthousiast te noemen…..noem het maar gerust een speld in een hooiberg
Enne…...ik weet niet waar jij de laatste zomers bent geweest, maar we hebben hier sinds het KNMI de temperaturen bijhoud…de laatste jaren al heel wat keer een Hittegolf gehad.
Overigens….liever een Hitte-Golf dan een VW-Golf…
Ik ben iig (ook) blij met m’n Airco.
Bram schreef:Daar had ik een *MOORD* voor gedaan….een Tzd-turbo MET (werkende) airco en zwart leren interieur !
Maar helaas….zeldzaam is nog te enthousiast te noemen…..noem het maar gerust een speld in een hooiberg
Of even bij Hesselink langsrijden
voge schreef:Bram schreef:Daar had ik een *MOORD* voor gedaan….een Tzd-turbo MET (werkende) airco en zwart leren interieur !
Maar helaas….zeldzaam is nog te enthousiast te noemen…..noem het maar gerust een speld in een hooiberg
Of even bij Hesselink langsrijden
Daar staat inderdaad een groene TZD met airco en leer, maar die kost € 6.000….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:voge schreef:Bram schreef:Daar had ik een *MOORD* voor gedaan….een Tzd-turbo MET (werkende) airco en zwart leren interieur !
Maar helaas….zeldzaam is nog te enthousiast te noemen…..noem het maar gerust een speld in een hooiberg
Of even bij Hesselink langsrijden
Daar staat inderdaad een groene TZD met airco en leer, maar die kost € 6.000….
Ik heb je prijsje even iets kleiner gemaakt Wouter!
XBXG schreef:voge schreef:Bram schreef:Daar had ik een *MOORD* voor gedaan….een Tzd-turbo MET (werkende) airco en zwart leren interieur !
Maar helaas….zeldzaam is nog te enthousiast te noemen…..noem het maar gerust een speld in een hooiberg
Of even bij Hesselink langsrijden
Daar staat inderdaad een groene TZD met airco en leer, maar die kost € 6.000….
6000 euri’s….
Daar heb ik de eind 99’er Xantia HDI full option Exclusive voor Renz van gekocht..(met echt ALLES Elektrisch !)..en hield er nog 900 euro aan over ook.
Ik ben wel goed maar niet gek. :48
je bent liefhebber of je bent het niet
Maar idd, als je soms ziet wat hesselink ervoor vraagt
Daar koop je heel wat nieuwere auto’s voor.
Maar ach, over 10 jaar zijn zijn prijzen denk ik wel gerechtvaardigd als de bx een klassiekerstatus krijgt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik heb trouwens nog een probleem met de spanrol van de multiriem.
Deze piept als de ziekte, moet ik de spanrol vervangen of kan dit gemaakt worden?
Vandaag even ingespoten met WD40, ik dacht als tijdelijke oplossing. maar helaas, hij maakt nu nog veel meer herrie
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Kleine update:
Vandaag de audio in de bx even wat beter in orde gemaakt, deze kraakte, rammelde en was nagenoeg basloos. Wat bleek, voorste speakers stonden uit fase en de achterste speakers… stonden uit fase.
Veel gedreun dus in de deurtjes maar weinig bas. Alles even netjes aangesloten en tulpaansluitingen gemaakt voor de achterspeakers zodat de hoedenplank er evt nog uitkan mocht dit nodig zijn.
Tevens gedaan: Achterklep spoiler eraf gehaald en poging gedaan een enorm hardnekkige sticker te verwijderen van de zijkant maar helaas. Die wou er mooi niet af.
Achterklep spoiler is next en wordt zsm opnieuw gespoten en netjes gemaakt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Kleine update:
Vandaag de audio in de bx even wat beter in orde gemaakt, deze kraakte, rammelde en was nagenoeg basloos. Wat bleek, voorste speakers stonden uit fase en de achterste speakers… stonden uit fase.
Veel gedreun dus in de deurtjes maar weinig bas. Alles even netjes aangesloten en tulpaansluitingen gemaakt voor de achterspeakers zodat de hoedenplank er evt nog uitkan mocht dit nodig zijn.Tevens gedaan: Achterklep spoiler eraf gehaald en poging gedaan een enorm hardnekkige sticker te verwijderen van de zijkant maar helaas. Die wou er mooi niet af.
Achterklep spoiler is next en wordt zsm opnieuw gespoten en netjes gemaakt.
Even dacht ik dat je die achterspoiler eraf haalde…omdat die het zicht nogal ontneemt in je AKS (achteruitkijkspiegel)
Dat heb ik namelijk wel gedaan bij mijn blauwe TZD-turbo 2.5 jaar geleden.
En v.w.b. die Bassen in de deuren…..er zit meestal nog folie in, dat trok ik altijd weg om de speakers *lucht* te geven !