Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Trek die wielbogen er maar vast af, is wel een hele vage plek voor roest, ben benieuwd wat je aantreft achter die bodyparts.
Vacuumslang kan je volgen vanuit je ECU.
Zonlicht verraadde me dat al, slecht herstelde schade en overgespoten midden in de sahara met 10Bft
Heb ook het idee dat het water wat soms via het achterraam [links achter] daar recht boven die roestplek naar binnen komt doordat het rubber slecht is, zich ophoopt aan de binnenkant van mijn raamrubber en wegdruppelt terwijl ie zich via die roest plek een weg naar buiten baant… Could be…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als ik jou was zou ik niet te lang meet wachten met behandelen. Maar ik zou is beginnen met het strippen van die plek. Zodat je overal goed bij kan. Dan met een staalborstel op een slijptol alle roest weg borstelen. En vervolgen de lak schuren met korrel 260 of iets in die richting. Daarna alles plamuuren en vervolgens de plamuur weer glad schuren met 260. En als het nodig is nog een keer plamuren en schuren. Net zolang tot het helemaal glad is. Daarna verder uit schuuren met korrel 400 of in die richting. En echt alles goed schuren want elk dingetje ga je zien. Daarna in de grondverf spuiten. En dan wordt het waterproof schuuren korrel 1100 ofzo. Maar hoe ver je hem moet uit schuren met 1100 moet je met de spuiter overleggen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Vraag! Bij het bovenstaande plaatje heb ik 2 cirkeltjes staan.
De bovenste cirkel is een punt waar de 2 leidingen elkaar tegenkomen, een kleine leiding verdwijnt over een nippel van een dikkere buis. Precies daar is de aansluiting tussen die 2 slangen kapot! En wel zo kapot dat je de volledige kleine slang zo kan losnemen van het nippel wat in de grotere slang zit.. Dit is als ik het goed heb bedacht een olie retour slang t.b.v. onderdruk in je motorblok.. Kan iemand dit bevestigen, en me uitleggen wanneer er WEL olie door die leiding loopt? Er lekt nl. geen olie uit als de motor loopt… En is de onderste rode cirkel op de foto dan het membraampje wat er voor zorgt dat de olie die er doorheen loopt maar 1 kant op kan, een soort keerklep?
Dank!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
= carterontluchting, kan niet heel veel kwaad volgens de monteur.
Volgende vraag: kwam er achter dat ik wat 15w40 olie heb bijgevuld, maar dat er maarliefst 2! adviezen zijn voor wat betreft olie.
Het instructie boek zegt 5w40 en een andere folder (alles originele citroen aankoop folders) zegt 10w40
Welke hebben jullie er in? grt!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
10w40 maar op die 15w40 blijft ie ook wel lopen hoor
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik ook 10 w 40
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
15W40 is hoogst waarschijnlijk een volledig minerale olie, dat is niet goed voor de motor. Er moet op z’n minst een halfsynthetische olie in. 5W40/10W40 is altijd wel half of zelfs volsynthetisch.
Mijn 16V wordt altijd verwend met een 5W40 volsyntheet A3 specs.
Is 5w40 beter dan denk je. Ik heb 10w40 volsyn
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ligt er maar net aan de kwaliteits specificaties…5W40 is wat dunner bij koude temperaturen zodat de wagen makkelijker start, maar in NL is dat voor een 16V niet nodig. Wat interessanter is hoe heet de olie mag worden, voordat deze “verbrandt/afbreekt/dopes in de olie niet meer werken” Even fictieve cijfers:
Een 5W40 van A3 daarvan is oliesmering gegarandeerd tot 130 graden
Een 5W40 van A5 150 graden
Het getal an sich verteld eigenlijk weinig…Er zijn veel meer factoren dan enkel de temp die ik noemde en iedereen heeft er een andere mening over Minimaal een halfsyntheet 10W40 erin en je zit altijd goed
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Duidelijk verhaal waarvoor dank, snel eens kijken of ie wel halfsynth is, en anders een wisseltje… Kan met mijn bijna 200.000km ook geen kwaad…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Pak je je versnelingsbak er ook gelijk bij?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
euhm, nee? Waar zit die plug daarvoor?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Aan de bestuurderskan. bij het wiel. Dus die moet je er dan af halen. Samen met een deel van de modderkuip. En dan de grootste 2 bouten. 1 voor te vullen en een om hem te legen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Van de week gebeurde het volgende: de vrouw doet bijrijdersraam open, valt plots met een kleine tik het raam uit de rail. Ruit zakt vervolgens scheef en motortje reageert nog wel maar brengt het raam niet langer in beweging. Gister de boel los gehaald en gekeken en nu is het wit/zwarte plastic deeltje wat de ruit aan de begeleidingsrail verbindt, kapot. Een niet al te populair onderdeel bij de sloop helaas. Iemand van hier die nog iets heeft liggen? Of iemand die het herkent?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Heb ik ook een keer meegemaakt. ‘t is niet echt een stevige constructie. Er zijn meerdere versies van dat plastic palletje, doe eens een pic posten wellicht heb ik er nog een liggen.