Hey
Ik zal waarschijnlijk over een tijd een nieuwe radiator moeten hebben.
het ding is aardig gecorrodeerd en lekt, vorige week nog veel nu bijna niet meer.
Nu was ik op de franse auto sloop en de man zei dat er 7 types waren.
Hoe kom ik erachter welk type ik heb? Wat is een goede prijs nieuw/ 2de hands. OnderdelenZoeker is wel handig maar vertrouw die prijs en het model nr niet.
Volgens mij heb ik het model met 4 vertikale scheiding ribben?
Wat is wijsheid, ben handig, heb ook wel wat gereedschap, en het lijkt me wel te doen, maar auto technische sleutel kennis heb ik bijna niet. Ik heb wel de berlingo vraagbaak maar die is vrij summier.
groet blommm
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja ga eerst even bij je auto te rade.
Bouwjaar
Brandstof
Motorinhoud
Motortype
Airco ja / nee
Snelsluiting op radiateur
Geen snelsluitingen.
Voila 7 optie’s die 7 verschillende radiateurs opleveren. Overigens moet je geen radiateur op voorraad bij sloop halen….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
want het kan zijn dat die lek zijn
voor een idee nieuwe radiator voor eentje van 2000 met een B1800i zonder airco kost om en bij de 100euro
Bedankt voor de tips
Ik heb waarschijnlijk eentje met snelsluitnig (diesel zonder airco)
De radiator lekt nu bijna niet meer, eerst maar eens kijken of mijn autootje door de apk kan krijgen.
Moet eigenlijk nog veel puntjes bij langs….
groet Blommm
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Een tijd terug heb ik een nieuwe radiateur geplaatst. Leverancier gevonden via onderdelenzoeker.nl.
Ik had trouwens geen onduidelijkheden over types. In één keer de juiste binnen gekregen.
De prijs was rond de 90 euro incl. btw.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
hiep hoi mijn bakkie is door de APK.
Onderdelenzoeker was zo snel er belden en meelden gelijk een aantal bedrijven. Als ik hoor dat er meerdere types zijn wordt altijd een beetje huiverig want ik wil wel weten wat ik koop. Dus ideaal is een type nr.
APK puntje was remslangetjes voor, Staat op apk briefje.
punten dit jaar Achterstallig onderhoud….
Remschijven voor.
fusee kogel speling.
Kilometer teller, snelheidsmeter, is al erg lang kapot, ik moet een nieuwe melder die op de aandrijfas zit.
nieuwe achterband 1280 pond achter.
nieuwe voorruit, (scheur zit nog net niet te veel in het zicht)
deur-licht-verklikkertje.
motor spatscherm links.
uilaat zal dr ook wel es een keer afvallen.
maar daar heb ik nu een heel jaar voor.
groetjes Blommm