Hallo dan,
Onlangs kwam ik er achter dat mijn BX een beetje veel geluid maakt als je instapt of door de bocht rijdt. Dat was voor mij de reden (evenals nog wat andere kleine mankementen) om mijn auto naar de garage te brengen.
Nu kreeg ik een paar dagen later een mooie offerte met in ieder geval de notitie dat mijn achterdraagarmlagers aan beide kanten door midde zijn en dat ze dat wel willen fixen voor 450 euro.
Dat gaan we in ieder geval dus niet doen
Wat ik wel wil doen is zelf het een en ander fixen, maar de vraag is: Kan ik nu beter andere lagers er onder leggen of complete draagarmen? Ik ben namelijk nog niet zo’n hele grote held op het gebied van auto’s reparen.
Alvast bedankt, Mark
Ik "had" een BX, dus op naar een Xantia.
Goed, Veldhoven is een eindje rijden…
Maar, de Hegru monteert in een uurtje voor 180 euro gereviseerde draagarmen.
Hoi,
Ik ken niet veel citroen bedrijven in jouw regio zoals Hegru. Als de draagarmen heel slecht zijn zullen ze soms compleet vervangen moeten worden. Vooral als de rand waar de vetkeerring in klemt uitgewoond is waardoor de keerring niet meer bevestigd kan worden. Of als de lagerring er niet meer uit is te persen.
Ik denk dat Hegru ondanks de afstand voor jou toch wel de moeite waard kan zijn.
En mocht je toch zelf aan de gang gaan, vervang dan de hele draagarm en niet alleen de lager!
WYD schreef:En mocht je toch zelf aan de gang gaan, vervang dan de hele draagarm en niet alleen de lager!
mwah, dat hoeft meestal niet, zoals marten al zei. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om eerst een setje draagarmen te gaan reviseren, en deze dan in en keer onder je auto te klussen. Staat je auto niet zo lang op bokjes.
Let dan ook op de staat van de wiellagers van je revisiearmpjes.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.