Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nog geen vervolg?
Mijn vreemde knorrende geluid is ook nog immer aanwezig, heel raar.
Warme of koude motor maakt niet uit, bij ongeveer 1500 rpm begint het tot ongeveer 2000 rpm dan is het volledig weg.
Ik weet niet hoe het geluid exact te omschrijven, maar zoals ik al zei, knorrend of iemand die met een zware lage mannenstem HAAAAAAAAA zegt.
De frequentie lijkt bij oplopend toerental gelijk te blijven.
Iemand heeft al met zijn hoofd onder de motorkap gezeten om de kappen vast te drukken en deze vibraties uit te sluiten.
Iemand hier nog een ideetje?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Gooi er eens 0-W30 A3B3 in. kijk dat eens aan. Anders andere klepstoters A €1000,-
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Of je een emmer leeggooit..
Maar dan moet het daar wel aan liggen, want ik heb nog garantie.
De garage lijkt dat vast geen goed plan…
Hoe kom ik er nu achter dat het daar zeker aan ligt?
De dealer?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Als je garantie hebt is het simpel neer zetten en pas weer ophalen als het opgelost is (dus nieuwe klepstoters), maar de motor wordt er rustig oud om.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
De (bovag)garantie loopt nog tot september.
Maar in eerste instantie vertelde de garagist al dat het ‘normaal’ was en geen kwaad kon.
Als het hem dan €1000 moet gaan kosten zal hij er niet zo happig op zijn om de ingreep uit te voeren, maar blijven bij zijn standpunt.
Krijg iemand dan op een nette manier maar eens zo ver dat hij 16 stotertjes mag gaan vervangen.
Hij heeft zonet een mail ontvangen waarop ik hem het probleem heb voorgelegd, zien wat hij er mee doet.
Als hij er mee doet wat hij met al mijn klachten doet vrees ik het ergste…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Leg me toch maar eens uit waarom er zo snel klepstoters vervangen moeten worden….Zijn die dingen van oost-europees plastic gemaakt???
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ries schreef:Nog geen vervolg?
Mijn vreemde knorrende geluid is ook nog immer aanwezig, heel raar.
Warme of koude motor maakt niet uit, bij ongeveer 1500 rpm begint het tot ongeveer 2000 rpm dan is het volledig weg.
Ik weet niet hoe het geluid exact te omschrijven, maar zoals ik al zei, knorrend of iemand die met een zware lage mannenstem HAAAAAAAAA zegt.
De frequentie lijkt bij oplopend toerental gelijk te blijven.
Iemand heeft al met zijn hoofd onder de motorkap gezeten om de kappen vast te drukken en deze vibraties uit te sluiten.
Iemand hier nog een ideetje?
eind juni de situatie/probleem schriftelijk voorgelegd bij de Klanten service van Citroen Nederland. Tot heden nog geen reactie.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Willem schreef:Leg me toch maar eens uit waarom er zo snel klepstoters vervangen moeten worden….Zijn die dingen van oost-europees plastic gemaakt???
Nou Willen, zo’n antwoord kreeg ik ook van de garageman vandaag.
Hij had dit nog nooit meegemaakt in zijn loopbaan.
Hij herkende wel een korte ratel na het starten, er stond nu ook een C5 te koop die 40k heeft gelopen die hetzelfde geluid maakt.
Misschien is het geratel op toeren ook wel iets anders, vrijdag ga ik het hem laten horen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Nee, dat lees ik wel meer.
Zijn insteek was in ieder geval dat dikkere olie langer boven in blijft hangen.
Whaha, zodat die olie er bij de volgende koude start nog aan kleeft zeker ?
Als je garagehouder zulke onzin gaat vertellen wordt het tijd om afscheid te nemen, toch ? Even de garantie volledig uitbuiten en foetsie….
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja Jaap, net wat je zegt, even de garantieperiode uitbuiten en er dan niet meer weer komen.
Blijven steeds minder garages over moet ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Ja Jaap, net wat je zegt, even de garantieperiode uitbuiten en er dan niet meer weer komen.
Blijven steeds minder garages over moet ik zeggen.
Ik weet er nog wel een paar, alhoewel mijn “mannetje” er ook (tijdelijk?)mee gekapt is wegens ovelijden van zijn vrouw….
Het is even rijden, maar een bakkie koffie staat klaar als je even langs komt…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Koffie?
Hebbie geen bier?
Maar goed, ff afwachten wat hij zegt, dusssss….
Ries schreef:Interessant verhaal.
Ben erg benieuwd naar het vervolg.Toch vreemd dat ik er op het C5 forum niet veel over lees, maar daar heb jij ook al een draadje lopen zie ik net.
En daar zijn er zat met dezelfde motor.
Na bijna 4 weken reactie gehad van “Customer Relations” van Citroen Nederland.
Hoewel het een service afdeling betreft had ik het idee dat het antwoord van de juridische afdeling kwam. Alle verantwoordelijkheid wordt afgewezen, garantie periode verstreken, en inhoudelijk wordt er niet op het omschreven “ratelprobleem” ingegaan. Géén ontkenning, géén bevestiging, géén advies, helemaal niets. Erg jammer en teleurstellend. In mijn ogen een gemiste kans van Citroen Nederland om iets voor een trouwe C 5 te doen !
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Niet zo’n slimme zet lijkt me en al helemaal niet in deze tijd.