Ander type startonderbreker eruit
Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.
Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.
Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.
Re: Ander type startonderbreker eruit
Nirotec schreef:Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.
Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.
Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.
Dat ligt eraan, Weefje had ook zo een ding links van het stuur (93er ZX), een hoop draden, maar het was uiteindelijke een klusje van niks. Bij hem moest dat ding eruit omdat het contactslot kapot was en de startonderbreker zat “ingeweven” in de draden van het contactslot. Ik koppel het oude slot eraf, waar de draden van de startonderbreker aan hangen, sluit het nieuwe slot en en de auto start gewoon
Bleek dat de andere draden gewoon voor de voeding van de startonderbreker waren en het knipperledje, het apparaat onderbrak alleen de stroom van het contactslot. Een zeer simpele startonderbreker dus, de moderne onderbrekers zijn veel moeilijker, die onderbreken de stroom op minster 3 plaatsen.
Als je goed overweg kan met een multimeter en draadjes, dan kan je dat ding eruit slopen.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Re: Ander type startonderbreker eruit
Nirotec schreef:Weer even terug naar het originele onderwerp: startonderbreker eruit.
Ik heb een ander type startonderbreker. Er zit een “sleutelgat” gemonteerd op het dashboard links naast het stuur, boven het instructieboek-vakje. De sleutel moet je hiertegenaan houden waarna het rode lampje uitgaat en je kunt starten. Lijkt me geen standaard startonderbreker.
Heeft iemand enig idee hoe je deze kunt uitschakelen? Bij de garage vertelde men mij dat dit geen klus is die je zomaar even doet.
Had ik ook in m’n 306 zitten, zijn after market dingen voor mensen die niet met de pinpad overweg kunnen. Mij is toen ook verteld (peug dealer waar ik de auto had gekocht) dat het een behoorlijke klus was en niet eenvoudig.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Re: Ander type startonderbreker eruit
zandvoorta schreef:Had ik ook in m’n 306 zitten, zijn after market dingen voor mensen die niet met de pinpad overweg kunnen. Mij is toen ook verteld (peug dealer waar ik de auto had gekocht) dat het een behoorlijke klus was en niet eenvoudig.
Als je eentje uit de hogere klasse heb, dan is het inderdaad geen eenvoudige klusje, de aftermarket dingen zoals ze in de Autostyle en Conrad gids staan, stellen niet zo veel voor.
Een troost, Citroen is niet zo geliefd bij het dievengilde
De diesels vormen een uitzondering, die zijn gewild als steel/export product voor Oost-Europa.
Maar ook daar is de oplossing simpel, het 1.9D of TD plaatje eruit trekken en een setje RVM platen bestellen en monteren
een bekerhouder op die plek lijkt me wel wat. Ik denk trouwens niet dat de verzekering er blij mee is als je de startblokkering saboteert. Kon wel eens een reden zijn om niet uit te keren bij diefstal of joyriding. Ik herinner me in ieder geval dat er verplicht een startonderbreker op moest zitten bij het afsluiten van de verzekering.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Toen ik mijn verz. heb afgesloten heb ik bij de beveiliging aanngegeven :geen, maakte in de premie niets uit. En ik was het paneel toen al zat.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Nou, ik krijg dat kl#tepaneel er niet af….
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Schroevendraaier eronder
Ik heb niet eens zo’n toetsenbord erinzitten
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ik vermoed dat rene bedoelt dat hij hem niet uitgeschakeld krijgt en daardoor niet kan verwijderen!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dan moet ie dat zeggen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Vandaag samen met Bram zitten etteren…hij heeft hetzelfde paneel als ik..
Bram trekt zijn stekker eruit en monteert een bakkie…
Ik trek de stekker eruit en het kreng slaat af…
René van Maren schreef:Vandaag samen met Bram zitten etteren…hij heeft hetzelfde paneel als ik..
Bram trekt zijn stekker eruit en monteert een bakkie…Ik trek de stekker eruit en het kreng slaat af…
Nog vreemder is het, dat hij met MIJN startpaneel ook werkte (groen licht), maar inderdaad weer afslaat als je ook daar de stekker eraf haalt.
Schiet mij maar lek.
ZX1.4i schreef:Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.
Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.
Ik heb een speciale…krijg hem niet uit
René van Maren schreef:ZX1.4i schreef:Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.
Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.
Ik heb een speciale…krijg hem niet uit
Wellicht weet Oldenhage hier een antwoord op?
Heb gelukkig niet zo een rekenmachine in mijn Xantia, lijkt me behoorlijk irritant om steeds een code in te moeten tikken
ZX1.4i schreef:Wellicht weet Oldenhage hier een antwoord op?
Heb gelukkig niet zo een rekenmachine in mijn Xantia, lijkt me behoorlijk irritant om steeds een code in te moeten tikken
Goeie tip van Sohail, Rene !
Enne…..wees snel met het zoeken naar een bakje (bij Rutte) want er staat nog maar 1 Xantia waar er zo eentje inzit….vol met blubber en bagger weliswaar en volgestouwd met allemaal troep…..dus ik nam de gemakkelijkste uit een andere en liet deze speciaal voor jou liggen
Daar heb je tenslotte vrienden voor, nietwaar ? :schater