Zodra ik de motor start verschijnt een blauw lampje met een thermometer in het display.
Het lampje gaat uit na 1 a 2 minuten.
Volgens het boekje betekent dit dat de motor koud is.
Ik vind dit eigenlijk een vreemde situatie.
Ja, bij aanvang is een motor koud, maar om daar dan ook een lampje voor te laten branden?
Ik vraag me dus af of dit normaal is.
De garage had dit nog niet eerder gehoord maar “de C3 picasso is ook nog zo nieuw”.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Om wat voor motor gaat het hier precies?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
een 1.4
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Is normaal, het gaat idd branden bij een koude motor. En het zal even blijven branden. Er zijn nog merken die van dit systeem gebruik maken (ik heb het bvb al gezien bij toyota)
Zolang er geen rood lampje gaat branden over de temperatuur moet je je geen zorgen maken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Lijkt me wel handig zo’n lampje, dan kan je daar je rijstijl op aanpassen (niet teveel toeren enzo) .. voorzover mensen dat doen natuurlijk
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
Bedankt picassoke.
ik vind het weinig toevoegen: “To much info” wat mij betreft.
Maar blijk baar hoort het zo.
tnx.
Ger
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Goh ja, ik kan je wel begrijpen. Want als het lampje uit is is de motor nog lang niet op temperatuur, dus kan je nog altijd genoeg schade aanrichten bij een koude motor.
Ze zouden beter gwn een meter voor de koelvloeistoftemp erin plaatsen, dat is wel nuttig.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Goh ja, ik kan je wel begrijpen. Want als het lampje uit is is de motor nog lang niet op temperatuur, dus kan je nog altijd genoeg schade aanrichten bij een koude motor.
Ze zouden beter gwn een meter voor de koelvloeistoftemp erin plaatsen, dat is wel nuttig.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Normaal, dit lampje brandt om de bestuurder te behoeden van gelijk flink door trappen met de auto, bij 40 graden gaat het blauwe lampje uit, bij 111 graden gaat het lampje rood branden.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ongeacht hoe je ook denkt over dit ‘lampje’, er is gelukkig niets aan de hand.
Met andere woorden: hè hè.... ik heb een probleem vrije C3 Picasso enda’s heel lekker rijden.
Allen dank voor uw bijdrage.