Mooi dat hij rijdt.
Stationair afstelling enzo is goed te doen.
Met een beetje geduld en voorkennis.
Ik kan je zo vertellen welk schroefje wat doet.
Kwa turbo’s, dat is in mijn ogen een beetje persoonlijke ervaring.
De een is helemaal fan van kkk en de ander weer van garrett.
Is je doel om wat sneller te rijden?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Binnenkort maar eens op bezoek bij jouw, ik heb zelf e.e.a. zitten lezen in de Haynes, maar een ervaren persoon erbij kan geen kwaad
Ik heb een nieuwe kkk Turbo liggen, als deze snellere en betere prestaties levert, dan schroef ik deze er t.z.t. erop.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie Xantia hoor Sohail
Leuk kleurtje ook.
Die witte viel altijd wel op, maar daar rijden er ook veel van, want ik zie ze regelmatig en jij zit er nooit in
Misschien is een nieuwe turbo altijd een betere optie dan 1 die al ruim 250.000 km heeft gelopen waarvan je niet precies weet hoe zwaar die altijd belast is geweest?
Komen er nog andere velgen onder? Ik denk dat die wel Activa velgen kan gebruiken
Thanx
Wat de turbo betreft, dat moet ik nog uitzoeken, volgens de specificaties is deze voor een Xara met motorcode XUD9TE ECO met 67kW vermogen. De Xantia heeft motorcode XUD9TF/BTF met 66kW vermogen, het mindere vermogen zal wel door de EGR en Kat. zijn???
De term ECO bij de Xsara turbo is mij niet helemaal duidelijk
De 2e tankbeurt heeft een verbruik van 1:15,8 opgeleverd, rustig rijden is dus aanbevolen.
Bij de BX komt de KKK turbo beduidend later in dan de Garret. Of dat bij de Xantia ook zo is, is wel iets om van te voren uit te zoeken, denk ik?
Dat is interessante info, de Garret die nu in de Xantia zit doet vrij snel zijn werk, al vanaf 1400rpm.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het klink heel erg dom, maar ik heb eigenlijk nog nooit de turbo gehoord. ops:
Niet in mijn vorige TD als in huidige HDi.
Je hoort het gefluit enkel met het raam open?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
In mijn TD merk ik pas iets van de turbo boven de 2500 rpm. En ik heb het ding nog nooit gehoord….....ook niet met de ramen open….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Met het raam open hoor je het duidelijk, maar met het raam dicht hoor je het ook als je erop let.
Nou moet ik er wel bij vermeldden dat de kleppen pas gesteld zijn en sindsdien loopt de motor erg stil, een groot verschil met wat ik tijdens de proefrit hoorde.
De specs. van de KKK Turbo heb ik, nu nog die van de Garret om te vergelijken.
Wat krijgen we nou Ik lepel een 16v in mijn AX en jij koopt gewoon een andere xantia Gefeliciteerd met de aankoop! Deze zal wel wat rapper zijn dat je vorige xant.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Thanx
Deze is inderdaad een stuk rapper, maar lust ook wel een slok als je hem flink op zijn staart trapt
Wat de turbo betreft, heb van diverse mensen begrepen, o.a. van Evert-Jan, dat een Garret sneller is, dus die blijft er voorlopig lekker inzitten.
ZX1.4i schreef:Thanx
Deze is inderdaad een stuk rapper, maar lust ook wel een slok als je hem flink op zijn staart trapt
Sporten
Mja zuinigheid win je het makkelijk. Rij momenteel 1 op 6 Zal hem vast nog wel een keertje zien. Mooie kleur in ieder geval, nu hopen dat er geen grappenmakers krassen op maken
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Binnenkort maar eens afspreken, wil dat AX-Monster van je eens zien
Weet iemand of een type-2 ook last heeft van slechte soldeer verbindingen in het tellerpaneel? De TT en brandstofmeter haperen soms, na een klap op het dashbord doen ze weer normaal.
ZX1.4i schreef:...Weet iemand of een type-2 ook last heeft van slechte soldeer verbindingen in het tellerpaneel? De TT en brandstofmeter haperen soms, na een klap op het dashbord doen ze weer normaal…
Bij mijn HDi happert de brandstofmeter ook. Ik heb er mee leren leven
Schijnt dus normaal te zijn
Binnenkort het tellerpaneel maar eens eruit slopen en alles goed doorsolderen.