2 van de 2
 < Vorige 1 2

Veerpoten vervangen - 950kb aan foto’s
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 02 augustus 2005 07:32 PM
  [ # 16 ]

Inderdaad.. Mijn type 1 heeft nergens last van. Als die stilstaat (nog omhoog) en je duwt licht op de voorbumper dan veert ‘ie meteen in en komt netjes weer omhoog terug. Bij m’n diesel gebeurt er niks als je even hard duwt. Als je dan iets harder duwt hoor je eerst een beetje gekraak en daarna veert ‘ie ook goed..

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 03 augustus 2005 01:19 AM
  [ # 17 ]
voge schreef:

Inderdaad.. Mijn type 1 heeft nergens last van. Als die stilstaat (nog omhoog) en je duwt licht op de voorbumper dan veert ‘ie meteen in en komt netjes weer omhoog terug. Bij m’n diesel gebeurt er niks als je even hard duwt. Als je dan iets harder duwt hoor je eerst een beetje gekraak en daarna veert ‘ie ook goed..

Ja, dat heb ik dus ook.. maar wanneer je instapt gaat ie toch omlaag, en veert best wel goed (na een paar minuten rijden gaat het helemaal prima). Ik ben in ieder geval blij met de pootjes..

trouwens, nog even terugkomend op die URL die gepost was, ik heb voor de lol geteld hoe lang bij mij het stoplampje brandt wanneer de BX plat ligt, en ie naar de rij-stand moet gaan.. 24 seconden, dan gaat het lampje uit, en pas 5 seconde DAARNA begint ie met van de grond af te komen.. is dit ook te verklaren door een defecte remservo?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 augustus 2005 01:27 PM
  [ # 18 ]

Tsja, het zou best kunnen. Die lampjes branden zolang het systeem nog niet goed op druk is. Blijkbaar duurt dat vrij lang. Heeft mijn BX overigens ook last van, ik denk dat dat bij oudere BX-en niet eens zo ongebruikelijk is. Maar het kan van alles zijn, bijvoorbeeld de drukregelaar zelf (waar de voorraadbol op zit geschroefd), de hoogteregelaars, misschien de stuurbekrachtiging zelf wel. Maar ook als een hydraulische pomp wat vermoeid raakt kan dit een oorzaak zijn. Startpunt is in elk geval een systeem met schone filters, verse LHM en geen (ernstige) externe lekkage’s. En natuurlijk geen luchtbellen in de leidingen.
Als je daar vanuit kunt gaan kun je de afzonderlijke componenten gaan verdenken.

En dat verhaal van die veerpoten heb ik inderdaad vaker gehoord. Ook mijn BX heeft wat last van stroeve pootjes. Ik mik af en toe een klein straaltje LHM bovenin de veerpoten, maar dat is uiteindelijk ook alleen maar uitstel van executie.  Wink

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 04 augustus 2005 01:39 PM
  [ # 19 ]

Ik ga volgende week vrijdag 12 augustus even bij Citroville langs om mn BX een hydraulische checkup te geven en te kijken wat er versleten is. Ik wilde wel naar Chyparse alleen Soesterberg ligt nogal uit de richting. Eerst naar Citroville en mochten ze er daar niet utikomen dan naar Chyparse. Ik hoop dat ze daar kunnen vaststellen wat de BX zo vaak laat tikken.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook