3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Willems C5 V6….Lekkende klepseals
Gepost: 09 juli 2009 12:30 AM
  [ # 31 ]

100/uur? kickdown naar 2de Laughing

Koppelrijk is de V6 zeker niet, vooral niet op gas… maar dit is het geval niet dus.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 juli 2009 10:57 AM
  [ # 32 ]

Ik vergelijk voor m’n gevoel steeds die diesel-achtige trekkracht van de TCT bij lage toerental met het toerenkarakter van de ES9J4. De TCT heeft bij 2000 al 235NM paraat en de V6 piekt pas 285NM bij 4000

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 09 juli 2009 05:54 PM
  [ # 33 ]

Sorry,  vergissing. Handbak dus. Komt niet zo vaak voor , dus…

Als je hem in de 5 laat staan bij 100 draait ie niet zo gek veel toeren. nl zo’n 2500. dat is ongeveer hetzelfde als in de hoogste (4e) versn bij de automaat.

Ik had ook vaak ruzie met dat ding omdat ie als je niet plotseling gas geeft maar steeds een beetje meer tot volgas (bv bij invoegen op de snelweg maak je eerst een bocht zodat je niet direct volgas kunt geven) hij dus niet terugschakelt en in de 4 blijft hangen.

Dan is ie inderdaad niet snel. Een laguna die in de 3e versn zit kan dan sneller zijn! Remedie is dus schakelen, het blijft een benzine auto zonder turbo. 


Schijnt overigens dat diezelfde aut-4 bak in latere C5-I’s wel degelijk alerter reageerde.  Ik heb echter nooit een SW update hiervoor gevonden. Ik had eentje van de allereersten.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2009 11:47 PM
  [ # 34 ]

Mijne is van 12/2003 en moet zekker dat ie zeker niet snel reageert.
Auto moet je kennen dus bij invoegen gewoon effe kickdown duwen en gas terug lossen.
Dan kan je met mooie toeren en in 3de voorbijsteken…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3765
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 juli 2009 12:27 AM
  [ # 35 ]

De V6 3 ltr moet je goed op toeren houden om lekker door te trekken: D.w.z. boven de 4.000, en dan doortreken tot de 6.000, dan is hij behoorlijk snel. Onder de 120 speelt het gewicht je parten bij acceleratie.
Ik heb een V6 met 4HP20 bak: In standaard zijn die vrij loom, maar blijft het verbruik nog redelijk, in de sportstand echter goed sportief, en als je met de hand schakelt heb je niets te klagen. Mis ik die 6e versnelling? Nu niet meer. M’n 2.0 HDI ph2 heeft zo’n Aisin 6 bak, schakelde zijdezacht, en snel tot…. de overgang van 3 naar 4 steeds slechter werd, en nu na 160.000 km de bak vervangen moet worden…. dat vond ik echt minder, ook als de baas betaalt. Prive hoef ik er dus even geen.

Vergelijking ESJ4 met een XM V6.24 ( PRV), met wat polijstwerk aan de kanalen voor een paar PK extra, die ik aan een 4HP18 automaat had gekoppeld. Die prv’s lijken meer koppel te hebben, maar de ESJ4’s hebben bovenin duidelijk meer vermogen, minder mooi geluid, maar wel een duidelijk zuiniger gebruik.  Die 4HP18 heeft het 365000 km uitgehouden, met iedere 100.000 schone olie. Ik had daarvoor een XM V6 met handbak: Dan kun je na 100.000km de synchromeshes van de 2 en 3 vervangen, want die Peugeot bakken zijn niet sterk genoeg. Geen zin meer in, dus naar een automaat omgeschakeld, en nooit meer terug gegaan.

groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 12:57 AM
  [ # 36 ]

Misschien topic titel aanpassen zodat het wordt automaat er niet meer in staat kan wat verwarring voorkomen Wink

Tja een benzine Turbo heeft natuurlijk veel sneller veel koppel beschikbaar dan een V6.24. In de XM heb je denk ik altijd een V6.12 gereden? Die heeft het max vermogen natuurlijk veel lager in de toeren liggen.

Ik merk het bij mijn Xsara nu ook, een 16vtje moet je meer doortrekken om lekker vermogen te hebben.
Ik ben altijd wel fan van V6en geweest, en ben dat nog steeds wel. Maar een benzine Turbo heeft mij inmiddels ook echt overtuigd dat dat heel goed rijdt. Misschien wel beter zelfs, het vermogen is veel makkelijker en sneller bruikbaar Wink

Nu moet ik dus op een C5 gaan letten ipv van een XM Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 01:01 AM
  [ # 37 ]

En met een 2 liter automaat hoef je al helemaal niet de grote jongen uit te gaan hangen.
Iemand wilde mij laatst op de snelweg rechts passeren, mooi niet dacht ik en gas er op, gaat hij er gewoon langs met zijn seat… Confused

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 01:03 AM
  [ # 38 ]

Heb ik ook wel eens in gereden, was ook niet onder de indruk…
Hoop gedoe van de bak en motor, maar weinig resultaat. Ik denk meer een cruiser dan een sprinter…

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 01:06 AM
  [ # 39 ]

Hahaha, precies wat je zegt, hoop kabaal maar weinig effect.
Beetje stoer 6000 toeren maken, maar sleuren, ho maar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 01:08 AM
  [ # 40 ]

Ik weet nog dat ik mij er zo aan stoorde dat ik de automaat gewoon in handbediening zette, zodat ik gewoon volgas in 4 kon geven ipv dat die terug ging schakelen Wink
Zo dat je dat toch met een handbak ook? Je gaat niet voor elke acceleratie een tandje terug, kost toch extra brandstof…

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 01:11 AM
  [ # 41 ]

Maar als hij niet terugschakelt komt hij helemaal niet vooruit.

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2009 01:57 AM
  [ # 42 ]

Tja, wat verwacht je ook van een 2liter in een zware auto hé...

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 02:12 AM
  [ # 43 ]

Niet zo veel, maar er worden zelfs ook nog 1.8 dingetjes gemaakt.
1600 toch niet hoop ik?

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2009 02:44 AM
  [ # 44 ]

1.8 is helemaal kansloos ja Laughing

1.6 gelukkig niet, al lijkt een 1.6 HDI me ook niet ideaal, alleen al voor het koppel en de levensduur…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 02:51 AM
  [ # 45 ]

...en sommigen vinden mij al overpowered met een 2 liter.  Laughing

Ach, niets gewend zeker.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook