























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Vandaar misschien die dimmertjes?
Jah idd.
Want overdag is de dash verlichting prima in orde, maar ‘s nacht is het behoorlijk fel. Dus het is fijn dat die dimmertjes er zijn…
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En vandaar dat ie dus ook altijd heet wordt, ook als je je licht niet hebt branden. Het dimmertje is namelijk geen potmeter, maar een printplaatje met weerstanden van verschillende lengtes
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ree schreef:Bij mij hielp ontluchten dus in eerste instantie, daarna kwam het gevoel dat er bij aankoop was een klein beetje terug. Sinds kort dus ook trillen…
Ik moet toch naar VDLaan voor mijn nieuwe banden te laten monteren, meteen een nieuwe bol eronder en nogmaals ontluchten.
Ree
Hi Ree (en Waterman als’ie meeleest):
Is het al duidelijk of een trilrem door blokken of de remaccu (da’s een ander woord voor de voorraadbol, toch???) komt? Mijn Pallas heeft nu ook precies zo’n remtrilling en de pomp slaat ook iedere 8-10 sec aan/uit. Voorraadbol is 2jr geleden gevuld, maar ff vervangen voor een nieuwe (of weer vullen) voor de vakantie vind ik geen punt. Als het helpt
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het aanslaan van de pomp tijdens stationair of tijdens het rijden?
Ik heb het idee dat die tijdens het rijden bij mij vaker aanslaat. Vooral op rontondes bij veel sturen en remmen dus
Is ook logisch?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij mij wordt er vandaag/morgen een nieuwe remaccu in gezet dus we zullen het snel weten
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Had ik al verteld dat mijn vorige tank 1:11 was, en dat zonder daar moeite voor te doen? Deze dame is een heel stuk zuiniger dan mijn XM…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Verbruik varieert bij mijn dame behoorlijk. Hoogste verbruik 1:7, laagste 1:12.
Het lijkt tot nu toe dat ze het zuinigst doet met Shell V-power.
Maar het hangt ook sterk af van het soort ritten.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Zelfs met de C-matic laatst een tank 1:10 gehad, terwijl daar ook flinke stukken 120 met dakkie open mee was gereden, beetje file erbij, stukken 100 met dakkie én ramen open
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Jeetje wat zijn die bakken van jullie zuinig. Met mijn GTi mocht ik al blij zijn als ik de 1:9 zou halen want mijn verbruik lag ongeveer op 1:8,5
Ik heb vandaag overigens nog mijn Prestige net niet tegen jouw GTi aangezet Ree. Het karretje staat er nog steeds netjes bij.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De 2400 GTi en de 2400 carb staan volgens mij ook bekend om de grootste zuipschuiten
Een Prestige of break zal dan nog erger zijn van wege extra gewicht.
1 op 7 heb ik met de Turbo ook nog niet gered..
Ik denk dat het slechtste iets van 1 op 8 was. Beste iets van 1 op 10.5














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee man, het heeft vooral te maken met de bak. Een automaat of C-matic dat zuipt vooral. 1 op 10 met een 2400 gti met z’n 5 bak is best mogelijk. 2400 carbu zuipt meer, maar als je daar een c-matic achter hebt word je debiel van het verbruik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb (uiteraard) gelijk
De transmissie maakt ook veel uit.
Maar ik denk dat de 2400 GTi over het algemeen meer verbruikt dan de 2500 GTi zover ik hier altijd gelezen heb.
2400 carbs Prestige met C-matic is dus niet de way to go
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Bij mij wordt er vandaag/morgen een nieuwe remaccu in gezet dus we zullen het snel weten
![]()
Ree
Kan je het effect hiervan al melden?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zowel de remaccu als de voorradbol hadden te weinig druk. Deze zijn bijgevuld maar niet vervangen.
Hij remt eindelijk zoals ik vind dat ie hoort te remmen maar hij heeft wel weer één keer geklappert. Nou kijken of het remmen hetzelfde blijft of dat het weer slechter word. Ik ben benieuwd.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ree schreef:En vandaar dat ie dus ook altijd heet wordt, ook als je je licht niet hebt branden. Het dimmertje is namelijk geen potmeter, maar een printplaatje met weerstanden van verschillende lengtes
Ree
Ook als je de lunule-verlichting niet hebt branden bedoel je? Ik heb van de week getest zonder lunule verlichting en zonder buitenverlichting die ik overdag sowieso niet voer. En toch wordt die verrekte schakelaar warm. Ik snap het niet….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )