Goedendag,
Onlangs is de keerring aan de bakzijde vervangen. Na een week merkte ik op dat de versnellingsbak flink olie lekte (+/- 10cc per nacht) Ik weer terug naar de garage. Ze dachten of de keerring is beschadigd of er zit een scheurtje in de bak.
Aan het eind van de dag belde ze dat hij klaar was. Er had te veel olie in de versnellingsbak gezeten.
Volgens mij kan dat alleen maar weer langs de keerring naar buiten komen of zijn er ook andere uitwegen?
Groet
Jean
Update
Er lekt nog steeds bakolie uit . Vanmorgen met machinereiniger schoon gespoten zodat lekkage duidelijk zichtbaar zou worden.
Blijkt flink te lekken uit de stofhoes en die is amateuristisch behandeld met kit . Dus 2 dingen : keerring lekt nog steeds en stof hoes is beschadigd.
Ik ben teruggegaan en verteld dat ik verbaasd was over de kwaliteit van de reparatie. Volgende week weer voor dezelfde reparatie. Duimen maar want daarna op vakantie .
Jean
Dat is volgende week dan toch in Garantie?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo niet ,dan verzamel ik een knokploeg.
Niet klaar dus.
De knokploeg heeft geen zin, want er is in heel Nederland geen ashoes voor de binnen bakzijde te krijgen. Dat ding zou in backorder staan.
Volgende week misschien leverbaar.
Ongelofelijk vind ik dat allemaal. Een auto die zoveel voorkomt en dan geen onderdelen?
Gevolg is nu wel dat de vakantie uitgesteld moet worden.
Jean
idd een spijtige zaak
het enige wat je kan doen is elke dag bellen zodat zij ook naar hun leverancier bellen
zelf werk ik nu ook als vakantiejob in een garage en het licht niet vaak aan de garage’s maar aan de onderdelen die ze moeten binnen krijgen.
of ze leveren het lijkt inorde en is de draad kleiner
maar ondertussen staat de klant wel ‘s avonds voor de deur voor hun auto.
Totaal aantal Berichten: 2470
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kan dat ondereel hier in belgie niet besteld worden?
gaat misschien sneller?
kan er wel eens achter horen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De Ashoes zou nu, na zelf te hebben rond gebeld , donderdagmiddag aan moeten komen : .
Ik ben benieuwd.
Dank BXsport , misschien maak ik na donderdag wel gebruik van je aanbod.
Inderdaad berlingo 1.8i , de garagehouder kan er ook niets aan doen, behalve bellen naar dealers en leveranciers.
Inmiddels, uit voorzorg, de vakantie maar uitgesteld tot na “zwarte zaterdag” in Frankrijk.
Groet
Jean
Gelukt, om half zes alles klaar . Gewassen en al en met excuus van de garagist.
Nou , een hoop gedoe , maar nu toch lekker naar Belingo z`n moederland . Alhoewel hij uit belgie komt en nu in Nederland woont.
Groet
Jean