Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kwijl.. http://www.leboncoin.fr/vi/57304625.htm?ca=7_s
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lijkt leuk, maar:
- De afbeeldingen zijn uit twee verschillende advertenties gehaald / ‘geleend’.
- De opmerking ‘tt options’ oftewel alle opties mag je in Frankrijk met een vat zout nemen. Er ontbreekt altijd wel wat, of het blijkt gewoon een normale uitvoering te zijn .
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Altijd fijn zo’n reality check..
Ik kan dat ding nu toch niet betalen en was ook niet van plan direct een onderneming op touw te zetten zo’n auto van zo ver weg op te halen.
Nee, eerst maar eens wachten hoe zich de dingen op het banenvlak gaan ontwikkelen en dan eens kijken of het zinnig is de diesel in te ruilen voor een benzineauto met permanente draaikolk in de tank.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Verbruik valt m.i. hard mee voor een 3.0: tussen 1 op 9 en 1 op 10 heb je 95% van de gebruiksomstandigheden wel afgedekt. Langere snelwegritten met gematigde snelheden tot zo’n 150/160 gaat wat zuiniger, winterse stadsritten wat onzuiniger.
Dus kwijl gerust door
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk ook dat het verschil in verbruik tussen de Turbo CT en de V6 te verwaarlozen is. Dus dan gaan we zeker voor de V6, en om het mezelf nog wat lastiger te maken wil ik een Gris Fulminator phII met lederen bekleding én cruise control. En weinig kilometers. En goed onderhouden. En niet voor de hoofdprijs.
En dan nog kriebelt het om een C4 HDi Exclusive te kopen, dus vergeten we dit maar weer even helemaal en concentreren we ons op de huidige HDi Exclusive
Betrap me trouwens steeds vaker op de gedachte het hok alsnog te laten chippen.. ops:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
DigiDaan schreef:Ik denk ook dat het verschil in verbruik tussen de Turbo CT en de V6 te verwaarlozen is. Dus dan gaan we zeker voor de V6, en om het mezelf nog wat lastiger te maken wil ik een Gris Fulminator phII met lederen bekleding én cruise control. En weinig kilometers. En goed onderhouden. En niet voor de hoofdprijs.
En dan nog kriebelt het om een C4 HDi Exclusive te kopen, dus vergeten we dit maar weer even helemaal en concentreren we ons op de huidige HDi Exclusive
Betrap me trouwens steeds vaker op de gedachte het hok alsnog te laten chippen.. ops:
Moet je niet eerst weten of het überhapt zinvol gaat zijn om te blijven dieselen? (i.v.m. de afstand tot je nog niet bepaalde toekomstige werkplek.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
DigiDaan schreef:Ik denk ook dat het verschil in verbruik tussen de Turbo CT en de V6 te verwaarlozen is.
Daar lijkt het wel op. Zelf geen ervaring met de TCT, maar wat ik op verschillende fora lees is het lood om oud ijzer. Een TCT zou met moeite iets zuiniger kunnen rijden, maar zuipt meer bij doortrappen.
Dus dan gaan we zeker voor de V6, en om het mezelf nog wat lastiger te maken wil ik een Gris Fulminator phII met lederen bekleding én cruise control. En weinig kilometers. En goed onderhouden. En niet voor de hoofdprijs.
Die kleur zie je niet zo vaak op T2 Activa’s. Een tempomat is nooit af fabriek geleverd op een handgeschakelde Xant, maar het lijkt erop dat de bedrading wel aanwezig is bij een handgeschakelde 6 cylinder (tenminste, in de X2 V6 van broer-b).
Er zijn van tijd tot tijd hele mooie koopjes, ook in .ch of .de. Geduld dus .
En dan nog kriebelt het om een C4 HDi Exclusive te kopen, dus vergeten we dit maar weer even helemaal en concentreren we ons op de huidige HDi Exclusive
Betrap me trouwens steeds vaker op de gedachte het hok alsnog te laten chippen.. ops:
*denkt soms hetzelfde, maar realiseert zich dat het nooit een V6 wordt*
*zoekt geluid van jankend en schrapend BE4-metaal*
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
@GJ, op dit moment maakt het feitelijk niet uit of ik een HDi of vergelijkbare benzine rijd. Ik heb de auto namelijk helemaal niet nodig voor woon/werk. Het is wel zo dat als ik nu op vakantie ga met deze auto ik zomaar een paar honderd euro goedkoper uit kan zijn qua brandstof. Maar eerlijk gezegd hou ik me niet zo bezig met maandlasten en of het allemaal wel een tientje goedkoper kan.
Wat wel van belang is, is of ik moet gaan forenzen of niet. Stel dat ik straks vijftig of honderd kilometer ga rijden per dag, op kosten van de baas, dan ga ik geld verdienen aan de diesel. Tot ik daar zekerheid over heb ga ik dus in ieder geval niet switchen.
@rb, het schrapende, bonkende en gierende geluid van een BE4R die op z’n laatste tanden loopt staat me in mijn geheugen gegrift.. En dat is eigenlijk meteen de gut feeling die me zegt dat ik het niet moet doen
Oh ja, een schuifdak moet er ook in zitten. Als we dan toch kritisch gaan zijn dan mag ik die niet vergeten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
BE4R = versnellingsbak Xantia Activa :
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, BE4R is de versnellingsbak aan de DW10ATED die ondergetekende al eens aan gort heeft gereden. De bak dan, het blokje is nog okselfris.
In hoeverre ik er zelf een aandeel in heb gehad is nooit duidelijk geworden overigens. Ik heb wel een vermoeden maar dat kan ik niet staven en het ligt nogal gevoelig dus zal ik me daar niet over uit laten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Beter ga je in Duitsland shoppen voor een dikke Xantia.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo’n TCT zal wel veel eerder pit hebben dan de V6, maar die zal hem uiteindelijk wel voorbij gaan.
De V6.24 schijnt wel een redelijke ramp te zijn om aan te sleutelen in een Xantia…
Daar komt nog eens bovenop dat de d-riem elke 5 jaar moet, ik weet eigenlijk niet hoe dat met de TCT zit…
Ik heb ook een Activa overwogen, maar ben toch eigenlijk nu blij met de “simpele” 1.6 16v. Er zit voldoende pit in, al is het natuurlijk geen V6.
Ik rijdt ook woon werk verkeer op kosten van mijn werkgever zo’n 60 km per dag, daar houd ik op benzine ook wel aan over
Ik heb helaas niet erg vaak met een V6.24 gereden, maar je moet wel behoorlijk trappen om echt de power eruit te halen, eigenlijk vind ik de CX met een 2.5 Turbo een beter bruikbaar vermogen hebben dan een V6.24 waar je erg hoog de toeren in moet (lees lang wachten) totdat je al je vermogen heb.
Jammer dat er in de XM/Xantia geen benzine 2.5 Turbo is geleverd, dat had toch interessant geweest denk ik, scheelt ook weer wat in gewicht
Technoloog schreef:BE4R = versnellingsbak Xantia Activa :
Nee, gelukkig kreeg de Xantia met HDi110 wel een passende versnellingsbak (van o.m. de XantV6), dit in tegenstelling tot de Xsara en C5 I/II met die motor. 250 Nm blijkt al behoorlijk veel voor de BE-versnellingsbak in de Xsara. Chippen naar 290 / 300 Nm kan motorisch zeker, maar de levensduur van de bak in dat geval?
Zo’n TCT zal wel veel eerder pit hebben dan de V6
Nou nee.. Op XC-NL hebben enkele personen beide wagens in bezit gehad. Een TCT trekt niet onder 1500 toeren, en vanaf 2000 toeren heeft een V6 meer koppel dan een TCT maximaal heeft.
‘In gear’ in het middentoerengebied blijft de TCT bij.
De V6.24 schijnt wel een redelijke ramp te zijn om aan te sleutelen in een Xantia… Daar komt nog eens bovenop dat de d-riem elke 5 jaar moet, ik weet eigenlijk niet hoe dat met de TCT zit…
Een TCT is makkelijker in het onderhoud dan een V6, naast de betere tuneability m.i. het enige voordeel t.o.v. de V6.
De distributieriem = 10 jaar of 120k km volgens het laatste serviceboekje uit 2001. Ben je heel streng (zware gebruiksomstandigheden) 6 jaar of 90k km.
Jammer dat er in de XM/Xantia geen benzine 2.5 Turbo is geleverd
Ik deel je teleurstelling niet
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rb schreef:Jammer dat er in de XM/Xantia geen benzine 2.5 Turbo is geleverd
Ik deel je teleurstelling niet
Waarom niet?
Meer koppel in een beter bruikbaar gebied
V6.24 heeft 267 Nm bij 4000 rpm, een 2.5 T in de CX uit 1985 heeft 290 Nm bij 3250 rpm.
Ruim 10 jaar later mag je nog zelfs wat meer vermogen verwachten uit een 2.5 T
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toen ik gister vanuit Zeeuws Vlaanderen over Antwerpen naar huis reed was ik toch wel weer blij met de 5W50. Gevoelsmatig dan, want hele stukken respectievelijk 140, 150, 160 en 170 op de cruise gereden. Dat gaat overigens moeiteloos maar ik mag wel weer een keer de bandenspanning controleren. Boven de 170 werd het iets zoekerig.
En Arjan, kraam geen onzin uit over een 2,5 liter turboblok uit het jaar nul. Destijds zal het best een goed ding zijn geweest, nu is dat volledig achterhaald, dezelfde specs bij de helft van het verbruik realiseert men inmiddels met een 1.6 turbo.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!