5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Alcyone’s Flying Frankenstein - Is er nog steeds!
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 maart 2009 08:58 PM
  [ # 61 ]
michel-16v schreef:

Goed bezig alex.

Nog een 11 maanden en je rijd praktisch voor niks Laughing  (26 feb 1985 meen ik me te herrinneren)

Hier een foto hoe het ooit was onder de kap (jaja met auto choke nog)  Laughing

En hoe het dash ooit was (grijs)

Thanks voor de foto’s!

Ja, goed geheugen heb je! Wist je dat de originele octopus er nog lekvrij in zat?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 maart 2009 09:07 PM
  [ # 62 ]
winnetou schreef:

Gaaaaaaaaf!!! Het is je dus gelukt, kickûh!! En, hoe rijdt het?  Very Happy Enne, welkom bij de onofficiele club van BX turboroetblazers.  Cool

Hahaha thanks! Roeten doet ie ja!

Ben je aanwezig op citromobile? Dan cruisen we een stukje.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 maart 2009 09:39 PM
  [ # 63 ]

En ik heb een TO DO list! (X=klaar)

HOGE PRIORITEIT:
Xhydrauliekspul vastzetten (sommige leidingen kunnen jutteren)
*expansievat/accu vastzetten (dat juttert ook)
*radiator deugdelijk vastzetten (heeft maar 3 van de 4 punten)
*aandrijf-as kroontjes monteren (tja, dat hoort zo he, maar zit goed vast)
*stuur rechtzetten en uitlijnen
*Dubbelhoornige claxon monteren via relais en zekeringen (ding doet nu nix)
*remmen en remservo ontluchten & doorspoelen (remt prima! maar wel abrubt)
*baksteun links vastzetten (ik hoor TAK bij bruut gasgeven)
*wielkast-beplating vastzetten (anders verlies ik het nog een keer)
*verlichting omleiden via relais en zekeringen (schakelaar wordt heet)
*veerbollen achter vervangen (tis nu duitse vering)
*dashboard verlichting, dashboard paneel en CRT vervangen. (moet gereviseerd worden)
*voorraadbol vervangen (tak…...............tak….................tak)
*veerpoten voor vervangen (wederom duitse vering)

LAGE PRIORITEIT
*verdeler voor toerenteller monteren
*rempedaal bijbuigen naar links
*Accu naar kofferbak + Luchtfilterbak type 3 naar accuplaats
*trekhaak terug plaatsen
*Gele H4’s monteren
*Blauwe neons monteren onder voorstoelen
*satellieten goed vastzetten (ze wiebelen wat)
*dak laten repareren (lekkage en roestschade)
*digitale turbodrukmeter monteren (is allemaal leuk)
*digitale oliedrukmeter monteren
*digitale olietempmeter monteren
*digitale watertempmeter monteren
*kokers, balken en stijlen schoonmaken en vullen met ML of OWATROL of LIJNOLIE
*wielkasten achter ontroesten en beschermen tegen roest.
*kentekenplaathouder vervangen voor en achter door BX-Club
*deurpanelen vastschroeven (die plestik dingetjes zijn nu echt kaputt)
*one-touch bediening monteren (als ik ECHT niks beters te doen heb)
*nieuwe hemel monteren (liefst als ik weer een compleet stalen dak heb)
*mistlampen aansluiten via relais en zekeringen
*contactslot vervangen door schakelaars (vliegtuig-nut he)
*dakraam isoleren en afsluiten of vervangen door ander dak(plaat)
*geluidsisolatie aanbrengen
*waterinspuiting aanbrengen in luchthuis (persoonlijke koeling in de zomer)
*hydractief II monteren (das wel heel erg low priority)
*derde ruitjes schuren, polijsten en in de lak zetten
*kras linksvoor laten verwijderen
*kras/deuk links achter laten verwijderen
*luchthapper of intercoolertunnel monteren op motorkap
*spiegels vervangen door elektrische?
*A-stijl beplating trillingsvrij vast zetten
*centrale luchtmonden repareren
*stuurkolom onderplaat aan stukken zagen en vastzetten als losse panelen
*verlichting middenconsole repareren/bedrading opschonen
*Traction Avant “S”,“D” en choke kabels monteren en functie geven
*GT spoiler weer goed vast zetten
*ruitewisser achter verwijderen en dop monteren
*sjonnerek monteren?
*2 mistlampen 2 verstralers
*cruise-control monteren
*nieuwe gasveren achterklep
*schakelaar panelen of meters plaatsen onder dashboard module, naast stuurkolom
*type 1 ventilatiehuis monteren met extra fan (=extra wind in de zomer?)
*motorkap afstelrubber monteren
*paravanbak isoleren (met teer?)
*tweede koelventilator monteren + relais + schakelaar
*LHM vat deksel construeren (och…)
*bumpers laten spuiten
*bumpers netjes vastzetten
*kettingvet spuiten op roestgevoeilige plekken
*velgen ontroesten, schuren en spuiten
*achterklep beplating vastzetten
*roestschade onder tankklep laten repareren.
*derde remlicht monteren?
*schakelaar voor achterruitverwarming nieuwe functie geven (verwarming kapot)
*schakelaar achterruitewisser nieuwe functie geven
*schakelaar achterruitsproeier nieuwe functie geven

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2009 09:42 PM
  [ # 64 ]

Zeker weten dat je niks vergeten ben? Laughing

Aardige lijst, succes en veel plezier ermee, want daar gaat het toch ook wel om Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 maart 2009 09:56 PM
  [ # 65 ]
Arjan Verkade schreef:

Zeker weten dat je niks vergeten ben? Laughing

Aardige lijst, succes en veel plezier ermee, want daar gaat het toch ook wel om Smile

Och ik zal de lijst nog regelmatig opnieuw plaatsen met de dingen die gedaan zijn, en de dingen die er bij komen. Ja plezier heb ik zeker, ik doe ook bijna alles zelf.

Thanks Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 maart 2009 01:37 AM
  [ # 66 ]
Alcyone schreef:
winnetou schreef:

Gaaaaaaaaf!!! Het is je dus gelukt, kickûh!! En, hoe rijdt het?  Very Happy Enne, welkom bij de onofficiele club van BX turboroetblazers.  Cool

Hahaha thanks! Roeten doet ie ja!

Ben je aanwezig op citromobile? Dan cruisen we een stukje.


Ik was wel van plan te komen, maar ik geloof dat ik eigenlijk dat weekend moet werken. Tegen die tijd maar ‘s kijken of er nog wat te slijmen valt bij de planner.  Mr. Green

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:50 PM
  [ # 67 ]

Hier komt even een reeks updates van elders. De oorspronkelijke datum staat er bij.

9 April 2009

Inmiddels heb ik een manier gevonden om mijn toerenteller aan te drijven. Mijn digitale dashboard heeft immers een puls nodig met de snelheid van de nokkenas, waar de verdeler immers op zat.
Paar dagen geleden heb ik de verdeler van mijn ‘87 TRS automaat eens aangesloten aan de stekker van mijn ontstekingsmodule. Accutol op de as en draaien maar. Mooie, sterke vonk vanaf de enkele bougie naar massa, en de toerenteller doet het ook nog steeds! Das mooi.

Toen begon het plannen hoe ik die verdeler aangedreven krijg. Eerst was ik van plan sleuven te frezen in de poelie die de HD pomp aandrijft, zodat de nokjes van de originele verdeler er in vallen. Geen goed idee, de kop van de bout is te dik, die zou zichzelf kunnen losdraaien.
Daarna de gedachte om de kroon die op de as zit vast te zetten achter de poeliebout, en de spoel en magneten te laten zweven over de kop van die bout (die inmiddels een verdraaid goed passende inbus is). Ook niet ideaal. Ik heb zelfs een dynamosteunbout gepakt, met als plan de originele bovenkant van de verdeler te laten lageren en draaien op de bout. Maar met max 2200 toeren heb ik weinig vetrouwen in de smering van zo’n dergelijke hutsefrutsel.

Morgen een nieuw idee: 4 magneten vastzetten om de 90 graden, op de poelie, spoel er voor hangen. Dat moet gewoon werken. Is de verdeler tot de pure essentie teruggebracht, het meest simpele, het meest praktische.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:52 PM
  [ # 68 ]

23 April 2009

Vandaag lekker wat opgeruimd onder de kap: onderdelen beter vastgezet zoals luchtgeleiding, bedrading en relais beter georganiseerd, radiator op meer plaatsen vastgezet etc. Het resultaat is prima! Veel minder herrie uit het vooronder. Nog steeds geen motorkapbekleding, het lukt niet om die te monteren.

Heb m’n dubbele luchthoorn in ere hersteld, nu heb ik 3 claxons. De originele start iets eerder dan de compressor, effect zoals de DS Pallas. Erg leuk!

Voorts baal ik want ik heb iets te goed opgeruimd, ik heb een hele zwik radiatorfans gedoneerd aan het magazijn met het idee dat ik nog 1 reserve had. Dus njet. Afgelopen weekend ging tijdens druk stadsverkeer voor het eerst het KVS-temp lampje knipperen. Zolang het bij knipperen blijft vind ik het niet erg maar ik wil toch wel een handgeschakelde tweede fan.

Toerenteller duurt nog wat langer om klaar te maken, de magneetjes zijn wel binnen echter ik zoek nog een passende ring om ze op te monteren. Heb geen zin om te moeten boren en tappen in m’n nokkenaspoelie.

En ik ben er achter waar de vreemde herrie vandaan komt tijdens het rijden tussen de 85 en 115: ik heb in het magazijn een fusee met versleten wiellager gemonteerd. Heb ik dat!

Vreemd effect: bij deellast rond de 50 - 80 km/h wil soms iets zorgen dat ik met stootjes begin te accelereren, dus dan laat je ff gas los. Snap niet waar dat vandaan komt…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:53 PM
  [ # 69 ]

27 Mei 2009


Ongelofelijk!

In de tijd dat ik m’n griep had en niet reed, heb ik wel instinctief de neiging gehad de auto in de hoogste stand te zetten, om ‘m in 5 dagen te zien zakken tot de bodem. Nog een keer herhaald.

En nu, als ik ga rijden… mensen ik ben flabbergasted! De stroefheid van de voorpoten die je kon meten in graden duitse hardheid, is totaal verdwenen! Geen gekraak meer over drempels! Neen, een ongehoorde soepelheid valt me deel! Nu komen de comfortbollen pas aan bod, de BX veert bijna net zo soepel als m’n DS!

Denk dat die pootjeswissel wel van de lijst kan!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:53 PM
  [ # 70 ]

1 Juni 2009


Zo. Dat was me het dagje wel.

Vanuit Leerdam om 16:00 naar Breda vertrokken, begint op de oprit van de A27 het lampje “Alternator” op een Star Trek achtige manier te knipperen (je weet wel, catastrofale schade aan ‘t schip). Fijn. Even later bij een tankstation zie ik inderdaad de multiriem schitteren door afwezigheid. Aangezien ik onzeker was over m’n accu heb ik maar de plunjer uit de afsluiter getrokken en zekering 1 (dashboard) er uit getrokken. Smartphone met Garmin draaide toch op eigen energie dus ik wist de snelheid. Kom in Breda aan, parkeer achteruit in een parkeervak en trek de motorkap open om de motor te stoppen. Tegelijkertijd flotst er opeens een grote hoeveelheid KVS op straat (alsof het openen van de motorkap er iets mee te maken zou hebben gehad).

Enfin, bel de wegenwacht. Zit gelukkig in de achtertuin op het feestje. Komt de aardige man, heeft ie geen passende riem. Hij kon ook de lekkage niet vinden. Ik wel. Achterop het blok, de U-vormige slang die naar boven het inlaatspruitstuk loopt, verbonden met de stalen buis (geen standaard A8A constructie). Deze was net na de aansluiting op het blok gespleten. Alles nog vervloekte heet natuurlijk. Ik laat de wegenwachtman zoeken naar een bepaalde slang. Helaas geen bochtenwerk. Dan maar een rechte. En ja, die ging knikken. En aangezien dat circuit in serie zit met de warmtewisselaar van m’n automaat… Extra plastic 90 graden bochtje + 2 slangklemmen en probleem opgelost.

Uiteindelijk heb ik alles zelf gedaan en heeft hij alleen gereedschap aangegeven Smile
En dat kleinmateriaal kostte me ook geen cent. Hij blij, hoefde niks te doen natuurlijk Smile

En Yuasa accu’s zijn goed, ik heb me totaal zonder reden zorgen gemaakt en de rit in het donker, zonder riem, met normaal alle en systemen en dimlicht aan kunnen rijden. Volgens mij start ie morgen zelfs zonder problemen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:55 PM
  [ # 71 ]

6 Juni 2009

Ik ben een bal gehakt. Een amerikaan zou Dumb F*ck zeggen.

Met de KVS lekkage vorig weekend heb ik een koelslang vervangen achterop het blok.

Prima.

Maar dat ik dan vergeet de andere slang goed te leggen… Deze heeft gewoon een halve week tegen de V-snaar van de HD pomp aangelopen Embarassed

Tijdens een routinecheck woensdagavond zag ik het, door het canvas heengeschuurd, net niet door het rubber. Aangezien ik weinig tijd en zeker niet zo’n slang had, heb ik een spoedoperatie uitgevoerd door vloeibare pakking dik over de plek te boetseren, en de boel te omspannen met een stuk rubber, vastgezet met tiewraps. Tis niet netjes, maar ik denk dat het goed werkt.

Voor de rest wat kleine dingetjes gedaan.

M’n diagnose was correct, de grote “TAK” die ik hoorde bij plotselinge lastwisselingen werd veroorzaakt door het ontbreken van de twee moertjes op de baksteun Cool

De dikke drukleidingen onder het blok door, de klemmetjes waren gaar en de leidingen hebben wat gejutterd en langs elkaar geschuurd. Ik heb twee stukken benzineslang van 6mm doorgesneden in de lengte en over allebei de leidingen geschoven, en alles vastgezet met tiewraps. Goedkoop, simpel en effectief.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:57 PM
  [ # 72 ]

29 Juni 2009


Had vandaag nog een episode! Reed naar Roosendaal voor de verjaardag van m’n schoonvader. Flink doorgassen en zo, 140/150. Flying Frankenstein lijkt daar niet van te houden, heel vaak toch veranderingen in het vermogen bij dezelfde gasstand. Die pomp is toch niet helemaal fris denk ik. Misschien een kleine lekkage langs de intercooler? Staat gelukkig nog wel eens een TZD Turbootje op MP voor wèhnag.

Anyway, ik rijd door Roosendaal reeds met tanklampje brandend. Voorsorteerstrook linksaf, en motor valt stil. Telefoon leeg dus kon niet bellen. Echter was ik maar 350 meter verwijderd van m’n bestemming, dus ik heb ‘m gewoon geduwd, en was precies volgens afspraak ter plaatse om 14:00. Chagrijnige schoonvader (blijft dat ding problemen geven?) geeft een lift naar plaatselijke aardoliedestilaatgroothandel. Humeur verbeterde aanzienlijk toen hij z’n verjaardagscadeau kreeg: een verzameling ultra zware bieren. Verdorie, hij heeft ze bijna allemaal op en was nog steeds helder!

Ik denk dat ik de tank iets te ver heb leeg gereden en dat ie een flinke hap lucht heeft opgezogen. Bij de Shell een nieuwe jerrycan gekocht (een mens kan nooit genoeg jerrycans hebben) en deze uiteraard gevuld met het beste vocht na gods water. Voor de zeikerheid ff de plunjer weer uit de afsluiter getrokken en na ff pompen en 10 seconden vol(gas|diesel) starten prima lopen als een koperen ploertje.

Hey, hebben jullie al die JijBuis filmpjes van de vliegende Fin witte BX TZD Turbo gezien? Die heeft met een paar simpele ingrepen z’n vermogen van 90 naar 128 getild. Rustig maar, ben ik niet van plan. Wie weet leuk voor de tuners onder ons. Bijna 40 pk increase vind ik echt wel enorm! Ben benieuwd hoe hij z’n blok heel houdt.

Quote Jethuliini:
“My intercooler is from Saab 900, newer one.. Its too small, but its better than stock.. It has KKK K24 turbo from VW 1.6TD, fuel as much as fuel pump can give and 2,5” exhaust and freeflow airfilter.. Im selling this car away now that I got Xantia Turbo CT Activa.. Now Xantia takes my money Wink

I’d say that even automatic gearbox should handle 150hp (about 300nm?) But ofcourse if you got the money, you could just take it for an upgrade.”

Kijk over dat laatste ben ik niet uit. Ik geloof eerder dat met 190NM de ZF tot z’n limiet gepusht wordt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 07:59 PM
  [ # 73 ]

29 Juni 2009

Ik heb al jaren plannen om Flying Frankenstein te voorzien van wat digitale schermpjes. Niet voor multimedia, maar als uitbreiding voor het instrumentarium. De BX Digit had geen KVS-temperatuurmeter, een hele slechte tankmeter en mist nog meer moois zoals oliedruk en olietemperatuur, verder zijn de aftermarket manifold pressure gauges me allemaal te schreeuwerig, lelijk en meestal ook niet digitaal. Ik wil gewoon digitale aanduidingen op een klein LCD tje, aviation glass cockpit stijl. Met een mogelijkheid om ooit de displaymodule van de Digit te vervangen door een TFT.

Ik wil gebruik maken van een minimalistische pc met als OS een Linux achtige, anders QNX of Minix. Aansluiten van sensoren is kinderspel via de gameport, de analoge inputs lopen van 0 tot 100K Ω, en een simpele counter die de digitale inputs optelt is geschikt voor een toerenteller of snelheidsmeter.

De tankvlotter heeft een weerstandsbereik van 0-5 Ω voor een volle tank, en 280-290 Ω voor een lege, linear. Met 52 liter makkelijke omrekenfactor (5.4 is prima). De KVS sensor van een TU injectie is wat lastiger, die gaat logaritmisch; 200 Ω bij 100°C, 270-320 Ω bij 80°C, rond de 2,2KΩ bij 20°C. FF uitzoeken wat voor formule daar voor te bedenken valt, anders misschien via een opzoektabel.

Ik ga er van uit dat zulke makkelijke tooltjes wel bestaan in C++ en anders zal ik het toch echt zelf moeten leren. Programmeren heb ik nooit leuk gevonden, maar dit voor mezelf zie ik desnoods wel zitten. Zelf kernel compilen is ook iets wat ik 9 jaar geleden voor het laatst gedaan heb, gelukkig is er een hoop veranderd (ik vond Debian niet leuk).

Grote uitdagingen zijn de kosten laag houden en vooral de pc heel houden (vocht, statische elektriciteit, constante spanning). Gelukkig ligt ook hier steeds meer kennis op straat.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juli 2009 08:02 PM
  [ # 74 ]

HOGE PRIORITEIT: (X=klaar)
Xhydrauliekspul vastzetten (sommige leidingen kunnen jutteren)
*expansievat/accu vastzetten (dat juttert ook)
Xradiator deugdelijk vastzetten (heeft maar 3 van de 4 punten)
*aandrijf-as kroontjes monteren (tja, dat hoort zo he, maar zit goed vast)
*stuur rechtzetten en uitlijnen
XDubbelhoornige claxon monteren via relais en zekeringen (ding doet nu nix)
Xremmen en remservo ontluchten & doorspoelen (remt prima! maar wel abrubt)
Xbaksteun links vastzetten (ik hoor TAK bij bruut gasgeven)
*wielkast-beplating vastzetten (anders verlies ik het nog een keer)
*verlichting omleiden via relais en zekeringen (schakelaar wordt heet)
Xveerbollen achter vervangen (‘t was duitse vering)
*voorraadbol vervangen (tak…...............tak….................tak)
Xveerpoten voor vervangen (wederom duitse vering)
*stroeve motorkapontsluitingstrekbeugelhandvat vervangen of bijwerken.

LAGE PRIORITEIT
*Hemelpaneel met schakelaars monteren
/verdeler voor toerenteller monteren
Xrempedaal bijbuigen naar links
*Accu naar kofferbak + Luchtfilterbak type 3 naar accuplaats
*trekhaak terug plaatsen
*Blauwe neons monteren onder voorstoelen
*satellieten goed vastzetten (ze wiebelen wat)
*dak laten repareren (lekkage en roestschade)
*digitale turbodrukmeter monteren (Linux dash project)
*digitale oliedrukmeter monteren (Linux dash project)
*digitale olietempmeter monteren (Linux dash project)
*digitale watertempmeter monteren (Linux dash project)
*digitale tankinhoudsmeter monteren (Linux dash project)
*kokers, balken en stijlen schoonmaken en vullen met ML of OWATROL of LIJNOLIE
*wielkasten achter ontroesten en beschermen tegen roest.
*kentekenplaathouder vervangen voor en achter door BX-Club
/deurpanelen vastschroeven (die plestik dingetjes zijn nu echt kaputt)
*one-touch bediening monteren (als ik ECHT niks beters te doen heb)
*nieuwe hemel monteren (liefst als ik weer een compleet stalen dak heb)
*mistlampen aansluiten via relais en zekeringen
*contactslot vervangen door schakelaars (vliegtuig-nut he)
*dakraam isoleren en afsluiten of vervangen door ander dak(plaat)
*geluidsisolatie aanbrengen
*waterinspuiting aanbrengen in luchthuis (persoonlijke koeling in de zomer)
*hydractief II monteren (das wel heel erg low priority)
*derde ruitjes schuren, polijsten en in de lak zetten
*kras linksvoor laten verwijderen
*kras/deuk links achter laten verwijderen
X intercoolertunnel monteren onder motorkap
*spiegels vervangen door elektrische?
*A-stijl beplating trillingsvrij vast zetten
Xcentrale luchtmonden repareren
*stuurkolom onderplaat aan stukken zagen en vastzetten als losse panelen
*verlichting middenconsole repareren/bedrading opschonen
*Traction Avant “S”,“D” en choke kabels monteren en functie geven
*GT spoiler weer goed vast zetten
Xruitewisser achter verwijderen en dop monteren
*sjonnerek monteren?
*2 mistlampen 2 verstralers
*cruise-control monteren
*nieuwe gasveren achterklep
*schakelaar panelen of meters plaatsen onder dashboard module, naast stuurkolom
*type 1 ventilatiehuis monteren met extra fan (=extra wind in de zomer?)
Xmotorkap afstelrubber monteren
Xparavanbak isoleren (met teer?) = rubber
*tweede koelventilator monteren + relais + schakelaar
*waterinjectie in kachelhuis monteren
*LHM vat deksel construeren (och…)
*bumpers laten spuiten
*bumpers netjes vastzetten
*kettingvet spuiten op roestgevoeilige plekken
*velgen ontroesten, schuren en spuiten
Xachterklep beplating vastzetten
*roestschade onder tankklep laten repareren.
*derde remlicht monteren?
*schakelaar voor achterruitverwarming nieuwe functie geven (verwarming kapot)
*schakelaar achterruitewisser nieuwe functie geven
*schakelaar achterruitsproeier nieuwe functie geven
Xhoedenplank vervangen door gespeakerde versie & bedrading trekken

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 14 juli 2009 12:01 PM
  [ # 75 ]

Leuk om te lezen Alex. Nog een grote to do list.
Een aantal puntjes herken ik nog wel

Succes

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook