Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Op een ander forum gelezen:
Bij deze serie partner/berlingo MET BSI, ZONDER com2000komt het voor dat het instrumenten paneel wel eens stuk gaat.
MAAR, als er een aftermarket radio in zit die niet goed aangesloten is. (lees netwerkdraden zitten op de radio en + van comfort),dan kan dat ook voor storing of schade aan de bsi zorgen.
Mischien is er nog hoop en is je radio gewoon niet goed aangesloten en is er alleen een storing en geen schade ??????
Edit, maar ik lees dat je ook de radio al verwijderd hebt en dat dat niet hielp. Mischien als je de oude gewoon terugbouwt ? Wellicht is die BSI daarmee ingerekend. Ik heb veel geleerd vandaag, want:
het kan ook zijn dat je BSI van slag is geraakt, je moet even een tussen stekker monteren, je moet alleen de plus constant, plus via contact ( als deze er ligt tenminste, anders bij zekeringkast weghalen) en massa gebruiken de rest van de draden afknippen ( wel van de gekochte tussen stekker natuurlijk) zodat de radio geen verbinding heeft met de multiplex anders kun je nog veel meer elende krijgen als dat goed is accu klem er een nachtje af en als dan nog niet opgelost hebt dan moet je wel wat metingen laten doen aan de BSI
succes
Allemaal bedankt voor de reacties. Hij gaat morgen naar de garage. De chefmonteur had wel een vermoeden dat er iets met de BSI aan de hand is. Maar hij had er nog niet zo vaak van gehoord. Ze gaan ‘m helemaal doormeten. Ben benieuwd. Zal in ieder geval wel geld gaan kosten.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte van het resultaat.
Oh ja, en als ze toch bezig zijn mogen ze meteen mijn nieuwe autoradio inbouwen ops:
Blauw C3’tje en een Berlingo
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Nou ? ?????
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Nog even geduld. Heb ‘m gisterochtend naar de garage gebracht. Morgenochtend gaan ze er mee aan de slag.
Dus nog ff geduld…
Blauw C3’tje en een Berlingo
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Nou brandt los
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Opgelucht…
Kreeg vanmiddag om vijf uur een belletje van de chef werkplaats. Gelukkig niet de BSI, maar een hoofdzekering die de dader was. De auto doet het nu weer Dacht dat ik alle zekeringen wel zo’n beetje bekeken had?
Morgenochtend gaan ze kijken wat de oorzaak geweest kan zijn en de radio inbouwen.
De rekening zal dus naar verwachting wat minder hoog uitvallen.
Blauw C3’tje en een Berlingo
Wat een geluk zeg
Zit de nieuwe radio er ook in?
Nee, dat gaan ze morgenochtend doen.
Blauw C3’tje en een Berlingo
OK, auto doet het weer, radio ook. En de schade viel me alles mee. Alleen wat uurtjes werk. Zonde van het geld, maar alles bij elkaar weer een goede les. Oorzaak zat waarschijnlijk in een constante voedingsdraad waar - door de vorige eigenaar - meer op aangesloten was.
Nu alleen nog even leren met die Alpine CDE-104BTi om te gaan. Het geluid is uitstekend, maar nog even al die trucjes leren. O.a. bellen via dit apparaat.
Bedankt allemaal voor het meedenken (en meeleven).
Blauw C3’tje en een Berlingo
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
zo kan je dus behoorlijk ‘gen**id’ worden…. als een vorige eigenaar dingen aanpast die jij niet direct ziet of opmerkt… Zeker bij zo`n relatief jonge auto (ik verwacht zoiets eerder bij een auto van 20 jaar oud oid).
Prettig dat niet de BSI stuk is!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Moet dat wel even nuanceren. Ik was wel op de hoogte van deze aftakking die destijds gemaakt was voor de carkit. Maar die was er inmiddels uit.
Alleen ik had nooit verwacht dat een nieuwe radio aansluiten zo uit zou kunnen pakken.
Maar inderdaad, gelukkig was het de BSI niet.
Blauw C3’tje en een Berlingo