Zaterdag even naar de plaatselijke Citroëndealer geweest (Koelman, in Maastricht). M´n cd-speler van m´n C5 had kuren. Auto aan de diagnose gehangen, maar niks kunnen vinden. Ben in totaal denk ik 10 minuten binnen geweest, probleem niet opgelost. Krijg ik een rekening van ruim 80 euro? Dit is toch niet normaal?!
Iemand een suggestie wat ik hiermee moet doen?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Dat zijn normale prijzen en gedrag voor Koelman hoor. Ik ben jaren geleden met de BX 16 TGI geweest voor 1 draagarm vervangen. Rekening 700 euro… Maar aangezien het een C5 is, geen garantie meer?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
10 Minuten > 80 Euro lijkt me onredelijk
uurloon 6x80 = 480€
Maar het kan ook zijn dat het uurloon €80 is en dat ze ALTIJD één uur rekenen.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
80 euro voor 10 minuten werk is bezopen maar zal wel uurloon plus gebruik diagnose apparatuur zijn. Maar een beetje bedrijf met service doet dit gratis of voor een klein bedragje. Pas een gaskabel laten vervangen, 10 minuten werk, totaal 35 euro inclusief btw en gaskalbel (20 euro).
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
René van Maren schreef:10 Minuten > 80 Euro lijkt me onredelijk
uurloon 6x80 = 480€Maar het kan ook zijn dat het uurloon €80 is en dat ze ALTIJD één uur rekenen.
Ik denk dat het laatste idd het geval is. Maar het blijft veel geld. Als ik die monteur was zou ik me rot schamen om dat in rekening te brengen. Bij wijze van klantenbinding zou het,zakelijk gezien wellicht verstandiger en lucratiever zijn geweest om een kleiner bedrag of misschien wel niks in rekening te brengen voor die 10 minuten. Als klant zou ik nooit meer terug gaan naar die dealer.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
T(h)ijs schreef:Dat zijn normale prijzen en gedrag voor Koelman hoor. Ik ben jaren geleden met de BX 16 TGI geweest voor 1 draagarm vervangen. Rekening 700 euro… Maar aangezien het een C5 is, geen garantie meer?
Ja, ik was al geen Koelman-fan. Ga liever naar Spronken in Beek. Die zeiden zelfs dat het geen zin had om de radio uit te lezen als de tuner het wel doet en de cd-speler niet. Boden zelfs aan om ´m te laten repareren bij een speciaal bedrijf en dat gaat nu gebeuren. Bij Koelman kon er alleen een nieuwe in. Bovendien krijg ik nu eerst een offerte. Stuk redelijker lijkt me zo.
Helaas geen Citroën-garantie meer. Auto is van mei 2002…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Overigens staat op de rekening een werkplaatstarief van ruim 63 euro en nog ruim 4 euro aan klein materiaal (wat dan?!). Dan komt er natuurlijk de btw nog bij.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Koelman doet enorm veel lease en particulieren zijn niet zo heel interessant voor hun. En dat merk je aan de prijzen en aan de service. Het is geen slecht bedrijf maar dr liepen monteurs rond die nog nooit een BX gezien hadden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
In één woord, gewoon pure diefstal, oplichting, etc etc
Zeker een nieuwe manier van klanten binden, dik 175 oude guldens voor 10 min. werk. Op de zwarte lijst en aan de digitale schandpaal met die dealer, ik moet verdomme meer dan een dag werken voor dat bedag
ZX1.4i schreef:In één woord, gewoon pure diefstal, oplichting, etc etc
Zeker een nieuwe manier van klanten binden, dik 175 oude guldens voor 10 min. werk. Op de zwarte lijst en aan de digitale schandpaal met die dealer, ik moet verdomme meer dan een dag werken voor dat bedag
Voor dat geld koop je zowat eenn nieuwe radio tegenwoordig Ik zou het echt niet pikken. Stennis schoppen op een drukke zaterdagochtend met veel potentiele klanten wil nog wel eens helpen. Dat ze allerlei idiote manieren verzinnen om klanten met oudere auto’s legaal een poot uit te draaien was mij al duidelijk maar dat je met zo’n relatief jonge voiture net zo makkelijk wordt opgelicht verbaast mij wel.
Heb je die rekening per post gehad? zo ja..nooit meer in trappen….
ja, inderdaad, per post. Hoezo nooit meer intrappen? Nooit meer naartoe gaan in ieder geval!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Geo schreef:ja, inderdaad, per post. Hoezo nooit meer intrappen? Nooit meer naartoe gaan in ieder geval!
Als je daar meteen moet betalen kan je nog over de prijs bekvechten…
het liefst als het een beetje druk is…
WAAAAAAAT 80EURO????? IN TERMIJNEN ZEKER????
HAHAHA DAT KAN JE NIET MENEN??? 80 EURO???? GELUKKIG GEVEN JULLIE GOEDE SERVICE, ANDERS HAD JE NOG 180 GEREKEND…...
DAS ECHT GEEN GELD ZEG….80 EURO VOOR EEN COMPUTER UITLEZEN WAT TIEN MINUTEN DUURT…HAHAHA DIT MOET IN DE KRANT…HOORT U DAT MEVROUW? 80 EURO VOOR 10MINUTEN KIJKEN NA EEN AUTO, EN ER VERDER NIETS AAN REPAREREN…WEES BLIJ DAT ER NIETS AAN GESLEUTELD WAS, WANT DAN WAS HET 1800EURO….
Zoiets?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik krijg de rekening ook altijd thuisgestuurd maar moet zeggen dat het tot nu toe altijd meevalt
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik zou een rekening terugsturen voor het verspillen van mijn tijd!
ik zie ook wel iets in no cure, no pay.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
René van Maren schreef:DAS ECHT GEEN GELD ZEG….80 EURO VOOR EEN COMPUTER UITLEZEN WAT TIEN MINUTEN DUURT…HAHAHA DIT MOET IN DE KRANT…HOORT U DAT MEVROUW? 80 EURO VOOR 10MINUTEN KIJKEN NA EEN AUTO, EN ER VERDER NIETS AAN REPAREREN…WEES BLIJ DAT ER NIETS AAN GESLEUTELD WAS, WANT DAN WAS HET 1800EURO….
Kun een C5 ook bij de slOPEL dealer laten uitlezen , mijn collega was laatste met zijn Astra €35 kwijt
Hoe dan ook het is en blijft absurd
Heb je goed op de rekening/auto gekeken, hebben ze niet een nieuwe radio gemonteerd :
Ik krijg opeens een idee om per provincie een lijst op te stellen met te mijden garages en een lijst van garages met goede en goedkope service