Schakelstangetjes los?
(lijkt me wel, als je de pook zo rond kunt slingeren, zonder dat er iets gebeurt. )
Anders heb ik nog wel goede 4-bak liggen.
Mag je zo op komen halen!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Als het een schakelstangetje is kan ik dat dan zo van buiten vast zetten weer en dan is het weer in orde? of moet dan de bak er helemaal af?
Ik houd me eventueel ook aanbevolen voor je bak mocht het erger wezen dan een schakelstangetje
Schakelstangen zitten buiten de bak.
Als er bijvoorbeeld eentje los hangt moet je hem weer terugklikken over de kogel en uitzoeken waarom die is losgeraakt.
Grote kans dat er dan een nieuwe stang op moet, omdat het nylon huisje van de schakelstang is uitgelubberd.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ok top bedankt voor je snelle reactie.
Succes!
Je moet vooral kijken naar de 2 korte schakelstangen. (die grote gaan niet zo makkelijk kapot)
Deze lopen ongeveer evenwijdig met de grote dwarsbalk van je subframe. (van onderaf gezien)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
heb er net ff onder gelegen en het is idd het korte schakelstangetje. (dwars stangetje)
Je hebt lange schakelstang van bak naar voor en dan gaat er een klein stangetje dwars. die is uit elkaar.
Morgen even terug in elkaar proberen te krijgen en ff kijken of er een andere nodig is.
Bedankt voor je snelle reactie. Het scheelt mij weer de zorgen dat ik een kapotte bak had
Er zijn 2 lange en 2 korte.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ja ik zag het. de onderste van de 2 is los.
ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen de schakelstang.
Als ik in zijn achteruit rijd kraakt hij heel erg. En sinds vandaag is mijn kmteller kapot. weet niet of die ook ergens aan de versnellingsbak vast zit?
weet er iemand wat er aan de hand kan zijn?
Nu begint hij ook al slecht te lopen….. Het kan kleine bijkomstigheid zijn misschien hoor maar ik moet nu ineens de chocke half open trekken anders stotterd hij en valt hij stil..
Er zijn goede dagen, er zijn slechte dagen.
Maar goed:
Je onderste tellerkabel zit in de bak. (eigenlijk in het differentieel)
Maar het lijkt me niet dat de kabel de veroorzaker is van je klachten.
En dat slechte lopen kan de ontstekingsmodule zijn.
(het is toch ineens gekomen?)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
jah denk het wel.
of het moet een gevolg zijn van dat er iets in de bak niet goed zit maar dat kan ik me niet voorstellen.
Even voor de goede orde. Ik kwam thuis, normaal zet ik hem in zijn vrij, koppeling op en motor uit (eigenlijk tegelijkertijd). Nu kwam ik thuis en stond hij nog in zijn 1. ik laat koppeling opkomen en hij valt dus met een klap stil.
Bij de klap is dus de schakelstang uit elkaar geschoten.
Deze heb ik terug in elkaar geklikt en toen reed hij opzich weer goed. Behalve met het achteruit rijden kraakte hij wat.
Nou blijkt dat het kraken komt omdat de koppelingsplaten niet geheel van elkaar kwamen. Ik heb de koppeling wat hoger afgesteld en dus reed hij ook goed achteruit zonder lawaai.
Nu reed ik vandaag weg en deed ineens mijn kmteller het niet meer en toen ik hem net probeerde te starten viel hij telkens stil als ik de choke verder dan de helft dicht doe…. Hij begint te stotteren en valt stil.
Het lijkt alsof hij langzaam dood aan het gaan is ofzo
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
De ervaringen die ik met onstekingsmodules heb zijn duidelijk: ze doen het OF niet. Niet half/half.
Dat je de choke half uitgetrokken moet houden betekent arm mengsel in de motor. Dus: verstopte stationair sproeier of verstopte hoofdsproeier of vlotterafstelling verlopen of valse lucht. Misschien iets een klap gekregen van je plotselinge motorstop? Hoe reageert de motor als ie warm is? Blijft ie dan wel normaal lopen zonder choke?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
ik weet niet hoe hij reageerd als de motor warm is. ik durf er niet goed mee te gaan rijden. bang dat hij onderweg ineens zegt van ik stop ermee.
wat zou ik kunnen proberen om te kijken waar het aan ligt bij de carb?
Ik heb nog even gekeken en ontdekte dat het blauwe kabeltje los was.
Geen idee waar het voor is. Ik heb niet zoveel verstand van carbs. Maar is er misschien iemand die weet waar het van is en of dit de oorzaak is van me probleem?