20 van de 97
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 juli 2009 01:32 AM
  [ # 286 ]
Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 01:41 AM
  [ # 287 ]

De auto had (besefte ik achteraf) dat probleem al. En geen rotte frank/euro, neen, maar ik ben student en moet dus wel zien wat ik met mijn geld doe (zoals iedereen hier maar soit). En ik heb nog andere hobbys ook (horloge + hifi).

Ik heb echter niet het budget om hem bij Citroën binnen te doen en hem daar helemaal in orde te laten maken. Of wacht, dat budget heb ik wel. Maar dan moet ik wél beslissen een jaar niet te rijden (omdat ik niet het budget heb voor de 2 dingen).

Het probleem is gewoon dat ik elke keer, en keer op keer die tegenslagen heb/krijg. Ik heb op het vlak van die BX nog geen énkele keer 1 sprankeltje goed nieuws gehad zonder dat het binnen de week weer omgekeerd werd.

Eerst bleek dat de LPG installatie niet in orde was. Maar volgens de keuring kwam het met een nieuwe tank allemaal in orde. Ok, ik even wat rondgekeken en een nieuwe tank gevonden (jaartje oud). Nieuwe tank er in, ik zo blij als een klein kind en ik rijd naar de keuring. Bleek dat het blijkbaar toch niet alleen die tank was maar dat opeens ook de verdamper niet meer goed was voor de keuring.

Allé dan, nieuwe verdamper (écht nieuw). Nieuwe verdamper er in en hupsakee, weer naar de keuring. Kreeg ik dan te horen dat dat allemaal wel goed is maar dat ik opeens sowieso een attest moet hebben van een LPG-installateur (konden ze me dan de keer ervoor niet vertellen).

Ok, ik dan naar een erkend LPG-installateur en de installatie laten nakijken + certificeren. (allemaal zonder dat ik wist of die BX uiteindelijk wel ‘geschikt’ zou zijn om tot het Belgische wegennet toe gelaten te worden).

Terug naar de keuring. Kreeg ik uiteindelijk nieuws dat het CVO klaar gemaakt zou worden en dat voor de echte keuring nog wel wat roest + lekje moest opgelost worden.

Owkej, ik naar een bevriende lasser en die auto laten lassen.

Dan uiteindelijk ontdekt dat de motor niet lekt maar de automaat. Ik meteen paniek want heb altijd gehoord dat een lekkende automaat om weg te gooien is. Uiteindelijk bleek het nog wel mee te vallen en wou een goede ziel hier op het forum me helpen. (ik weer de koning te rijk uiteraard).

Dan komt er nog een LHM-lek bij (maar ik was sowieso van plan deze zomer nog een nieuwe octo te steken/helpen steken dus dat was nu niet zó erg).

Ik heb in die BX, zonder te weten of hij ooit goedgekeurd ging worden ondertussen, op een jaar minstens 500,- euro geïnvesteerd/gepompt zonder er mee gereden te hebben.

En toen ik onderweg naar de garage dan het voorval van niet meer willen starten kreeg zat ik nog niet in zak en as. Maar toen ik thuis kwam en dan kwamen de ‘adviezen’. Doe de auto weg en koop een Belgische BX of, dan is alles gedaan en dan begeeft je automaat enzovoort. Uiteindelijk heb ik dezelfde dag nog gepolst of er interesse was in de auto en vanaf het moment dat ik hem hier te koop gezet heb kreeg ik dat vervelende gevoel in mijn buik. En omdat ik gisterennacht toch niet kon slapen heb ik goed kunnen denken en heb ik besloten om de auto sowieso rijdende te maken en dan te gaan beslissen wat ik ermee doe. En ik heb mijn hart laten spreken en niet mijn verstand.

Ik heb/had gewoon schrik dat die BX me financieel in een put duwt waar ik niet meer uit kan. En dat op het moment dat die in orde is men beslist van ‘ow ja, in Antwerpen mag je niet meer in met auto’s ouder dan x jaar’  (zoiets als in Keulen). En in het achterhoofd weet ik dat ik die auto niet nodig heb (woon midden in het centrum en heb bijna altijd een auto ter beschikking) dus dan maakt het niet uit dat ik die 4 maanden geen auto heb als ik die automaat laat doen door scholieren (en ik wéét dat het dan ook vakkundig gedaan is Wink )

Je moest eens weten hoeveel tranen ik al heb gelaten om dit ding…

En qua roest, dat ding staat altijd binnen in de garage. En als ik er niet mee buiten kom dan komt er ook geen vocht aan en dan zal dat ding wel meevallen qua roest.

@Hilko: over 20,- euro ga ik niet zagen. Zal maandag eens langs de onderdelenboer rijden Smile

En nu ga ik slapen zodat ik morgen weer fris en monter ben Wink

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 12 juli 2009 01:47 AM
  [ # 288 ]

ROFL

Sorry hoor maar 500 pleuro is echt niks.
Dat is echt een schijntje van wat (bijvoorbeeld) mijn witte 16v me heeft gekost in 1 jaar. Als je de auto aanpakt moet je het goed doen, en nee 3de hands spullen hebben dan niet het gewenste effect. Rolling Eyes

Btw ik ben ook student en ik kan alles doen wat ik wil.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 01:51 AM
  [ # 289 ]

Proficiat, dan moet je maar eens zeggen hoe jij dat doet. En begin niet over zakgeld (want dat krijg ik niet) of weekendwerk (want dat kan ik niet combineren met mijn studies).

En, zonder pocherig te klinken ofzo, maar eerder ter verdediging. Laatste keer dat ik mijn horloge binnen deed (de afloper was kapot) heb ik 1600,- euro op tafel moeten leggen (bovenop de 2de handse aanschafprijs) toen ik ze (na een jaar) terug kreeg. Geen seconde spijt van gehad want ik draag ze met alle plezier. Paar 2de handse luidsprekers gekocht voor 750,- euro, opgehaald in Berlijn, binnen gedaan voor herstelling en weer 450,- euro afgetikt. Geen seconde spijt van gehad.

Maar dat is hetzelfde als in een huis wonen waarvan je weet dat de kans bestaat dat ze je binnen dit en 2 jaar gaan onteigenen. Ga je dan een compleet nieuw dak leggen? Zwembad graven? oprit aanleggen? Indien ja, ok, dan zijn we uitgepraat. Indien neen, voila, dat is te vergelijken met de situatie waarin die BX zich bevindt/bevond.

Edit: en blijkbaar kan je toch niet alles:

en dat het volstrekt onmogelijk is voor een student of zoveel auto’s te houden zet ik ze bijna allemaal maar te koop

En sorry maar ik ben écht op mijn tenen getrapt.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 12 juli 2009 02:06 AM
  [ # 290 ]

Tja BunnY,zo was ik vol overgave begonnen aan mijn BX 16 TRI.
Na dag laswerk heb ik ‘m een week later naar de sloop gebracht,de onderdelen die ik vernieuwd en nog nodig dacht te hebben voor mijn “nieuwe” BX gedemonteerd.
Die “nieuwe” BX blijkt een veel betere te zijn als de TRI,en dat voor een fractie van wat de TRI zou kosten om ‘m optisch en technisch in orde te krijgen!

Zo ben ik ook eens begonnen aan een Simca 1308GT,hier zaten echt dagen laswerk in + een nieuwe motor met dito koppeling…....,uiteindelijk verkocht aan iemand die ermee ging crossen.

Het was het allemaal uiteindelijk gewoon niet waard om er nog meer geld en tijd in te steken,liefde maakt in eerste instantie echt blind,en door schade en schande wordt men wijs!

Tot slot nog maar een spreekwoord; Beter ten halve gedraaid,dan ten hele gedwaald.

Veel wijsheid toegewenst BunnY,
Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 12 juli 2009 03:13 AM
  [ # 291 ]

Ik heb natuurlijk makkelijk praten omdat ik alles zelf doe maar je bent nu zover, zet er nog even je schouders onder om de laatste problemen op te lossen en trek die auto door de keuring.
Octopus had je al rekening mee gehouden, ontstekingsprobleem is even vervelend maar vaak zijn het relatief simpele problemen en makkelijk op te lossen. Lekkende bak is hoogstwaarschijnlijk een keerring/vulplug, zowieso moet je eerst weten waar het lekt voordat je er iets over kan zeggen. Daarnaast, als de lekkage gering is kan je de bak vlak voor de keuring gewoon even schoonvegen.

De beslissing of je dat wilt doen of niet moet je zelf nemen maar zolang de rest van de auto in goede conditie is, waarom niet? Er zullen later nog wel meer dingen kapot gaan.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 12 juli 2009 03:39 AM
  [ # 292 ]

Ik houd nooit zo van situaties waarin iemand zich moet gaan verdedigen… Al zal dat misschien ook met het medium te maken hebben?

2CV 1985

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 juli 2009 03:55 AM
  [ # 293 ]

Het beste is gewoon alle bxen op aarde dumpen en cola blikjes en verpakkingen van makenm.

 

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 juli 2009 04:19 AM
  [ # 294 ]

@bart: ...

@ts: neem lekker de tijd om je bx weer op de weg te helpen. Ze is zeker de moeite waard en laat je niet gek maken door doemscenarios zoals als alles klaar is houdt je bak er mee op. Ja het kan inderdaad, je kan hem ook in de prak rijden, maar ja dan kan je geen enkele auto vertrouwen. Er gaat altijd wel wat kapot, hoe goed het onderhoud ook is, en ja geld kost het ook altijd ook als je het zelf doet.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 juli 2009 12:50 PM
  [ # 295 ]
BunnY schreef:

Proficiat, dan moet je maar eens zeggen hoe jij dat doet. En begin niet over zakgeld (want dat krijg ik niet) of weekendwerk (want dat kan ik niet combineren met mijn studies).

En, zonder pocherig te klinken ofzo, maar eerder ter verdediging. Laatste keer dat ik mijn horloge binnen deed (de afloper was kapot) heb ik 1600,- euro op tafel moeten leggen (bovenop de 2de handse aanschafprijs) toen ik ze (na een jaar) terug kreeg. Geen seconde spijt van gehad want ik draag ze met alle plezier. Paar 2de handse luidsprekers gekocht voor 750,- euro, opgehaald in Berlijn, binnen gedaan voor herstelling en weer 450,- euro afgetikt. Geen seconde spijt van gehad.

Maar dat is hetzelfde als in een huis wonen waarvan je weet dat de kans bestaat dat ze je binnen dit en 2 jaar gaan onteigenen. Ga je dan een compleet nieuw dak leggen? Zwembad graven? oprit aanleggen? Indien ja, ok, dan zijn we uitgepraat. Indien neen, voila, dat is te vergelijken met de situatie waarin die BX zich bevindt/bevond.

Edit: en blijkbaar kan je toch niet alles:

en dat het volstrekt onmogelijk is voor een student of zoveel auto’s te houden zet ik ze bijna allemaal maar te koop

En sorry maar ik ben écht op mijn tenen getrapt.

een horloge 1600 euro, hifi totaal 1200 euro dat wil zeggen dat je andere zake belangrijker vind dan je auto da’s niet erg maar koop dan geen bx met mankementen deze wagens moeten gewoon goed onderhoud hebben.
voor die 2800 euro die je hebt uitgegeven aan je anderehobby’s had je de bx technisch en een zeer goede staat kunnen krijgen Confused
advies koop een japanse bak en ga daar mee rijden en stop je geld in je hobby’s daar heb jij waarschijnlijk meer plezier van Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 02:30 PM
  [ # 296 ]

Ben even bezig met het bekijken hoe ik die verdelerkap er af krijg. En er zit een schroef waar ik niet aan kan zonder de accu los te halen. Dus, hoe krijg ik die accu los? Ik heb gevoeld aan de onderzijde en ik voel niet meteen schroeven. Wat zie ik over het het hoofd?

Bedankt,
Pieter

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 juli 2009 02:31 PM
  [ # 297 ]

Ik vind dat je gewoon lekker door moet gaan met klooien.
Het is belachelijk om te roepen dat je 10duizenden euro’s in een auto zou moeten steken tenzij je haar in absolute concoursstaat wilt hebben.
Voor drieknaaktachtig heb je dat ding ook echt wel weer aan het rijden. Je moet enkel, en dat doe je ook, bereid zijn om er aan te willen sleutelen, en met wat hulp van een aantal mensen die hier al in dit draadje gereageerd hebben moet dat best goed komen.
Wat Hilko zegt is overigens wel waar, dat je iets moet doen aan je algemene motorkennis anders wordt het wel erg moeilijk en vermoeiend allemaal. Lees eens wat dingen op wikipedia en howstuffworks.com, koop een haynes en een fatsoenlijke doppenset. Zo’n set gereedschap kost iets van 70 euro maar daar zit dan praktisch alles is wat je nodig hebt voor je auto.

Verder ververs die versnellingsbakolie en rij gewoon met dat ding. Als die bak stuk gaat dan is dat kut maar een goede is best nog te vinden en desnoods hang je er een handbak in. Kan allemaal, kost beide veel werk en is beide waarschijnlijk nog lang niet nodig als je voorzichtig met je auto omgaat.

Ik moet zeggen dat ik het echt een prachtige BX vind en dat je ondanks de af en toe wat negatieve klanken in je topic gewoon lekker door moet gaan. Je andere hobby’s krijgen ook hun tijd en geld en je BX wordt vast ook nog wel een echte hobby, of je krijgt op den duur zo’n scheithekel aan het hok dat je hem de rivier in trapt en nooit meer anders dan een Kia rijdt (kan hoor, dat hoeft natuurlijk niet Wink )

Maar hoe dan ook, kop op! Mijn auto’s hebben me ook wel eens in de steek gelaten (dat meestal toch op eigen onvoorzichtigheid neerkwam). Maar je weet hoe fijn het is als ie het weer doet en je lekker kunt cruisen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 juli 2009 02:32 PM
  [ # 298 ]

De accu zit vast met één bout, aan de zijkant, kant van de motor.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 02:33 PM
  [ # 299 ]

Dus toch (wou het eerst komen vragen voor ik die bout loshaalde). Very Happy

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 12 juli 2009 02:38 PM
  [ # 300 ]

Ik wil je niet de put inpraten…..

Bunny schreef;“Schakelen doet hij nogal abrupt soms. Lang in eerste blijven hangen als de automaat koud is ook. Schakelen van P naar N en naar R en naar A enzovoort doet hij heel vlotjes. Maar de olie van de automaat zou ververst moeten worden en dan zou het opgelost moeten zijn (dat lang in eerste blijven hangen en soms nogal abrupt schakelen dus).

Dat is nu gewoon mijn érgste schrik… dat ik alles tiptop maak en dat dan die automaat kapot zou gaan”.

Denk goed na,voor die E1600 die het kost om je bak te reviseren (je bent bang dat ie kapot gaat,zeg je zelf),plus keuring,octopus,probleem met de ontsteking,nog maar te zwijgen van alle uren die je er zelf nog in moet steken….,dit terwijl je er eigenlijk geen geld voor hebt en ook al geen tijd hebt voor een weekeinde-baan omdat je moet studeren.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
20 van de 97
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook