Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Denk dat je hem eens aan een CO tester moet hangen en kijken hoe die afgesteld is.
Vermoed dat ie of veel te rijk staat of veel te arm.
dan gok ik iets te rijk aan benzine,..(geloof ik)
met beetje shoke erop verdwijnt het probleem, zover ik heb geprobeert dan. ga denk ik binnenkort maar eens naar Ronald(Citrotech)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:dan gok ik iets te rijk aan benzine,..(geloof ik)
met beetje shoke erop verdwijnt het probleem, zover ik heb geprobeert dan. ga denk ik binnenkort maar eens naar Ronald(Citrotech)
Dan gok ik erop dat het te arm staat. Als je de choke erop zet dan krijgt ie meer brandstof , een rijker mengsel.
zo,.. ff klein POSITIEF update’je
Heb vandaag mijn veerbollen laten vullen (alleen voor)
wat een genot,. links voor had 8 bar van de 55
rechts voor had 20 van de 55
en de reserve bol was het membraam gescheurd dus die stond vol met hydrauliek olie!
achter had nog voldoende volgens citrotech
dus ik kan nu echt “zweven”
verder nog even alle pakkingen nagelopen van me spruitstuk allemaal netjes dus het is geen valse lucht!
hou het nu op de ontsteking, (vervroeger) dus ga zo even als motor gekoeld is ontsteking wisselen!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Hey Jasper!
Nog steeds lekker aan het prutsen met de Citro
Wil ‘m wel eens een keertje in het echt zien!
Zo, mensen,...
alweer een mooi verhaal in het kader van schiet mij maar lek;)
Mijn carb probleem was nog steeds niet verholpen, andere ontsteking hielp niet. dus vacuum vervroeger en ontsteking kon van het lijstje.
nou vandaag de carburateur maar weer eens los gehaald.
alles sproeiers weer eens los gehaald en met perslucht doorgespoten.
en jahoor welke was ik vorige keer vergeten, die van de acceleratiepomp ops: zit/zat rotzooi in. en was dus verstopt.
wat is nu naar mijn idee het verhaal.
mijn acceleratiepompmembraam was kapot, hier was een strookje afgescheurd hij was dus zegmaar transparant geworden. nu vermoed ik dat een van deze vezels door mijn carb acceleratiemomp sproeier in is gegaan. want het was een soort van rubberachtige vezel in me sproeier.
nu ben ik druk aan de slag geweest met naalden en perslucht etc, maar naar mijn idee de verstopping niet er uit gekregen maar uit de monding gehaald dus kan hem nu wel weer doorblazen maar krijg het er niet uit. dit vanwege een soort van kogeltje denk ik wat er in de sproeier zit???
auto rijdt nu al stukken beter alleen zo nu en dan heeft hij ineens weer de oude kuren,..
klinkt mijn verhaal “plausibel”??
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat kogeltje zit er altijd. Is om teruglopen van de benzine te voorkomen en zo de sproeier gevuld te houden, volgens mij.
Citroen!
dat was ook mijn idee van het kogeltje,. maargoed het probleem is dus, die vezel is te dik om door de sproeierkant heen te gaan,.. en als je blaast op de sproeierkant gaat het kogeltje dicht,.. dus die stomme vezel komt er niet uit . maar is ff uitzoeken wat een nieuwe kost,..
en ze rijdt nu wel prima, alleen zo nu en dan dan heeft ze er weer is ff geen zin in.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Je zou ‘m een nachtje in een bakje met aggressief spul kunnen leggen waar rubber in oplost…
Dat van dat kogeltje is me nog nooit opgevallen bij een sproeiertje trouwens.
Die van de Weber van Geesk hebben het volgens mij niet. Ik meen me te herinneren dat ik daar van bovenaf rommel uit heb gevist met een hengeltje van staaldraad. Maar ik zal er ‘ns op letten als ik die weer eens schoonmaak. Het is al een tijdje terug.
Bij die van Draak heb ik er niet op gelet omdat alle gaatjes nog prachtig open waren. De binnenkant van de carburateur was het enige niet-vervuilde deel dat ik tegen ben gekomen aan die motor. Het glom bijna!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nieuw sproeiertje gehaald bij bonhoff vandaag!
2 euro ow en wat loopt ze weer fijn!
gister motorolie en C-matic olie vervangen
binnenkort nog ff hydraulische olie doen, maar eerst uitzoeken hoe je dat het beste kan doen:P en dan maar is even cosmetisch bezig gaan denk ik.
en nog steeds me clingelateur ops: , durf geen schroevendraaier tussen me dashboard te steken, veelste bang dat die kapot gaat:(,
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hij is niet van suiker hoor!
Citroen!
wel van plastic:P
en als het breekt ben je dus wel goed de sjaak
En ik ben toch redelijk tevreden met me eigen naam
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Zo:
Top afgesteld!!
Me GS had weer eens kuren! zijn ondertussen al opgelost ik had een part time werkende bobine(wie verzint het).
Nou is hij vandeweek bij iemand geweest en die is heel druk bezig geweest me auto goed af te stellen, had allemaal apparte apperatuur waar hij de GS aan heeft gehangen. dus ze rijdt nu echt super!!!!!
Vakantieplannen
Nou wil ik zondag 19 juli op vakantie gaan met me GS. ik weet het een hele gok aangezien me GS nogal vaak ze probleempjes heeft gehad. maar ik neem de wegenwacht europaservice met vervangend vervoer mee.
de reisplannen zijn richting zuid frankrijk richting de Vendee.
Wat is handig om mee te nemen? door te lopen uit te zoeken voordat ik vertrek op zo’n avontuurlijke reis waar ik EXTREEM veel zin in heb?
heb het volgende al:
-olie
-LHM?
-steeksleutelsetje
-dopsleutelsetje
-schroefendraaiers
-tape?
nog aanvullingen?
*PS: ik ben nog dringend op zoek naar hoofdsteunen voor me vertrek in verband met veiligheid wie kan me helpen!!!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je met pech komt te staan heb je toch nooit het juiste mee.
Als je dat wel wil kun je wel een aanhanger vol meenemen.
Denk dat je het juiste al wel hebt en het belangrijkste is de anwb lidmaatschap.
Hoofdsteunen zijn vrij zeldzaam en dus moeilijk te vinden.
die van een CX passen toch ook?
geloof ik,.. en voor vakantie gaat t me even niet om mooi maar om veiligheid dus als die passen koop ik daar wel setje van of iets ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone