Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had het ook over een 2.5 liter uit de jaren 90… ipv van de 2.0 TCT
Een blok wat er dus nooit geweest is
CX blok heeft geen zin, dat kan niet voldoen aan de eisen van halverwege jaren 90…
Arjan Verkade schreef:Waarom niet?
Meer koppel in een beter bruikbaar gebied
V6.24 heeft 267 Nm bij 4000 rpm, een 2.5 T in de CX uit 1985 heeft 290 Nm bij 3250 rpm.
Ruim 10 jaar later mag je nog zelfs wat meer vermogen verwachten uit een 2.5 T
Tja, ik interpreteerde jouw opmerking blijkbaar ook onjuist. Ik dacht echt dat je een stuk oud ijzer met een lik rood bij 5000 en een lidmaatschap bij de AA vergeleek met melodieuze klanken, aangename efficiëntie en een brede powerband zonder extreme piekerigheid. Gelukkig zat ik fout.
Maar goed, weer on-topic @digidaan:
Tevreden over de 5W50 dus? Je durft trouwens wel in België.. Die superboetes die ze lange tijd hadden zorgden ervoor dat ik met name in Vlaanderen maximaal +10km/u te hard deed (in Wallonië ging het iets vlotter ops:).
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nou ja, voor zover je er tevreden over kunt zijn, heb nog niet bij hoeven vullen en die 5W50 geeft wel net dat beetje extra vertrouwen bij langere stints op hoge snelheid.
Eerste stuk Expressweg naar Antwerpen 150, ring Antwerpen 100, Antwerpen - Turnhout 150, Turnhout - grens 160, grens - Eindhoven 170.
We merken vanzelf wel of er een navordering snelheidsbelastingen komt. Overigens zijn de beruchte megaboetes van destijds een stuk beperkt tegenwoordig, maar nog altijd vrij fors: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87 - de pakkans is echter nog steeds vrij klein, en snelheidscontroles op de snelweg redelijk makkelijk te spotten (auto in de middenberm of onder viaduct).
Mijnsinziens is zo hard rijden op een rechte lege snelweg niet zeer risicovol, maar ik realiseer me dat niet iedereen het even verantwoord acht. Wat kan ik zeggen, ik wilde opschieten en vond het heerlijk.. ops:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat rb meer op het risico van een hoge boete doelt?
Dat kan in België ook aardig in de papieren lopen met die snelheden.
Maar ja, lege lange rechte wegen zijn voor zulke snelheden wel weer prima geschikt
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
DigiDaan schreef:Ik zou echt willen dat er wat meer te melden viel over de auto (niet dat ik op stukken en slecht nieuws zit te wachten) maar ik weet echt niks te melden.
Ik geloof dat ik mezelf met voorgaande bericht toch een beetje gejinxed heb.. Vanavond pardoes tegen een focus aan gereden. Helemaal mijn eigen schuld ook, ik vertrok al terwijl ze voor me nog stil stonden.. ops:
Nog wel heel hard op de rem getrapt maar dat mocht niet baten. Klep en achterbumper van de ford beschadigd, mijn bumper hing op half zeven. Helaas was de focus voorzien van een trekhaak, daardoor kentekenplaat en bumper gescheurd en een dwarsbalk iets ingedeukt. Ook is de motorkap iets bekrast en de motorkapsluiting ontzet.
Gelukkig is het daar wel zo’n beetje bij gebleven. Airco/koelsysteem, koplampen, mistlampen zijn allemaal nog heel. Ook gelukkig ben ik WA+ verzekerd met no-claimbescherming, voor wat betreft de tegenpartij wordt het dus verzekeringswerk.
Al met al valt het wel mee dus, maar dat neemt niet weg dat ik er echt wel goed van baal..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hè verdorie Daan. Daar zit je ook niet echt op te wachten.
Ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt.
Die Focus is toch hoop ik wel total zonder de passagiers beschadigd te hebben?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Jammer Daan , ik hoop dat het allemaal goed komt. Met de Xsara van mijn ouders heb ik ook iets dergelijks meegemaakt tijdens filerijden. Qua schade was het minder dan bij jou, maar jij hebt een megasterke 2.0HDI en remt die maar eens af .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het ging allemaal zo hard niet hoor. Zelfs als ik totaal niet op zit te letten dan heb ik nog goede remreflexen. Geschrokken was ik niet, ik zat gewoon meteen gruwelijk te balen
Ik heb in ieder geval vanmorgen een nieuwe kentekenplaat besteld (vanmiddag het oude exemplaar even recht buigen en tijdelijk terugbeunen), vervolgens de schade gemeld bij mijn verzekering en het schadeformulier ingevuld. Dat zit nu met een begeleidend briefje in een enveloppe om gepost te worden.
Veel meer kan ik nu niet doen geloof ik. Of nu ja, koffie leuten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar jij moet nu toch alles zelf dokken voor je eigen schade?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Yep, ik betaal mijn eigen schade, maar ik denk dat dat nog wel te overzien is.
Bumper eraf en die scheur herstellen, even kijken of die balk weer recht moet, zien of de motorkapsluiting vervangen moet worden, of weer gericht en dat was het eigenlijk wel. Voor het hele mooie zou de bumper en een stukje van de kap gepolijst of opnieuw in de blanke lak gezet moeten worden.
Als je nu naar het front kijkt zie je afgezien van de ontbrekende kentekenplaat en die scheur eigenlijk niet eens dat er iets mee gebeurd is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Klote voor je Daan, ik leef met je mee…
Gelukkig heb je zelf niets.
Ik hoop dat de schade snel gerepareerd kan worden voor een schappelijke prijs…
Hou me op de hoogte…
Groet, Dennis
Da’s minder nieuws . Wat was de aanleiding eigelijk? Werd er geclaxonneerd o.i.d. of kwam ineens de dwang om de Focus-achterzijde optisch te verbeteren bij je op (:wink:)?
Nou ja, shit happens en hopelijk hou je niet al te veel financiele schade hieraan over.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik stond op een invoegstrook te wachten op voorbijkomend verkeer, voor me stonden nog twee auto’s te wachten.
Toen er geen auto’s meer aankwamen (ik hield dat in de gaten door naar links te kijken) vertrok ik gewoon. Toen ik weer naar voren keek stond die focus er nog. Flink geremd, maar toen zat ik er al op. Gevalletje onoplettendheid dus, ik neem voor de volle honderd procent de verantwoording hiervoor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Balen zeg!!
Poep gebeurt helaas nou eenmaal…
Hopelijk is ze weer snel de oude.