Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Arjan Verkade schreef:Exclusive is alleen als 137 pk, 100 kw geleverd.
De VTS is als 167 pk, 120 kw en als 137 pk, 100 kw geleverd.Volgens mij is die 137 pk versie gewoon hetzelfde blok dat in de C5 te vinden is
Even mierenneuken hoor, het eerste type vijfdeurs is met zowel de XU7 als XU10 in Exclusive-uitvoering geleverd, ofwel met 112 pk 1.8 en met 136 pk tweeliter.
Ik had het natuurlijk alleen over type 2 en 3, maar dat wist je denk wel
Overigens is de Exclusive in het buitenland ook als 1.6 16v geleverd. Dus ook in automaat.
@ Technoloog
Das niet helemaal waar, de 167 pk uitvoering is ook in type 3 geleverd, ik heb er zelf in gereden. Ook zelfs in 2003, er staat er nu zelfs 1 te koop op Marktplaats die rode.
De 137 VTS is ook als type 2 geleverd, ook daar heb ik in gereden
Die 143 pk is volgens mij helemaal niet in de Xsara geleverd, die zal wel in de nieuwere series van de C5 gehangen zijn.
Verder zegt de 1 136 pk, de ander 137..
Net als 163 en 167.
Ik zie vaak bij een type 1 163 pk staan en bij een type 2/3 167 pk.
In België zijn ze weer geknepen op het vermogen van wege het wegenbelasting systeem daar… Zo blijf je bezig
Net als 163 en 167.
Ik zie vaak bij een type 1 163 pk staan en bij een type 2/3 167 pk.In België zijn ze weer geknepen op het vermogen van wege het wegenbelasting systeem daar... Zo blijf je bezig
In geval van de XU10RS is de ‘Belg’ zeker niet geknepen. Één van de fiscale tredes in de BIV ligt op 120 KW, daar wilde Citroën Belux graag binnen blijven. Een XU10RS levert 120 kw, geen reden dus om af te knijpen.
BTW: Het verschil in vermogen (b.v. 163pk / 167pk bij de vlotste VTS’en) heeft te maken met de meetmethode. Daar zijn diverse mogelijkheden in; zoals SAE, SAE-netto, DIN, ECE, etc.
Citroën geeft het motorvermogen in KW’s op volgens ECE-meetmethode. In dit geval is dat 120 KW, hetgeen correspondeert met 163 pk.
Het motorvermogen uitgedrukt in pk’s is dan weer gemeten volgens de DIN-norm. De inhoudelijke verschillen tussen ECE en DIN-norm ken ik niet, maar het levert in dit geval 4 pk meer op dan volgens de ECE-norm.
het is iig een 136 haha
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ok. terug naar verbruik!
Afgelopen weekend in Turnhout bij de Jet ‘em volgegooid met SuperPlus98.
Vrijwel geheel snelweg gereden kilometers en lange rechte stukken 70 of 90 op belgische binnenwegen. Onder de ritten drie keer een rit van 100 km en twee keer 85 km. Verder woon-werk verkeer. Alles op de snelweg met 100 a 110 op de teller. Geen file, geen airco nodig gehad.
Tank-totaal? 767,7 km gereden. Bij het tanken ging er precies 45,00 liter in.
Reken reken reken…
1:17,06 oftewel 5,86 liter op 100 km.
Dat ga ik niet zo snel even overtreffen denk ik zo
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
dat kan toch niet gezond zijn ga je ooit boven de 1500 toeren dan?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
nitRon schreef:dat kan toch niet gezond zijn ga je ooit boven de 1500 toeren dan?
‘t is geen diesel hoor
Ik heb tegen het einde van de rit naar mijn werk een mooi stuk weg waar ik de teugels kan laten vieren. Dat gebeurt dan ook met regelmaat. Maar een of twee keer per week met vol gas optrekken (om dan bij 80 km/uur al weer te moeten cruisen) gaat je tankgemiddelde niet echt omlaag halen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
maar jij doet echt erg veel km met een tank, ik heb dat zelfs nog nooit gehoord met een 1600 16v.. ik begrijp het echt niet, zelfs men oma zou dit niet kunnen achja zoveel te beter voor jouw he grtzzzzz
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lange afstanden en geen korte stukjes is de helft van het werk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
nitRon schreef:maar jij doet echt erg veel km met een tank, ik heb dat zelfs nog nooit gehoord met een 1600 16v.. ik begrijp het echt niet, zelfs men oma zou dit niet kunnen achja zoveel te beter voor jouw he grtzzzzz
Nah, valt mee hoor. Iedereen zou dit kunnen, alleen moet het soort rit het wel toelaten.
Mijn gewone woon-werk verkeer bestaat uit een paar minuten stad, ik zit binnen 2 km en 5 stoplichten op de snelweg. Daar rij ik met 100 a 110 km/uur met het verkeer mee, op m’n dooie gemak want haasten helpt nauwelijks en is toch niet nodig. Mijn werk zit ook maar op een paar minuten van de afrit vandaan. Dat is dan dik 32 km, met maar een paar keer stoppen/starten, want file heb ik maar zeer zelden. Dan keldert je verbruik al snel.
Deze tank was trouwens wel uitzonderlijk omdat er drie trips van 105 km tussenzaten, en twee van 85. De rest was woon-werk verkeer. Zoals gezegd, geen file gehad, en ook de airco hoefde niet aan. Ja, dan wil je wel ver komen met een tank.
Oh, de boordcomputer gaf trouwens maar 6,0/100 aan. De pessimist!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
maar jij tankt wel superplus 98 : scheelt dat nou veel, tov euro 95 of die nieuwe shell fuelsave (weet ook niet of dat echt 1 liter per tank scheelt
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Sep schreef:maar jij tankt wel superplus 98 : scheelt dat nou veel, tov euro 95 of die nieuwe shell fuelsave (weet ook niet of dat echt 1 liter per tank scheelt
Ik heb welgeteld één keer SuperPlus98 getankt. Ik was op dat moment in Turnhout, België, en ik had er al weer 700 km opzitten, dus de tank moest wel weer vol.
Ik hou het op toeval dat nu net de SuperPlus98 was die zo uitzonderlijk zuinig ging. Het kwam voornamelijk door het soort lange ritten.
Normaal tank ik Shell V-power. Bij de plaatselijke Shell pomp (Vlaardingerdijk, Schiedam, aan de A4, afslag 16) kost de V-power slechts 5,2 cent per liter meer dan Euro95 Fuelsave.
Toen het nog geen Fuelsave was reed ik met Euro95 4 a 5% minder zuinig dan met V-power. Heee, laat dat nou ongeveer overeenkomen met de meerprijs van V-power! Doe mij dan maar de V-power, dat rijd net even wat lekkerder/soepeler. Uiteindelijk kost het niets extra’s.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Whehe, net even getankt.. 4,45 liter op 100 kilometer gemiddeld, ofwel 1 op 22,5
En het had nog zuiniger gekund want ik heb ook nog wel een paar stadsritjes gedaan. Dit alles dankzij de wegwerkzaamheden op de A2 (90 max en de andere stukken neem ik niet eens meer de moeite om harder te gaan rijden) en uiteraard de cruisecontrol..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Mijn eerste tankje was vrij snel leeg en is grotendeels door de vorige eigenaar waarschijnlijk verreden (of de verkoper van het autobedrijf).
In ieder geval kon ik aan de hand van de dagteller uitrekenen wat het verbruik hiervan was: dit was 1 op 11,2.
Komende week zal ik eens kijken wat ik zelf qua verbruik heb!
Ik rijd op LPG trouwens.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Nu zelf een tank leeggereden, direct aan het rekenen geslagen natuurlijk
Heb 1 op 11,5 gereden, daar ben ik best blij mee! Had zelf verwacht dat ik met moeite 1 op 11 zou halen met deze 1.8 16v, maar dat valt dus nog wel iets mee met mijn rijstijl en op lpg.
Ik rijd wel redelijk zuinig, al was de helft misschien korte stukken snelweg (15km) en de rest binnendoor. Al met al kan het dus nog zuiniger, bij lange stukken over de snelweg! Ben benieuwd wat ik dan haal, maar in ieder geval ben ik nu ook zeker tevreden
Heb niet alle reacties gelezen maar met de 2.0 HDI vtr xsaar heb ik toch het idee in de zomer zuiniger te rijden dan in de winter. Zit nu zo rond de 1 op 20, had het idee dat ik dat afgelopen winter niet haalde (zat toen op 1op 28,5). Maar goed het is het eerste jaar xsaar dus ben benieuwd aankomende winter. Maar de 1 op 22 is echt wel heel zuinig! Een beetje binnen de bebouwde kom rijden haalt het gemiddelde bij mij altijd drastisch naar beneden!