21 van de 97
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 02:45 PM
  [ # 301 ]

Ok, ik heb die plastieken kap los en zie inderdaad 5 aansluitingen. Zal dus eens met de multimeter meten of ze nog verbinding maken.

Nog een andere bedenking, kan het ook niet zijn dat die bougiekabel die van het bobijn naar de verdeelunit loopt kapot is?

En 2de opmerking, er zit onder die witte kap een rubber. Die is bij mij helemaal droog (stukken verpulveren) en er hangt beetje olie aan. Is dit schadelijk/slecht?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 juli 2009 02:57 PM
  [ # 302 ]

Bougiekabels kunnen slecht zijn. Je kunt ze even inspuiten met haarlak, dat is een mooie tijdelijke oplossing als zoiets haarscheurtjes heeft en dus stroom lekt. Maar vervangen mot je ze dan toch.
En die plastic rand achter de verdelerkap is een soort van isolatie, het kan niet veel kwaad maar er kan bijvoorbeeld vocht bijkomen. Dat drupje olie kan van je kleppendeksel zijn of allicht van het keerringetje van het asje waar de rotor aan vast zit. Die zal je uiteindelijk eens moeten vervangen dan.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 03:03 PM
  [ # 303 ]

Er zat op de 4 contactpunten van de bougiekabels inderdaad wat wit poeder. Was met de nagel van je vinger ook te voelen.

Ik ben er even met een schuurpapiertje + schroevendraaier over gegaan en er kwam wel een ‘velletje’ vanaf. Loont het om die nu terug te zetten, alles weer aan te sluiten en te kijken of hij start?
Want persoonlijk lijkt het mij straf dat die corrosie er voor zorgt dat er totaal geen ontsteking meer was. Als 1 van de 4 cilinders problemen gaf ok.

Of zit ik er compleet naast?

En die rubber moet dan inderdaad vervangen worden, al is het maar voor mijn gemoedsrust (wetende dat het er daar proper uitziet Smile )

Ow ja, tussen de aansluiting van de bougiekabel die de hoogspanning levert meette ik een weerstand van 3.4 ohm. Rekening houdende dat mijn multimeter écht niet nauwkeurig is (scheelt 1 à 2 ohm) dan is dat dus sluiting Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 03:15 PM
  [ # 304 ]

Dat heeft in elk geval niet geholpen. Auto start nog steeds niet.

Is er een manier om te checken of de bobine nog hoogspanning levert eigenlijk? Want dat zou wel een hoop gissen uitschakelen Smile

Nog een iets dat ik opmerkte. De bobine heeft bij mij 4 aansluitingen (4 van die lipjes waar je kabels kan opschuiven). Maar er zijn er maar 3 in gebruik, de bovenste heeft geen kabel.

Waarom is dat? En kan het daarom zijn?

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2009 06:36 PM
  [ # 305 ]

Bougiekabel een stukje van je bougie/delco trekken dat je deze kan zien vonken.
Bobijn heeft ips maar 2 aansluitingen nodig, al wordt er meestal aan de bobijn ook een aftakking gemaakt voor de toerenteller.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 09:17 PM
  [ # 306 ]

Lap, had gehoopt dat dit de oorzaak zou zijn Laughing .

Maar nu nog een vraagje. De ontsteking heeft naast die verdeelkap + rotor en bobine nog een deel, de ontstekingsmodule. Wat is die module juist en hoe vind ik die (welke kabel volgen?).

En heeft de ontsteking ook een condensator?

Alvast bedankt Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 juli 2009 10:47 PM
  [ # 307 ]

Nog een snelle vraag. Maakt het uit welke stekker van de bobine gebruik voor welk stekkertje?

Groeten,
Pieter

Edit: en dan nog een bedenking. De toerenteller is aangesloten op de bobine. Maar als ik de startmotor laat draaien dan wijkt mijn toerenteller wel uit (tot ongeveer 500toeren als ik me goed herinner). Wil dit dan per definitie zeggen dat de bobine wel hoogspanning levert?

Groeten,
Pieter

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juli 2009 12:39 AM
  [ # 308 ]
Bart1989 schreef:

Het beste is gewoon alle bxen op aarde dumpen en cola blikjes en verpakkingen van makenm.

Nou, nou… Confused

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juli 2009 12:41 AM
  [ # 309 ]
BunnY schreef:

Nog een snelle vraag. Maakt het uit welke stekker van de bobine gebruik voor welk stekkertje?

Groeten,
Pieter

Edit: en dan nog een bedenking. De toerenteller is aangesloten op de bobine. Maar als ik de startmotor laat draaien dan wijkt mijn toerenteller wel uit (tot ongeveer 500toeren als ik me goed herinner). Wil dit dan per definitie zeggen dat de bobine wel hoogspanning levert?

Groeten,
Pieter

Zoek ook de BDP sensor eens op. Als die stuk is start ie ook niet. Enne… gebruik Google of de Haynes om ‘m te vinden. Komop Pieter, je kunt het best. Niet te bang zijn.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 13 juli 2009 01:16 AM
  [ # 310 ]
Hilko16TZI schreef:
Bart1989 schreef:

Het beste is gewoon alle bxen op aarde dumpen en cola blikjes en verpakkingen van makenm.

Nou, nou… Confused

Dan kan die over 2á3 jaar ook geen BX meer rijden. Zoals hij in bovenstaande post vermeld….

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 juli 2009 11:34 AM
  [ # 311 ]

Die BDP sensor is blijkbaar ook uit te meten Smile . Dus dat is eenvoudig uit te sluiten Smile

In welk deel van de Haynes staat die BDP sensor en waar ergens vind ik die sensor onder de motorkap?

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 13 juli 2009 11:44 AM
  [ # 312 ]

BDP zit bovenop je bak, maar je zegt dat je toerenteller wel beweegt dus je krijgt wel iets binnen (wat je BDP uit zou kunnen sluiten)

Hoor je de pomp draaien als je het contact aanzet? (voor een paar tellen overigens)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 juli 2009 12:00 PM
  [ # 313 ]

Ik hoor de (benzine)pomp inderdaad zoemen, wacht voor het starten trouwens altijd tot die gestopt is met zoemen (gevoelsmatig lijkt me dat beter). Maar het feit dat ik zowel op LPG als benzine niet kan starten zegt me dan weer dat ik die pomp kan uitsluiten?

Ik zal eens kijken of ik die BDP vind vanavond/morgen, staat er ook tekst op die sensor?

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 13 juli 2009 09:39 PM
  [ # 314 ]
BunnY schreef:

Proficiat, dan moet je maar eens zeggen hoe jij dat doet. En begin niet over zakgeld (want dat krijg ik niet) of weekendwerk (want dat kan ik niet combineren met mijn studies).

En, zonder pocherig te klinken ofzo, maar eerder ter verdediging. Laatste keer dat ik mijn horloge binnen deed (de afloper was kapot) heb ik 1600,- euro op tafel moeten leggen (bovenop de 2de handse aanschafprijs) toen ik ze (na een jaar) terug kreeg. Geen seconde spijt van gehad want ik draag ze met alle plezier. Paar 2de handse luidsprekers gekocht voor 750,- euro, opgehaald in Berlijn, binnen gedaan voor herstelling en weer 450,- euro afgetikt. Geen seconde spijt van gehad.

Maar dat is hetzelfde als in een huis wonen waarvan je weet dat de kans bestaat dat ze je binnen dit en 2 jaar gaan onteigenen. Ga je dan een compleet nieuw dak leggen? Zwembad graven? oprit aanleggen? Indien ja, ok, dan zijn we uitgepraat. Indien neen, voila, dat is te vergelijken met de situatie waarin die BX zich bevindt/bevond.

Edit: en blijkbaar kan je toch niet alles:

en dat het volstrekt onmogelijk is voor een student of zoveel auto’s te houden zet ik ze bijna allemaal maar te koop

En sorry maar ik ben écht op mijn tenen getrapt.

Bunnybunnybunny…. zucht.

Geeft niks dat je op je teentjes getrapt ben kerel.
Maar laten we eerlijk zijn. Als ik wel 500 hele euro’s Shocked per jaar in mijn auto’s zou investeren dan had ik er nog wel 10 bx-en bij kunnen kopen en onderhouden.

Ik kan idd niet 6 bx-en in topstaat houden en op mij zelf gaan wonen. Dat gaat net te ver. Je moet naast auto’s ook een heleboel andere leuke dingen kunnen doen. Maar als ik dan op mijzelf zou wonen dan gaat dat gewoon niet meer. Dus vandaar dat ze te koop staan.

500 per jaar uitegeven aan een bx? Ik zeg doe hem weg, want anders wordt je veel vaker op je teentjes getrapt. Vind het wel grappig trouwens dat je een auto die je rijdend gekregen hebt vervolgens met een onbekend aantal defecten probeert te verkopen voor geld. Hillarisch.

Maar je hebt me idd op mijn eigen opmerking gepakt. Ik kan niet alles en dan 6 auto’s rijden.

En opzich kun je best met weinig geld in een bx rijden. Maar dan moet je de wagen zelf kunenn onderhouden. En jij kan dat duidelijk niet. Ik ook niet. Maar ik heb wel het budget dat nodig is om dingen te laten fixen. En dan niet door beun de haas.

En na dit alles wens ik je nog steeds heel veel succes met je wagen.  Smile Maar neem van mij aan. Zoals je door prutst gaat het hem zeker niet worden. Nogmaals succes.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 juli 2009 10:34 PM
  [ # 315 ]

Weet je, je snapt mijn redenering niet (zodra die BX rijdt dan wil ik gerust meer geld in steken, maar zolang ik niet wist of het een en ander wel ging lukken wou ik het bescheiden houden). Dus hou er gewoon over op ok.

Ik ben niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten maar ook niet iemand die het geld langs deuren en vensters buiten gooit.

En hiermee is over déze kwestie voor mijn part alles over déze kwestie gezegd.

Groeten,
Pieter

Profiel  
 
 
21 van de 97
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook