Ik ben al twee jaar bezig de constante stroom aan de praat te (laten) krijgen. Het gaat met name om de geschakelde 12v voor de koelkast in de caravan. Men is er nu drie keer mee bezig geweest. Inmiddels worden de achteruitrijsensoren ( wel uitgeschakeld als de stekker (13 p Jeager) eringaat maar nog steeds geen constante stroom. (Nu voor het 3e jaar onderweg geen koelkast ()&!@%#)*&%)
Zou er iets in de ‘aanmelding’ niet goed gaan? Ik heb de indruk dat ze niet zo handig zijn met de ‘laptop’.
Wie heeft voor mij de tip om aan de dealer te vertellen wat hij verkeerd doet.
Het ontbreekt bij de dealer ook niet aan goede wil, maar het is toch te zot dat ze die aansluiting niet voor elkaar krijgen.
PS, achter een willekeurige andere auto werkt het in de caravan wel, dus het is echt een kuur van de Grande Dame.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Is bij mij wel gelukt, welliswaar wat later. De eerste keer met caravan (uit de stalling) bleek dat de geschakelde niet aangesloten was.
In mijn geval werkt dat nu wel, maar de sensoren gaan bij mij niet uit… maar daar hebben we een knopje voor.
Bij mij zonder problemen ingeregeld bij Vos-Zanddonk in Waalwijk.
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
inleren met de laptop kan maar op 1 manier, lijkt me gewoon een stekkerdoos-aansluit foutje, pak er een afbeelding bij waar de 13 polen voor zijn en ga meten met een spanningzoeker zou ik zeggen (of die dealer dan)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Gewoon op de juiste positie een draad aansluiten, deze naar voren trekken (onder de auto door). EN dan op de zekeringkast boven de Accu aansluiten…
Uurtje werk en alijd constante plus
En even een zekering er tussen 25A is wel voldoende
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ik heb een Multicon west contact doos met een permanente spanning en een spanning voor de koelkast die uitgaat als de auto niet loopt.
dus geen gevaar dat de koelkast de accu leegtrekt en wel licht en werkende waterpompjes bij tussenstops onderweg.
donald schreef:Ik heb een Multicon west contact doos met een permanente spanning en een spanning voor de koelkast die uitgaat als de auto niet loopt.
dus geen gevaar dat de koelkast de accu leegtrekt en wel licht en werkende waterpompjes bij tussenstops onderweg.
Dat krijgt mijn dealer dus niet voor elkaar, terwijl dit toch een normale situatie is, geen aparte wensen of fratsen. Ik ga er wel weer langs en denk dat ik de caravan meeneem zodat ze ‘life’ kunnen checken!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ALs er 12V op de juiste pennen staat op de stekkerdoos van de Picasso, zit het probleem in de Caravan, dus naar de caravan boer is de oplossing
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:ALs er 12V op de juiste pennen staat op de stekkerdoos van de Picasso, zit het probleem in de Caravan, dus naar de caravan boer is de oplossing
De caravan doet alles op elk andere auto die ik uitprobeer dus zitten de problemen in de GC4P!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Dan is het simpel, draad van de accu naar stekkerdoos, simpel als wat, geen gedoe met computers oid… zekering er tussen (25A is voldoende).
Uurtje werk max.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
als jou dealer geen eens een 13 polige stekker kan aansluiten, wat zijn dat voor een amateurs?
Je hebt toch een C4 picasso?
in die kabel bundel zit standaard een constante plus (aansluiting 9 ) enige wat ze toe moeten voegen is 2 massa’s ( aansluiting 11 en 12 ) en 1 geschakelde plus (aansluiting 10 ) die onder de auto doorgaat naar voren, die we gaan voeden via een relais die we aansturen vanaf de zekeringkast onder motorkap (BSR), even bellen naar de dealer in apeldoorn die fiksen dat zo
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Mech, BSR is de aanhanger module! Niks knippen in de bedrading van de BSM (kan je een BSI kosten !!!DUUR!!!)
gewoon doen zoals ik zei ! draadje trekken, aansluiten op de zekering kast boven de accu klaar
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
sorry typ foutje BSM moet het zijn en er word niet geknipt in de BSM bedrading er word alleen een stuurstroompje afgetakt van de 2 polige zwarte stekker deze is via het contact geschakeld, je kan het ook zonder relais doen maar dan is het een constante plus ipv geschakeld, op aansluiting 9 zit al een constante die standaard al uit de
BSR komt en in de bundel zit.
een tweede constante stroom is niet echt aan te bevelen, stop je ergens om rustig te eten en trekt je koelkast je accu leeg als je pech hebt, dus de enige optie dan is stekker eruit bij een stop of gewoon een relais gebruiken kan het ook niet fout gaan
ik heb zowel pool 9 constant als 10 geschakeld, 2 kabels 6mm onder de auto doorgetrokken, rechtstreeks naar de accu en voorzien van 2 zekeringen van 25A.
Voor pool 10 heb ik een rele gebruikt die ik door de dealer heb laten aansluiten. op moment dat de auto wordt gestart krijgt pool 10 spanning.
Deze aansluiting heeft de dealer als service gedaan, was voor hun een eitje om de juiste aansluiting te vinden in de auto.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen