zandvoorta schreef:Ik krijg de rekening ook altijd thuisgestuurd maar moet zeggen dat het tot nu toe altijd meevalt
Ik zeg ook niet dat elke garage dit flikt.
Ik vraag toch altijd wat ik kwijt ben!
Ow Sohail, ik heb ooit eens een kadett laten uitlezen bij de dealer..
GRATIS….
Maar dat is een simpele computer…
pakking was lek, en heb ik thuis bij de eigen dealer laten doen.
Hij pakte het gasklephuis, die draaide hij los, gooide hem op zn kop, nieuwe pakking ertussen,gasklephuis vastgezet,KLAAR!!!
Kosten…40 gulden en 5 gulden kleinmateriaal….ik vroeg welk materiaal dat was, antwoord….zit er standaard bij ik heb ze vriendelijk bedankt en 40 gulden gegeven en eruitgelopen. er kwam niemand achter mij aan en ben toen teruggelopen en de 5 gulden aan de monteur gegeven voor een biertje…
Nooit wat van gehoord! ja de monteur kwam ik ooit eens ergens tegen!
Hij moest lachen!
René van Maren schreef:Ow Sohail, ik heb ooit eens een kadett laten uitlezen bij de dealer..
GRATIS….Maar dat is een simpele computer…
pakking was lek, en heb ik thuis bij de eigen dealer laten doen.
Hij pakte het gasklephuis, die draaide hij los, gooide hem op zn kop, nieuwe pakking ertussen,gasklephuis vastgezet,KLAAR!!!
Kosten…40 gulden en 5 gulden kleinmateriaal….ik vroeg welk materiaal dat was, antwoord….zit er standaard bij ik heb ze vriendelijk bedankt en 40 gulden gegeven en eruitgelopen. er kwam niemand achter mij aan en ben toen teruggelopen en de 5 gulden aan de monteur gegeven voor een biertje…Nooit wat van gehoord! ja de monteur kwam ik ooit eens ergens tegen!
Hij moest lachen!
Dat is een leuk verhaal
Je had die 40 gulden ook voor jezelf aan bier kunnen besteden, gewoon een pakking van een melkpak maken en rijden maar
Werkt prima, mijn vorige auto de ZX en de AX van David.tb rijden er prima op
Was dat je eerste en laatste slOPEL :
Ongelofelijk zeg!! Stelletje ratten.
Ik had een nieuwe achterwisser nodig, dus effe naar Damsté in IJsselstein.
Vraag de man van de receptie of ie ‘m er even op moet zetten.
Spontaan. No charge!
Daar begrijpen ze beter wat service (en klantenbinding) is.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
als je dan toch tussen maastricht en beek pendelt ga dan naar de garage schrooten in opoeteren , 2 broers al; meer dan 25 jaar ervaring aan alle citroen’s en ook ng goedkoper en de beste service.
Ik heb geloof ik 5 opels gehad…
Ik wist niet dat de pakking lek was, dat gaf de diagnose aan (en klopte)
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
5 opels?? Hoe heb je het volgehouden?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
ronama schreef:als je dan toch tussen maastricht en beek pendelt ga dan naar de garage schrooten in opoeteren , 2 broers al; meer dan 25 jaar ervaring aan alle citroen’s en ook ng goedkoper en de beste service.
Is Schrooten een officiële dealer? Moet ik wel heen, want eventuele nieuwe radio moet worden ingelezen en dat kan alleen bij een officiële dealer.
Ik pendel tussen Meerssen en Sittard en m’n vrouw werkt in Heerlen (maar da’s ook Koelman ). En Nizet heb ik ook wle eens dergelijke verhalen van gehoord.
Ben voorlopig wel tevreden over Spronken. Al meteen een heel andere behandeling.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Geo schreef:Is Schrooten een officiële dealer?
Al meer dan 25 jaar http://www.citroen.be/Website/NetWork/detailsNL.aspx?site=232&code=3650
de citroëngarage op het stadionplein in amsterdam flikt ook zulke dingen voor het zelfde tarief. ik heb een rekening liggen voor een diagnose, en ze hebben m’n auto een paar weken in de hoek gezet voor die prijs. overigens was hun diagnose hetzelfde als wat ik ze vroeg, en dat bleek niet te kloppen toen ik naar een andere garage ging. of ik hier maar 45 euro voor wil overmaken. nou stuur eerst maar een paar herinneringen, en dan ga ik vervelende brieven sturen aan citroën nederland en de garage. ze zullen werken voor hun geld, al is het maar de administratie.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik heb het in een ander topic ook al eens geventileerd geloof ik, maar ik ben nog steeds erg content met dealer Coolen hier in Apeldoorn. Tijdje geleden op het zaterdagochtend-spreekuur met de BX langsgegaan wegens een probleempje met de gordel (echtgenote had gesp over knoop weten te wurmen, nooit meer terug te wurmen en ik sloop liever niet aan gordels).
Kwartiertje wachten met een kop koffie en gordel wordt kosteloos gefixt. Ook toen ik mijn BX van olielekkage verdacht namen ze tussendoor gewoon even tijd om te kijken tegen 0,0 vergoeding. Dan breng ik mijn auto daar graag heen voor onderhoud, want service is heel wat waard (ook met 2 wat oudere auto’s). 80 euri voor het in 10 minuten uitlezen van een computer is niet zoals het hoort.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik zou er absoluut achteraan gaan. Eerst proberen in alle redelijkheid om te lossen met de eigenaar. Daarnaast ook zeker duidelijk maken dat er voor de € 80,- geen oplossing is geleverd! Zelfs mijn tandarts is goedkoper!
Mocht men daar niet gevoelig voor zijn. Richting consumentenbond ermee.
Af en toe krijg ik bij een aantal garage’s het gevoel van gelegaliseerde afzetterij/diefstal. Zeker nu je steeds minder zelf kan doen.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, ik moet zeggen dat ik dat soort rare fratsen nooit ben tegengekomen met Garage de Jong in Leiden (wordt binnenkort Leiderdorp!!), ben daar altijd keurig behandeld.
En ook mijn zusje komt met haar BX 14 TE uit 1990 gewoon bij Citroen dealer van Leeuwen in Vlaardingen (was vroeger Zuidgeest). Ook die hebben tot nu toe altijd alles afgehandeld. Sterker nog, toen zuslief uit interesse eens informeerde naar een C3 omdat haar BX wat dure reparaties had, adviseerden ze haar om lekker haar BX te laten repareren, omdat die verder nog prima in orde was. Alhoewel ze uiteraard best een C3 wilden verkopen, gingen ze toch vooral uit van het standpunt van de klant (mijn zusje dus). Wat mij betreft: hulde!!!!
En die paar dashboardlampjes die bij haar kapot waren: kostenloos vervangen!! Nou ja, totale rekening was wel zo’n 800 euro. Maar toch… Echt, het blijkt dus nog te bestaan, officiele dealers die echt service leveren aan particulieren. Ik was best verbaasd (positief dan he)...
Dat is wel HEEL duur zeg, ik moet zeggen dat citroën dealer Luveto in Spijkenisse het wat dat betreft een stuk beter doet. Laten je van te voren de prijzen altijd weten en ze zijn wel duurder dan bv een lokale beun maar ze draaien je ook geen poot uit. Voor het aircoverhaal van mijn BX was ik in totaal 300 euro kwijt, daar zijn ze 2 uur mee bezig geweest (dashboard uitbouwen, nieuwe draden trekken) en nog een tijdje met diagnose en opnieuw vullen én inclusief 4 liter LHM+ olie.
Dat vind ik redelijke prijzen voor een dealer.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
zandvoorta schreef:5 opels?? Hoe heb je het volgehouden?
ops:
Tja, op rotten en kromme remschijven toch nooit wat mee gehad…
Maar vergelijk hem met een Citroën, dan weet je wát bagger is!
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
een peug heb ik zelfs maar 11 maanden vol kunnen houden toen rende ik er al gillend van weg. Denk dat ze mij bij een opel kunnen opsluiten
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl