Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
stuurbekrachtigingspomp
Dank je PrutsyLJ, kan ik nog wel eens gaan controleren. Dat zou dus betekenen dat door een foute montering van de riem de pomp is stukgelopen?
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Nee, het zou betekenen dat je riem stuk loopt niet andersom. Ik vind het trouwens een vreemd verhaal, dat van die lagers.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
stuurbekrachtigingspomp
Heb inmiddels een andere HD-pomp gevonden via Bart Ebben. Betekent echter wel betalen voor een andere pomp en nogmaals een nieuwe riem. Hopen dat de garagehouder coulance wil toepassen! Ga er wel vanuit, is geen Citroengarage, maar iemand waar ik nu al bijna 15 jaar met mijn Cit’s naar toe ga.
Groeten, Richard
Hey Richard,
waarom doe je het niet zelf? spaart je veel geld en er zijn genoeg citrofielen hier die je er doorheen willen fietsen.
Ik begon een jaartje geleden met mijn eerste xant zonder enige sleutelervaring. Inmiddels heb ik (met een haynes en citroenforum hulp) al heel wat vervangen. Een distributieriem en HD pomp moet best lukken denk ik. Ik vind het leuk om te doen, heb er alleen bijna geen tijd voor.
groeten, Just
stuurbekrachtigingspomp
Zelf doen zou een optie zijn, heb wel veel sleutelervaring met andere auto’s, maar als de garagehouder er zelf al uren mee bezig is! En zelf doen betekent ook geen garantie. Een riem op zich kost ong .20 euro, maar het is problematisch om hem er op te krijgen. Inmiddels heb ik een andere pomp besteld bij Bart Ebben, en deze word opgestuurd naar de garage.