2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Gezocht CX 25 GTI Automatic 1986 kenteken PZ-69-HB
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 juli 2009 11:25 AM
  [ # 16 ]

Het mooie van zo’n eigen schuur is dat je haar zonder kosten droog kan laten staan. Dan kan je met de restauratie aan de slag in een tempo als je geldkraantje het toelaat. Sommige van die projecten duren idd jaren! Razz
Succes! Laughing

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 juli 2009 11:48 AM
  [ # 17 ]

Ik hoop echt voor je dat deze CX nog te redden is en dat je de uitdaging aangaat. Het zou toch prachtig zijn als de CX uiteindelijk de weg weer op gaat. Is toch een soort erfstuk, zeg maar. Zelfs al zou de CX haar laatste dagen achter in je tuin slijten als kippenhok, dan nog zou ik haar van de sloop halen. (Heb ooit een door Atelier van Lieshout omgebouwde Alfa 164 gezien die op die manier dienst deed, was best een gaaf gezicht)
Ik voorzie een prachtig verhaal voor in het blad van de CX Club.  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 juli 2009 03:52 PM
  [ # 18 ]
Mulder schreef:

Zelfs al zou de CX haar laatste dagen achter in je tuin slijten als kippenhok, dan nog zou ik haar van de sloop halen. (Heb ooit een door Atelier van Lieshout omgebouwde Alfa 164 gezien die op die manier dienst deed, was best een gaaf gezicht)

Dat gaat bij ons nog een keer een Espace type 1 worden…. Koele auto, koop je FR voor weinig en roest niet! Kunnen ook veel kippen (of geiten of varkens of ...) in trouwens. Laughing

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 14 juli 2009 04:36 PM
  [ # 19 ]

Moet dat nou, Freek? Daar word ik wel een beetje verdrietig van want alle Citroëns buiten beschouwing gelaten is een Alfa 164 3.0 V6 Super 24V de fijnste auto die ik ooit gehad heb, wat een prachtige lijn, bijzonder interieur en onwaarschijnlijke prestaties (245 pk, 265 km/h). Toen ze na een jaar intensief (ahem…) gebruik onvermijdelijk de geest gaf - tis tenslotte een Alfa - viel de XM 3l V6 die ik in gedachten had als vervangster zo zwaar tegen dat ik van de weeromstuit maar een saai Xantiaatje heb gekocht…

Maar ik voel de Surprisedfftopic alweer aankomen, dus terug naar de auto van dovski - ik ga deze week langs en houd jullie op de hoogte!

Profiel  

dovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 14 juli 2009 06:24 PM
  [ # 20 ]

Ik ben vanochtend langs geweest, de auto is niet rijp voor de sloop, hij is gesloopt. Nou heb ik er niet veel verstand van, maar ik denk dat er niets meer van te maken is Crying or Very sad . Wellicht is Jaco een andere mening toe gedaan daar hij allicht veel meer verstand ervan heeft.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 juli 2009 06:55 PM
  [ # 21 ]

ik denk dat een paar foto`s wonderen kunnen doen.

Daarbij, alles wat eraf is gesloopt, geeft je wel de kans om het terug te zetten, maar dan in een betere c.q. nieuwstaat.

‘beauty is in the eye of the beholder’...

EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

dovski
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 juli 2009 07:10 PM
  [ # 22 ]

de foto’s (met telefoon genomen en hele slechte kwaliteit)

wat je zegt is waar, alles wat vervangen kan je in betere staat erop zetten. Garage Timmer gaf echter aan dat als er nog wat van te maken was zij het wel hadden gedaan. Ik wacht wel even af.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 14 juli 2009 07:20 PM
  [ # 23 ]
dovski schreef:

Garage Timmer gaf echter aan dat als er nog wat van te maken was zij het wel hadden gedaan. Ik wacht wel even af.

Daar zou ik me niet zo op vastpinnen wat Timmer zegt. Het gaat erom wat jij er aan tijd en geld voor over hebt, voor Timmer is zon auto al vrij snel niet meer interessant.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 juli 2009 08:32 PM
  [ # 24 ]

Timmer heeft ook geen zin om jaren te besteden aan zo’n auto. Evenmin hebben ze zin om er veel geld in te steken aan onderdelen.
Wat ik zo kan zien, wat moeilijk is, lijkt het me nu nog het redden waard. Het is maar net wat je wilt.

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 14 juli 2009 09:30 PM
  [ # 25 ]
dovski schreef:

Wellicht is Jaco een andere mening toe gedaan daar hij allicht veel meer verstand ervan heeft.

Ah…da’s aardig van je maar ik ben bang dat je me hier teveel eer geeft… Ik vertelde je dat ik actief ben voor (het Register van) de CX-Club, en daar maak je kennelijk uit op dat ik verstand heb van CX-en - het tegenovergestelde is waar, ik ben smoorverliefd op die auto en ik ben juist lid van de club omdat ik twee verschrikkelijke linkerhanden heb - de enige manier om mijn auto een beetje betaalbaar op de weg te houden is via de vrienden die ik bij de CX-Club heb opgedaan, ik kijk altijd een beetje zielig in het rond, zo van ‘help hij doet het niet’, en dan is er altijd wel iemand die me uit de brand helpt Cool

Leuk dat je zelf bent langsgeweest, en jammer dat je eerste inschatting geen positieve is. Ik ga alsnog graag naar Timmer toe maar weet niet of ik de persoon ben die je verder kan helpen.  Is er misschien iemand anders die in de buurt van Groningen woont, wél een inschatting kan maken of de CX nog te redden is, en voor Dovski kan gaan kijken bij Timmer?

Dovski, ik neem aan dat je al wel met iemand bij Timmer over de staat van de auto en over een eventuele aankoop hebt gepraat? Wat weet je er nu van - de informatie die je geeft is wat summier voor iemand die er speciaal honderden kilometers voor heeft gereden Wink

Is ze uberhaupt te koop, en voor hoeveel? Zit de motor er nog in? Heeft Timmer je iets kunnen vertellen over roest? Ik sluit me bij Wendela aan, het feit dat Timmer er niet meer aan begint hoeft niet te betekenen dat er niets meer van te maken is, zij zitten prijstechnisch in de bovenkant van de markt (om maar eens een understatement te gebruiken), zij halen liever een ‘betere’ CX uit Frankrijk, vervangen wat dingetjes, duwen er een marge bovenop en verkopen de auto weer dan dat ze een specifieke auto helemaal gaan restaureren. Want hoewel alle CX-en bijzonder zijn, is een serie 2 25 GTi Automatic in gris perlé niet direct het zeldzaamste wat je kunt bedenken, hij is voor jou natuurlijk speciaal omdat hij van je vader is geweest maar zakelijk is het niet de meest interessante CX om op te knappen.

Hoewel ik dus geen technische kennis heb, en ook nog niet bij Timmer langs ben geweest, heb ik wel een advies voor je: als er ‘alleen maar’ onderdelen afgehaald zijn, en de basis qua roest aan dragende delen etc redelijk is, en Timmer je voor een redelijke prijs de auto verkoopt, dan zou ik er voor gaan. Alle zo van de foto’s te zien gesloopte dingen zijn makkelijk en betaalbaar weer te vinden, misschien heeft het zelfs zin om voor een paar honderd euro een andere sloper op te duikelen (gris perle is de meest voorkomende kleur in CX-land) en die te gebruiken om jou CX weer op te bouwen. Als de basis niet goed meer is, dan heeft het verstandelijk gezien niet veel zin meer, en zou ik het alleen doen als je volledig je zinnen hebt gezet op het idee om je vaders auto weer koste wat het kost rijdende te krijgen.

Heb je trouwens in ieder geval wel een aandenken aan de auto meegenomen uit Groningen?

Groet,
Jaco

Profiel  

Gepost: 14 juli 2009 09:47 PM
  [ # 26 ]

Mooi verhaal zeg!
Ik zou er zeker voor gaan.
Het is misschien realistisch gezien niet slim maar wat maakt dat uit.
Je rijdt dan na enige tijd wel weer in de auto van je pa rond.
Zou mij heel wat waard zijn. Nu istie nog te redden…
Zo’n kans krijg je niet meer…

Kopen dat ding, een 2e complete CX kopen en de onderdelen overhangen….

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2009 10:07 PM
  [ # 27 ]

Op de foto’s zie ik gewoon een hoop onderdelen die missen. Dat is allemaal wel te verhelpen.

De vraag is natuurlijk ook hoeveel kan je zelf? Er zal ongetwijfeld laswerk aan zitten, maar de vraag is natuurlijk hoeveel en kan je zelf lassen Wink

Je geeft zelf al aan dat je er geen haast mee heb. Hij ligt al deels uit elkaar, ik zou zeggen haal hem helemaal uit elkaar, zodat je alles goed kan zien en beetpakken.

Zoals gezegd, Timmer verkoopt dure CXen. Als hij er aantal 10 tallen uren moet insteken blijf er weinig marge over op een CX waar hij al niet al teveel voor kan vragen.

Het zou toch wel erg tof zijn als die met zo’n verhaal weer op de weg komt Cool

Profiel  

dovski
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 juli 2009 10:36 PM
  [ # 28 ]

Tja, heren. de twijfel slaat aan alle kanten toe. Ben dus bij Timmer geweest, maar met de vrouw en kinderen en mijn kinderen lieten niet even mijn gang gaan, het zijn schatten hoor, maar: Kunnen we gaan? Ik heb geen zin, ik wil naar huis etc. etc. Hierdoor duurde mijn bezoek niet erg lang. Het uiterlijk schrok me af, echter zoals jullie aangeven, alles is te vervangen als de basis maar goed is.

De motor lag er nog in of deze compleet was, geen idee. Ik weet dus niet hoe de basis van de auto is, maar heb Timmer inmiddels een mail gestuurd over hoe de basis is etc.. De auto is te koop voor een bedrag waar ik niet failliet van zal gaan dus dat is het probleem niet.

Ik heb net als Jaco twee linkerhanden, maar ken om me heen wel wat handige Harries.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2009 10:41 PM
  [ # 29 ]

Kijk uit met “handige Harries” Wink

Al kan het allemaal goed bedoeld zijn, sommige dingen aan een CX zijn net iets anders. Maar goed, je kan hier een hoop antwoorden op veel vragen verwachten Cool

Als je hem voor weinig mee kan nemen, kan je altijd een gok wagen. Mocht het niets blijken te zijn verkoop je de rest van de onderdelen en kom je redelijk uit de kosten. Dan kan je jezelf in elk geval nooit voor de kop slaan dat je niet geprobeerd heb!

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 juli 2009 10:47 PM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan kan je jezelf in elk geval nooit voor de kop slaan dat je niet geprobeerd heb!

Precies, beter spijt van iets dat je gedaan hebt dan van iets dat je niet gedaan hebt (gaat niet altijd op Wink )!!

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook