Menno weet precies wat ik denk!
Vroeger dacht ik dat citroens altijd problemen hadden…
Toen ik in de dienstauto van mijn vader stapte (xm v6 1990) was ik besmet…
En toch komt het goed met mijn wagen, hoop ik
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn beide bxen waren probleemkarren, vooral die tweede, stond maandelijks bij de garage, remmerij is nooit goed geweest. Maar ja, als je eenmaal besmet bent…....
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Afgezien van de Toyota die we hebben gehad, is de Xsara (knocks on wood) de meest betrouwbare wagen die we hebben gehad.
Eigenlijk is een andere auto voorlopig onzin, zeker nu deze zo goed is. Maar heb toch een beetje last van C5 jeuk! (onder het mom van, er komen twee kleintjes aan haha)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:Dat is wel HEEL duur zeg…
Jah, die 800 euro was wel inclusief nwe distributieriem, nieuwe uitlaatdemper, nieuwe veerbollen achter, APK en beurt. Voor alle duidelijkheid…
Pff, als de garage/dealer mij zulke belachelijke facturen zou sturen (im betaal altijd bij afhalen weet je tenminste meteen wat de schade is !) zou ik heel relaxed vragen of ze me niet meer als klant willen, en of ze dat niet gewoon kunnen vragen.
In het ergste geval simpelweg voorstellen; “of ik betaal deze rekening, en je verdient nooit meer iets aan me, of…...”
Nu moet ik wel zeggen dat m’n beide Xantia’s allebei bij dezelfde Kleine dealer gekocht zijn en volledig in onderhoud waren (nouja, op de banden na dan ) en dat de redenering wel enigsinds kracht bijzet.
Dat was overigens, de niet meer bestaande , Waldo Citroen in Schiedam…. Perfecte service gehad altijd..
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: werkplaatstarief of service?
Geo schreef:Zaterdag even naar de plaatselijke Citroëndealer geweest (Koelman, in Maastricht). M´n cd-speler van m´n C5 had kuren. Auto aan de diagnose gehangen, maar niks kunnen vinden. Ben in totaal denk ik 10 minuten binnen geweest, probleem niet opgelost. Krijg ik een rekening van ruim 80 euro? Dit is toch niet normaal?!
Iemand een suggestie wat ik hiermee moet doen?
Even bellen naar Fa. Koelman lijkt mij het meest logisch. Zonder meteen te beginnen over zwarte lijsten enz…
Gr Martijn
Re: werkplaatstarief of service?
Martijn de Ruijter schreef:Even bellen naar Fa. Koelman lijkt mij het meest logisch. Zonder meteen te beginnen over zwarte lijsten enz…
Zwarte lijsten is inderdaad een nono, maar er zijn wel meer mensen niet zo lovend over Fa. Koelman en dat mag best gezegd worden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik ben voor zwarte lijsten
Thank you for driving my wife
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Vind ik op zich ook. Echter, voor motorrijders bestaat er zoiets als , en ik moet zeggen dat ik die info best nuttig vind. Als een bedrijf eens een enkele negatieve beoordeling krijgt kun je dat als incident zien, maar op het moment dat een bedrijf consequent slecht wordt beoordeeld kun je dat op zijn minst toch als een duidelijk signaal zien. En op die site is het voor een bedrijf ook mogelijk om zich te verdedigen.
Maar eerlijk is eerlijk, als de stemming rondom een dealer eenmaal nogal negatief is wordt het erg lastig om dat veranderen. De gemiddelde consument is nu eenmaal nogal wantrouwend en negatief, het is wel zo eerlijk om dit te beseffen bij dit soort op zich informatieve sites.
M&M schreef::neenee , geen zwarte lijsten , ook bedrijven/dealers/specialisten hebben recht op weerwoord en mogen niet zomaar zwart gemaakt worden , kritiek ( onderbouwen ! ) is uiteraard prima.
Helemaal mee eens…...
René van Maren schreef:M&M schreef::neenee , geen zwarte lijsten , ook bedrijven/dealers/specialisten hebben recht op weerwoord en mogen niet zomaar zwart gemaakt worden , kritiek ( onderbouwen ! ) is uiteraard prima.
Helemaal mee eens…...
...en zo blijft het een merk voor softies
Thank you for driving my wife
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
altijd lastig dit soort dingen, ook voor de ondernemer, dit geval van de radio is wel buiten proporties moet ik zeggen, ik zelf heb altijd moeite om een rekening te maken voor iets wat niet gelukt is. Maar neem nu eens het verwisselen van een lampje, bij een Picasso fluitje van een cent, terwijl de een de rekening van het lampje maakt, zet een monteur hem er even in, service. Nu het lampje van de C5, staat officieel een half uur voor let wel 30 minuten. Deze lampjes gaan vaak kapot. dus je vervangt ze regelmatig. (even vanuit de ondernemer gezien he) stel je hebt 150 C5-en in je bestand, die komen gemiddeld 2 maal per jaar voor een lampje, eentje links en eentje rechts…. en je berekend die uren niet dan mis je aan het eind van het jaar 150 uur, gemiddeld werkplaats tarief is toch wel rond de 60 euro ex, dan geef je 9000 euro weg. Ik ga nu uit van een klein bedrijf, maar reken eens uit wat dat bij een groot bedrijf is, en we weten allemaal dat een lampje meer dan 1 maal per jaar kapot gaat…
Nu maak je natuurlijk wel een goede indruk bij een klant als je het gratis vervangt, maar als die klant maar 1 maal langs komt, wat heb je er dan aan dat je het gratis hebt gedaan? Maar ja dat weet je al ondernemer niet van te voren, voor het zelfde geld is ie er net komen wonen, zoekt ie een goede garage… het is dus altijd lastig.
wat ik wil zeggen bekijk het eens van de andere kant…...
maar 80 euro voor een radio uitlezen….. ik zou die rekening wel eens willen zien.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ernst schreef:...en zo blijft het een merk voor softies
Wat bedoel je?Vergeet niet dat een klant ook wel eens een foutje maakt..
Herstel..méér dan eens!
Vanuit de ondernemer gezien heeft Oldenhage wel gelijk. Gezien andere draadjes in dit forum laat Oldenhage zich als een schappelijke ondernemer kennen. Dit baseer ik vooral op het “Hobbelbakdraadje” van René. Tuurlijk is het lastig om in het geval van die C5 koplamp te bepalen wat te doen als ondernemer. Zeker met dat rekensommetje in het achter hoofd. Zo zullen er nog wel veel meer voorbeelden zijn van vergelijkbare voorvalletjes. Ik zou een slechte ondernemer zijn denk ik. Ik wil mensen te graag matsen Maar dat gedoe met die radio,is mijns inziens, iets anders dan een mislukte reperatie. Even een kwestie van aan de computer hangen en uitlezen. Ja… computer is duur,uurloon is duur,pand is duur enzovoorts. Maar klanten verliezen is ook duur. Ik zou het risico niet nemen om een klant op deze manier weg te jagen en de naam van het bedrijf te grabbel te gooien. (voor zover dat al niet gedaan was gezien de meerdere negatieve ervaringen met betreffend bedrijf) Het zou leuk zijn als er meer ondernemers waren als Oldenhage,die zich de moeite tonen om dit forum in de gaten houden en af en toe van zich laten horen. Zo komt het hoor en wederhoor principe hier ook tot stand. Tja… en voor wat betreft die zwarte lijst. Ik ben van mening dat alle forumbezoekers meer gebaat zijn bij een lijst met garage ervaringen,zowel positief als negatief,welke goed beargumenteerd worden. Tis dan aan de lezer zelf om te bepalen of hij/zij wat ermee te doen. Aan galspuwerij en moddergooien heeft niemand wat. Dat heeft niks met softies of geitenwollensokkerij te maken,maar meer met gezond verstand lijkt mij.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Natuurlijk mag een ondernemer wat verdienen, hij verdient er per slot zijn brood mee, maar het gaat vooral om de redelijkheid van beide kanten. Als de dealer zijn prijs duidelijk uitlegt aan de klant en deze de prijzen niet als onredelijk ervaart dan zal de gemiddelde klant best bereid zijn de prijs te betalen. Vooraf inlichten over de te verwachten prijs lijkt mij ook erg belangrijk. Negatieve verassingen zijn nooit leuk!