garagestmarien schreef:Evan schreef:
die montagegaten zitten er vanaf de breaadspoor wel maar bij deze smalspoor niet in. De uitbultingen naar boven dus ook niet.
O ja, natuurlijk. Dus je komt begin augustus hier even dat stuk uit die blauwe zagen….
nee, misschien maken we een frame-pje om die originele fans te kunnen monteren, of de “nieuwe” fans komen iets lager te hangen. Tot nu toe zijn al die “mods” zonder moeite terug te brengen in originele staat en daar hou ik wel van.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De fans uit de TRD T2 zijn het geworden, met de zaag een beetje aangepast. 3 gaatjes in de neus van de CX geboord om ‘m met beugeltjes op te hangen.
De tussenkoeler zit op zijn plaats, vooralsnog zonder kinnebak. De rubber stootblokken zijn wat kleiner dan origineel, anders pasten de nieuwe trekogen/ophanging van de tussenkoeler niet.
Het gromt, kucht en schudt. Maw het loopt.
Morgen kinnebak maken en erop, lampen erin, ff bakolie wissel en handrem stellen, motorkap terug en de nieuwe draadboom voor de fans wegwerken en dan proefrijden!
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooie foto’s weer, Evan!!!























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik ben benieuwd hoe zo`n kinnebak eruit gaat zien… De mijne heeft `m ook niet en het misstaat opzich niet echt, maar een stukje extra bescherming zou niet weg zijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ik heb wel een idee, maar morgen aan de wagen zullen we een passend bakje maken. Ik maak iets met zoveel mogelijk luchtdoorstroming. Hoe meer koeling hoe beter tenslotte.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De wagen is zo goed als klaar. Er zijn in ieder geval geen lekkages of andere narigheden en eigenlijk functioneert het nu allemaal. Echt een prettige combi: de kracht van een TD2 met de soepele vering van een serie 1 smalspoor.
Het enige wat nog stoort is dat het luchtfilterhuis tegen het binnenscherm trilt wat een heel naar resonantiegeluid geeft.
Verder heeft de proefrit van een slordige 180 km niets ten nadele opgeleverd.
Morgen nog even de handrem stellen en die nare trilling verhelpen en dan is deze wagen klaar voor de vakantie; eind van de week vertrekt ie al….
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi, mooi, mooi. Waar gaat de auto heen op vakantie? Krijg ik de kans om hier foto’s te maken?
dat zal alleen lukken als je richting het noorden komt, ga namelijk zondag op vakantie en deel daarvan is in noord frankrijk in de buurt van metz



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dan zak je nog maar even af. Of waarom maak jij eigenlijk geen foto’s van je auto, Renko??? Hè??? Opdracht van je broer?
De TD prestige break rijdt weer. Apk zat er al op sinds begin februari. Vandaag maar even gewassen, een half jaar onder de bomen staan doet je wagen geen goed…..
een paar minpunten die nog gefikst moeten worden voor de reis naar F. volgende week.
Een commandostang voor de versnellingsbak vervangen: pook heeft duidelijk te veel speling.
besturing uitlijnen: teveel trek naar rechts.
interieur netjes maken en opruimen….
Vandaag al 3 banden vervangen, de 4e was nog prima
achterste hoogteregelaar “losgemaakt” en opnieuw gesteld. Nu rijdt ie tenminste horizontaal
de onderbeplating van de neus er weer op gezet
stop van de brandstofpomp gefixt, toch lastig als je m met de koppeling uit moet zette ipv het contact
nog te doen na terugkomst:
diravi-stuurkolom vervangen: Gaat erg zwaar in stilstand of lage snelheid het sturen naar rechts!
buitenkant afmaken: sierstrips en voorschermen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Mooi werk! Wat de banden betreft, is het niet zo dat als je de linker vervangt ook de rechter moet vervangen, of hoe moet ik dat zien?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee dat hoeft niet. Je mag alleen geen 2 verschillende soorten banden op 1 as hebben. Symetrische en asymetrisch mag niet bijvoorbeeld.
vandaag was het weer raak.
ik zag wat koelvloeistof op plaatsen waar het niet hoort: in de buurt van de snaeren…... Even een blik in het vaatje: ja hoor peil was zodanig laag dat ik de bodem kon zien. wat bijgevuld. en in slangen geknepen. zie ik langs de peolie van de waterpomp koelvloeistof naar beneden druppen…..
Fijn. Heb dus maar ook even de waterpomp kunnen vervangen vandaag…..
Aangezien ik alleen een van een ongeblazen diesel had liggen heb ik die er maar opgezet. We zullen zien of ie genoeg pompt
Nouja beter nu er achter komen dan halverwege de payage…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
Net begrepen dat die pomp gelijkwaardig is, dus dat is een zorg minder.
Alleen nog schakelstang vervangen en interieur netjes maken/opruimen. Verder is ie wat mij betreft klaar voor Frankrijk…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag schakelstangdeel wat tussen de lange stang vanaf de pook zit en de kantelophaning onder de hoge dwarsbalk van het subframe zit, vervangen. Nu zit er een in met wel een nylon cup. Gevolg: speling op de pook kwijt en stuk strakker schakelen.
Wéér een lek in het koelsysteem gedicht. De bovenste slang op de radiator lekt bij de aansluiting. Ben benieuwd of het peil blijft dalen nu.
Auto rookt wel wat wittig, maar ik zag geen luchtbelletjes in koelwatertankje en ook was het CO bij het koelwatertankje iets van 0,01 procent> lijkt me niet evident verhoogd.
Nu ja voor de zekerheid neem ik die koppakkingset wel mee naar F.
CX GTi Turbo 2 - All Black